ועדת השחרורים דחתה את בקשת רוצחו של אורון ירדן לקיצור עונשו

צבי גור, שהורשע בחטיפה ורצח הילד בן ה-8 בשנת 1980, אמנם ביקש לפני כשבועיים למשוך את בקשתו להקדמת שחרורו בשש שנים, אך ועדת ההיתרים לא אישרה זאת - ודחתה את הבקשה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 00:23

ועדת השחרורים דחתה היום (שלישי) את בקשתו של צבי גור, שהורשע בחטיפה ורצח של הילד אורון ירדן בשנת 1980, לשחרור מוקדם. בדיון האחרון שנערך בעניין מוקדם יותר החודש, גור ביקש למשוך את הבקשה שלו לקצר בשש שנים את 45 שנות המאסר שהוטלו עליו, אבל ועדת השחרורים לא אפשרה לו וכעת, כאמור, דחתה את בקשתו.

בדיון שהתקיים בעניינו סירב בית המשפט לבקשת פרקליטי המשפחה שהוא יתקיים בדלתיים פתוחות, כדי להבין את המניעים להחלטה במידה ויוחלט לשחרר את צבי גור. בתום הדיון נמסר מהפרקליטות כי ההחלטה בבקשת גור לשחרור מוקדם תנתן במועד אחר.

לכתבות נוספות בנושא >>

רוצח וחוטף הילד אורון ירדן משך את בקשתו לשחרור מוקדם מהכלא

היום: ועדת השחרורים תקבע אם עונשו של רוצח אורון ירדן יקוצר

רוצחו של הילד אורון ירדן יבקש שחרור מוקדם – המשפחה מתנגדת

Gurpii
צבי גור

עורך הדין דן כץ נימק את ההחלטה למשוך את הבקשה: "מכיוון שכבוד השופטת, יו"ר הוועדה, קבעה ששני שליש יחלפו רק בעוד שנה, בהיותנו קשובים לעניין, החלטנו לבחון את האפשרות להגיש הסכמה לפיה עניינו יובא שוב בעוד שנה, ולנצל את הלך הרוח שיצא מפי בית המשפט העליון".

צבי גור חטף את אורון בן ה-8, רצח אותו, סחט את המשפחה וביקש דמי כופר בזמן שגופתו של אורון הייתה בידיו. עוד לפני החטיפה של אורון, ניסה גור לחטוף ילד אחר ונכשל, וגם לאחר שהחל לשאת את עונשו הצליח להימלט מהכלא ונתפס לאחר כמה ימים. על כל אלה, קיבל עוד עונשי מאסר.

צבי גור ואורון ירדן
צבי גור ואורון ירדן | צילום: חדשות 13

כבר לפני שנה וחצי התנהלו דיונים בעניין שחרורו המוקדם, ואחרי שנים של שתיקה משפחתו של אורון ירדן יצאה למאבק נגד השחרור. אתמול, לאחר 39 שנים, קיבלה משפחתו של ירדן לראשונה את הכרעת הדין וגזר הדין במשפטו של צבי גור. מהמשפחה נמסר כי: "נמשיך להילחם עד פרסום הכרעת הדין וגזר הדין ברבים".

"הוא אמור לרצות עוד שש שנות מאסר בסך הכול, ולהשלים 45 שנים על פשעים נוראיים שהוא עשה", אמרה עו"ד לימור לוי, המייצגת את משפחתו של אורון. "כל בקשה, כל דיון, כל עניין קטן מחייה את כל העניין וגורם למשפחה לטלטלה ולסערת רגשות. על מה מגיע לו פרס? זה לא אדם שראוי לסלוח לו באיזושהי צורה וללכת לקראתו, זה פשוט לא מגיע לו".