"ללא כל אזהרה": ויקטור קטן הואשם ברצח בשל ריב על חניה ברמלה

בית המשפט המחוזי בלוד הגיש כתב אישום נגד בן ה-74 שירה למוות באופיר חסדאי, לאחר שהאחרון התעמת עם אשת הנאשם בחניון של קניון עזריאלי בעיר. "למה אתה מרביץ לאשתי?"

זמן צפייה: 02:28

בית המשפט המחוזי בלוד הגיש היום (רביעי) כתב אישום נגד ויקטור קטן בן ה-74 בגין רצח אופיר חסדאי, בן 40 ואב לשתיים, בחניון בקניון עזריאלי ברמלה - בשל ויכוח על חניה. לפי כתב האישום, קטן התקרב לעבר חסדאי "ללא כל אזהרה או אמירה כלשהי - וירה בו מטווח קצר". מדובר בכתב אישום ראשון שמוגש לאחר כניסתו לתוקף של תיקון לחוק העונשין שיצר מדרג ענישה חדש בגין עבירות המתה. בגין עבירת רצח בכוונה ניתן לגזור עד מאסר עולם.

מכתב האישום עולה כי ב-28 ביולי בשעות הצהריים, הגיעו קטן ואשתו, מוניקה, לקניון עזריאלי בעיר והחלו לחפש חניה בחניון. באותה עת, הגיעו למקום אופיר חסדאי עם אשתו דקלה ושתי בנותיהם, וגם הם החלו לחפש חניה. בשלב מסוים, יצאה מוניקה מהרכב והחלה לחפש רגלית חניה, כשבמקביל קטן חיפש חניה עם הרכב.

חסדאי ואשתו הבחינו בחניה פנויה והתקרבו אליה עם רכבם, אך קטן הגיע אליה לפניהם וחנה עם חזית הרכב לקיר, כאשר הרכב חורג מהקווים המסומנים על הכביש. בתגובה לכך, חסדאי עצר את רכבו, יצא ממנו, התקרב אל מוניקה וצעק לעברה: "למה אתם חונים בשתי חניות?". בין השניים התפתח ויכוח במסגרתו הכתה מוניקה את חסדאי באמצעות תיקה. בתגובה חסדאי צעק: "מה את מרימה עליי ידיים?", הדף אותה - והפיל אותה לקרקע.

ויקטור קטן בבית המשפט
ויקטור קטן בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בנושא >>

החשוד ברצח אופיר חסדאי: "לא מאמין שנקלעתי למצב הזה"

"תן לי כוח לגדל לבד את הבנות": אופיר חסדאי הובא למנוחות

אלמנת אופיר חסדאי: "היורה לא ברח – אלא חיבק את אשתו שבכתה"

אופיר חסדאי
אופיר חסדאי | צילום: החדשות 13

קטן, בעודו ברכבו, הבחין במתרחש, יצא מהרכב כשהוא נושא תיק שבתוכו אקדח והניח אותו על תא המטען. לאחר שמוניקה נפלה, קטן פנה לחסדאי וצעק: "למה אתה מרביץ לאשתי?", פנה לעבר רכבו והוציא את האקדח מהתיק. הוא התקרב אל חסדאי ללא כל אזהרה, ירה בו מטווח קצר ופגע בחלק העליון של ירכו הימנית. חסדאי שנותר עומד על רגליו זעק לעברו: "מה אתה יורה בי?", כשגם מוניקה צועקת לעברו לחדול. קטן לא שעה לקריאות, כיוון את האקדח לפלג גופו העליון של חסדאי וירה ירייה נוספת שפגעה בחזהו. כתוצאה מהירי, התמוטט חסדאי, איבד את הכרתו ופונה לבית החולים - שם נקבע מותו.

מוקדם יותר החודש הוארך מעצרו של קטן, ובסוף הדיון אמר לעורכי דינו: "אני עצוב, אני בהלם, לא מאמין שנקלעתי למצב הזה. אני מצטער שזה קרה בכלל". בדיון קודם, טען עורך דינו כי "מרשי סובל ממחלות לב חמורות", והוסיף: "גם אשתו חולה במחלה קשה". בעדותה סיפרה רעיית החשוד כי חסדאי "תקף אותי וסטר לי". במהלך חקירתו אמר החשוד לחוקרים כי הוא "הרגיש סכנת חיים".

דקלה ואופיר חסדאי
דקלה ואופיר חסדאי | צילום: באדיבות המשפחה

חסדאי, כאמור, נורה למוות בחניון קניון עזריאלי ברמלה בחודש שעבר. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים אסף הרופא תוך שהוא מבצע בו פעולות החייאה, אך בהמשך צוות בית החולים נאלץ לקבוע את מותו.

מאבטח שהיה במקום סיפר ששמע צעקות והזעיק עזרה. עוד הוסיף שכשהגיעו למקום הם ראו את הקורבן, ואת החשוד בירי שהיה בזירה. על פי החשד, המנוח ביקש מהיורה להתיישר כדי שיוכל להיכנס לחניה ליד, ואז החל העימות ביניהם שכאמור הסתיים בירי. פרמדיק מד"א שהגיע לזירת המקום סיפר: "ראינו גבר מחוסר הכרה לאחר שנפגע מירי, הייתה שם שוטרת שביצעה בו פעולות החייאה בסיסיות ואנחנו המשכנו לבצע פעולות מתקדמות, שנמשכו גם תוך הפינוי לבית החולים".

דקלה, אלמנתו של חסדאי, סיפרה לחדשות 13 כי "אין לי מושג איך אני הולכת להסתדר לבד. יש לנו תינוקת אחת עם ניוון שרירים וילדה עם שיתוק מוחין. הוא עשה הכול". עוד סיפרה דקלה, שסובלת גם היא מניוון שרירים, שבתם בת התשע וחצי הייתה עדה למתרחש: "היא שאלה אותי 'מה קרה? למה אבא שוכב על הרצפה?'. הוא היה כזה טוב, אני לא מאמינה שהוא פשוט נרצח ככה בדם קר. רעדתי, קראתי לו והוא פשוט לא ענה".