הצמידו מתקן מעקב לרכב, ארבו - וירו: פוענח הרצח המשולש בתל דן

תושב כפר בענה בן 24 מואשם כי בסיוע של שני חשודים נוספים התנקש בחייהם של חאמד חוסיין, סאהר חסן וראמי אבו דאלאם בנובמבר. "חסמו את דרכם של שני רכבים, ירדו רעולי פנים - ושלפו אקדחים"

זמן צפייה: 00:17

המשטרה פענחה את הרצח המשולש שאירע סמוך לשמורת תל דן שבצפון בתחילת נובמבר - כך הותר היום (חמישי) לפרסום. באירוע נרצחו חאמד חוסיין בן ה-30 מבענה, סאהר חסן בן ה-38 תושב סאג'ור וראמי אבו דאלאם, בן 41 מג'דידה מכר.

מחקירת ימ"ר צפון עולה כי ב-30.10 אשתקד שישה חברים יצאו לצייד דורבנים לא חוקי סמוך לשמורת תל דן שבגליל העליון. הם נסעו בשני כלי רכב, אך לא ידעו שחוליית מתנקשים הצמידה מתקן מעקב לוויני לרכבם - ועוקבת עליהם באופן רציף.

כשהיו בעומק השטח. הגיע מולם רכב שחסם את דרכם. מהמכונית ירדו כמה רעולי פנים ששלפו אקדחים והלו לירות בשישה. שלושה מהם הצליחו להימלט, אך שלושה נפגעו מהירי. בשלב זה, אחד מהנפגעים יצא מהרכב וניסה להימלט - אולם נפל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הופך את מדיניות טראמפ: ביידן חתם על 17 צווים נשיאותיים

תוספת זמן וביטול נרמול הציונים: גלנט הודיע על הקלות בבגרויות

מגמת ירידה בתחלואה: לראשונה זה חודשיים – מקדם ההדבקה ירד מ-1

רכב ששימש את המתנקשים ברצח המשולש בתל דן
רכב ששימש את המתנקשים ברצח המשולש בתל דן | צילום: דוברות המשטרה

על פי כתב האישום, אחרי הירי הראשון, אחד מהיורים ניגש לרכב וירה מספר יריות נוספות מטווח קצר בשניים שנותרו ברכב. יורה אחר, ניגש לבחור שניסה להימלט, נעמד מעליו - וירה בו שתי יריות נוספות. בכתב האישום נטען כי השניים עשו זאת בכוונה לוודא את מותם".

עוד עלה מהחקירה כי חוליית המתנקשים נסעה ברכוב גנוב עם לוחית זיהוי מזויפת, והציתה אותו לאחר שנמלטה מזירת הרצח. בהמשך, החשודים נאספו על ידי שותפיהם למעשה. שלושה מהם נעצרו לאחר שגרו בדירת מסתור בקריית אתא מאז המקרה ושניים נוספים נעצרו במהלך החקירה. המשטרה עדיין מחפשת אחר החשוד השישי.

ראמי יעקוב אבו דלאם
ראמי יעקוב אבו דלאם, נרצח סמוך לשמורת תל דן | צילום: באדיבות המשפחה

הוגש כתב אישום נגד תושב בענה בן 24, בגין שלושה מקרי רצח ושלושה ניסיונות רצח. שניים נוספים יואשמו במתן אמצעי לביצוע עבירה. המשטרה מציינת כי ב-2020 פוענחו 70% ממקרי הרצח בחברה הערבית, שאירוע במחוז צפון.