החיסול במרצדס הלבנה: למי כוון הירי שפגע בעוה"ד בנס ציונה?

עורך הדין צחי מימון נורה מטווח קצר בעת שישב במושב הנוסע באוטו, בעוד הנהג, היה יעד מודיעיני של המשטרה. שחזור הרצח שטלטל את עולם המשפט - דקה אחר דקה

זמן צפייה: 03:57

במשך שבוע נאבקו הרופאים על חייו של עור הדין צחי מיימון, שמחסל על אופנוע ארב לו כשישב במרצדס לבנה וירה בו מטווח קצר. אך השאלה הגדולה שעומדת בפני חוקרי היחידה המרכזית של מחוז המרכז היא האם צחי מימון היה היעד לחיסול או שמא מדובר בטעות בזיהויי והמחוסל אמור היה להיות הנהג - יעד מודיעיני של המשטרה.

לפני שבוע, אדם הנחשב כיעד מודיעיני של משטרת ישראל, יצא מאולם אירועים בנס ציונה לאחר שהשתתף בחתונה. הוא המתין במגרש החניה. מי שהגיע לאסוף אותו, במכונית מרצדס לבנה, הוא עורך הדין צחי מימון. השניים קבעו לנסוע לירושלים לסליחות בכותל. לא הרחק משם, במקום מסתור, המתין להם גבר חמוש רכוב על אופנוע, מחסל מקצועי, שממתין לפקודה. בשלב הזה ככל הנראה עורך הדין מימון נתן לאדם שאותו אסף את מפתחות הרכב, והתיישב במושב שעל יד הנהג – והרכב התחיל בנסיעה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ירי לעבר רכב בנס ציונה: שני גברים נפצעו קשה וקל

חשד לניסיון חיסול: אם ו-2 ילדיה נפצעו קל בפיצוץ רכב בכביש 65

הרכב מתפוצץ באמצע הכביש: תיעוד החיסול סמוך לאור יהודה

עורך הדין צחי מימון
עורך הדין צחי מימון | צילום: חדשות 13

האופנוען התניע, עקב אחרי הרכב והמתין להזדמנות. בצומת הוא נצמד למרצדס, כנראה מצד ימין, ברמזור הוא שלף את האקדח במהירות, ירה מספר כדורים בעורך הדין מימון - ונמלט. בתמונות שמובאות לראשונה וצולמו דקות לאחר הירי, ניתן לראות שמימון נורה בראשו ושרוע על הכביש ללא הכרה. נהג הרכב, אותו יעד מודיעיני, נפצע קל מאוד בכתפו. שלשום, שבוע לאחר הירי, מימון מת מפצעיו.

עורך הדין מימון הובא היום למנוחות. הוא היה נשוי ואב לארבעה - ונחשב לעילוי בתחומו, שבו בעיקר ליווה את נותני שירותי המטבע הגדולים בישראל, בעלי "צ'יינג'ים", ועשה הכל כדי להסדיר את התחום גם בפני המדינה. גם בכנסת ראו בו כאחד מהמומחים הגדולים. למרות שמימון היה בעצמו מעורב ופעיל בשוק ההלוואות, כלל לא בטוח שזו הסיבה לירי. בשנים האחרונות התחום הזה עבר שינוי מהותי, ארגוני הפשע הגדולים יצאו ממנו, ורוב העוסקים בו כיום הם אנשים ללא עבר פלילי, המפוקחים על ידי המדינה.

החיסול במרצדס הלבנה (אילוסטרציה)
החיסול במרצדס הלבנה (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

החיסול הזה של עורך דין מוכר ומוערך טלטל את עולם המשפט. חוקרי המשטרה מנסים מאז הרצח לעלות על כל קצה חוט אפשרי - שיוביל לפענוח המקרה. סימני השאלה רבים, כמו למשל למי בדיוק שייך רכב המרצדס שבו נסעו השניים, מדוע הם החליפו ביניהם מקומות ממש לפני תחילת הנסיעה – ובעיקר, למי כוון הירי הקטלני באישון ליל, לפני שבוע בדיוק.