התקיפה במלונית הקורונה: ירין שרף הואשם בבעילה אסורה בהסכמה

למרות החשדות נגדו, בן ה-21 לא הואשם באונס. עוד הואשם בהטרדה מינית, איומים, תקיפה והספקת משקה משכר לקטין. "ניצל את פערי הכוחות בינו ובין בת ה-13 למרות שהתבקש להתרחק ממנה"

זמן צפייה: 04:37

הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב נגד ירין שרף בן ה-21, בגין בעילה אסורה בהסכמה של הנערה בת ה-13 במלונית קורונה של משרד הרווחה ביפו. למרות החשדות נגדו, הוא לא הואשם באונס.

על פי כתב האישום, פגש הנאשם במלונית את הקטינה שהגיעה לשם לצרכי בידוד, מספר ימים קודם לכן. בין השניים לא הייתה היכרות מוקדמת. באותו היום פנה שרף לקטינה באינסטגרם והציע לה לשבת עמו ועם אחרים במרפסת. בהמשך השיחה הציעה הקטינה לנאשם לעלות לחדרה.

לאחר שהקטינה ראתה בפרופיל הנאשם בטיק טוק את גילו, כתבה לו: "אתה יותר מדי גדול". בתגובה, השיב לה הנאשם שהוא בן 20 ושאל אותה לגילה. הקטינה השיבה שהיא בת 14 וחזרה בה מהצעתה שיעלה לחדרה.

ירין שרף, החשוד באונס במלונית קורונה
ירין שרף, החשוד באונס במלונית קורונה | צילום: פייסבוק

בהמשך הערב פנה שרף לבת ה-13 עם הצעות חוזרות בעלות אופי מיני, ומשלא נעתרה לבקשותיו, איים עליה כי יעשה לה "פרשת אילת 2". בנוסף, סיפק הנאשם לה ולקטין נוסף וודקה, והציע לה לספק מריחואנה והיא הסכימה. הנאשם שב ופנה אל הקטינה במהלך הלילה, במספר הזדמנויות נוספות וביקש לעלות לחדרה אף שכתבה ש"ישחרר" אותה.

למחרת, בשעות הצהריים, ישבו הנאשם והקטינה בפינת הישיבה במרפסת. מדריך במלונית שהבחין בהם יחד, פנה אל הנאשם וביקש ממנו שלא יתקרב אליה והורה לו להפסיק באופן מיידי את השיח עמה, לאור פער הגילים המשמעותי ביניהם.

לאחר מכן עלה שרף לחדרה של בת ה-13, והשניים קיימו יחסי מין. בן ה-21 ביקש מהקטינה לבצע בו מין אוראלי, וכשסירבה סטר לה הנאשם בחוזקה. בתגובה, הקטינה התעמתה איתו באומרה שלא יעז לעשות כן בשנית, והנאשם התנצל על מעשיו. מספר שעות אחרי כן שלחה הקטינה לנאשם תמונה שלה באינסטגרם. בן ה-21 עלה לחדרה של הקטינה והשניים קיימו יחסי מין בשנית. בתום האקט דפק על דלת החדר מדריך, ועם כניסתו לחדר איתר את הנאשם מתחבא בשירותים.

עו"ד עמית חדד, ממשרד עוה"ד חדד רוט שנהר, המייצג את המשפחה: "מדובר באונס, וכל פרשנות אחרת חוטאת לאמת. חמור מכך, החלטה זו נותנת אור ירוק ומכשירה את האונס הבא. מצב בו מחד - כתב האישום מצביע על אלימות כלפי ילדה בת 13, ומאידך - מדבר על בעילה אסורה בהסכמה, לא הגיוני ולא יעלה על הדעת. לא נשקוט עד אשר האנס יקבל את מלוא העונש על המעשה החמור שעשה".

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד שפיר: "המשיב ניצל את פערי הכוחות בינו ובין הקטינה, וחרף תובנתו אודות גילה הצעיר מאוד, לא חדל ממעשיו עד אשר השיג מבוקשו. המשיב סירב להשלים עם דבר דחייתו, ובאופן עיקש ותוך הפעלת לחץ על הקטינה, שב והפנה כלפיה הצעות מיניות חוזרות, ולא חדל גם שבתחילה הביעה בפניו באופן מפורש את חוסר רצונה בהן".

המועצה לשלום הילד מסרה לאחר הגשת האישום כי "נסיבות של תקיפה מינית של קטינה בת 13 המלווה באיומים ובאלימות, במלונית קורונה ייעודית לנוער וצעירים בסיכון של משרד הרווחה בה היא נאלצת לשהות בשל מצבה הרפואי, מבלי שהדבר נתון לבחירתה ומבלי שקיימת לה היכולת לצאת מהמקום או למלט עצמה מהתופת, לא יכולות להחשב 'הסכמה' בשום סיטואציה. ההחלטה מעבירה מסר קשה ביחס לילדים בכלל, ולילדים נפגעי עבירות מין בפרט".