נדחה ערעור החשוד בתקיפת חוסה: "תקף 11 פעמים באותו היום"

ביהמ"ש קבע שמוחמד חטיב בן ה-25, המטפל החשוד בהתעללות בחסר ישע בבית דיור מוגן בצפון, יישאר במעצר עד יום ראשון. נציג המשטרה טען כי החוסה הוכה פעמים רבות ע"י חטיב – שהכחיש את המעשים

זמן צפייה: 02:32

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (רביעי) את ערעורו של מוחמד חטיב בן ה-19, המטפל החשוד בתקיפת חוסה בבית דיור מוגן "רמת חיפה", וקבע כי יישאר במעצר עד ליום ראשון, בהתאם להחלטה להאריך את מעצרו אתמול.

נציג המשטרה טען בדיון בבית המשפט כי חטיב חשוד ב-11 מקרי תקיפה נגד החוסה באותו היום. מנגד, טענה עורכת הדין ראניה סרוגי כי אין לכך אף הוכחה, וכי מעולם לא תקף איש. במקביל, המשטרה בודקת את האפשרות כי החשוד תקף חוסים נוספים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ללא יכולת להזעיק עזרה: מטפל חשוד שהתעלל בנכה צה"ל • תיעוד

רגע לפני שעזב את הארץ: מטפל נעצר בחשד שתקף קשיש וגרם למותו

חשד: מטפל במעון לנערים ביצע עבירות מין בחוסה הלוקה בנפשו

החוסה שע''פ החשד עבר התעללות
החוסה שע''פ החשד עבר התעללות | צילום: חדשות 13
מחמד חטיב החשוד בתקיפת החוסה
מחמד חטיב החשוד בתקיפת החוסה | צילום: חדשות 13

אמש, נמסר ממעון "רמת חיפה" כי "ההנהלה רואה בחומרה שאין גדולה ממנה מקרים מסוג זה, ומיד עם היוודע הפרטים פנתה למשטרה. העובד המדובר עבד במעון פחות מחודשיים, ועם היוודע המקרה הוא הושעה באופן מיידי ופוטר לאחר שימוע".

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן, מסרה בתגובה: "האשפוז של הדייר במוסד סיעודי בחיפה מזעזע, והוא מחייב אותנו להבין שמדובר בבעיה מערכתית רחבה הרבה יותר, ששורשה בהעדפת מוסדות סגורים על פני דיור בקהילה".

"דיור בקהילה הוא מפתח למציאת פתרון לעוולות ולספורי הזוועה שקורים במוסדות, הרחק מעיניי הציבור. יש תחושה כי המוסדות הם מקומות מוגנים, אך בפועל ההיפך הוא הנכון. אנשים הגרים במוסדות חשופים יותר לאלימות מילולית ופיזית. הזכות להיות חלק מקהילה, היא זכות יסוד לכל אזרח במדינת ישראל ותפקיד הממשלה לאפשר לאנשים עם מוגבלות לממש זכות זו, תוך מתן תמיכה ולווי להשתתפות מלאה בקהילה", לשון תגובת רודרמן.

המטפל הזר החשוד בהכאת הקשיש
המטפל הזר החשוד בהכאת הקשיש | צילום: משטרה

ביום שישי עצרה המשטרה גבר כבן 60 שעבד כמטפל בבית החולים השיקומי רעות שבתל אביב, לאחר שעל פי החשד תקף מטופל כבן 90 וגרם למותו. החשוד נתפס בתנב"ג לפני שניסה לעזוב את הארץ. ביום שבת הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו.

מחקירה ראשונית עלה כי המטפל נקרא להגיע לסייע לקשיש מאחר ואינו חש בטוב, ולפי אחת מן העדויות היכה אותו. המטופל, שחש ברע כבר משעות הערב המוקדמות יותר, הועבר לטיפול בבית החולים איכילוב, אך היום בבוקר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. העובד הושעה מיידית מעבודתו, ובמקביל הגיש המוסד הרפואי תלונה נגד העובד במשטרה, שם החלו לחקור אם עולה קשר בין מותו של הקשיש לאירוע התקיפה.

ביום ראשון שעבר נעצר מטפל סיעודי בחשד שהתעלל והיכה נכה צה"ל סיעודי שבו הוא מטפל. בסרטון ממצלמות האבטחה נראה המטפל עומד מעל ד' בן ה-45 שמרותק למיטתו, ללא יכולת להתלונן או לצעוק לעזרה - ומכה אותו פעם אחר פעם.

המטפל מכה נכה צה''ל סיעודי
המטפל מכה נכה צה''ל סיעודי | צילום: החדשות 13