ת"א בקריז: כך הפכו הנרקומנים את דרום העיר לתחנת סמים גדולה

כבר 20 שנים שרחוב וחצי מפרידים בין תל אביביות עשירה ושבעה לבין מאבק הישרדות מתמשך. הפחד של תושבי השכונות גרם להם להפסיק לשתוק ולתעד את המציאות ברשתות החברתיות: "זה סיוט יום-יומי"

זמן צפייה: 13:52

בין שדרות רוטשילד והמגדלים הכי יקרים במדינה לבין שכונת נווה שאנן משתרעים 300 מטרים של פחד זוהמה ופשע. במשך 20 שנים, רחוב וחצי מפרידים בין תל אביביות עשירה ושבעה לבין מאבק הישרדות יום-יומי. הלל קנינסברג, תושב נווה שאנן, סיפר על המצב בשכונתו שבדרום תל אביב: "אני לא יכול לקחת בערב את הילדה שלי לטייל בלי שהיא תראה כל מיני מחזות. המשתמשים אנשים מסכנים אבל זה לא אומר שהם צריכים לאמלל אותי על הדרך".

אפשר להבין את הפחד של תושבי דרום העיר מדרי הרחוב והנרקומנים. אך מצד שני, אסור לשכוח שמדובר בבני אדם, שנסיבות החיים הובילו אותם למקום הכי נמוך בתל אביב. אמנם אין להם כתובת, אבל הרחוב הוא הבית שלהם. לכול נרקומן ונרקומנית יש היום טלפון חכם. המגן שלהם ברחובות התובעניים והקשר שלהם לחיים שהיו להם פעם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד לניסיון חיסול: נער וגבר נפצעו קשה מירי בנהריה

עורך דינה של כרמל מעודה ביקש להתפטר מייצוגה

מחקר: רבע מהילדים שסובלים מאוטיזם – כלל לא מאובחן

נרקומן בדרום תל אביב
נרקומן בדרום תל אביב | צילום: חדשות 13

מאיר אליאל רבינוביץ' גר בשכונת נווה שאנן כבר 12 שנים עם בן זוגו ושני ילדיו. בכל בוקר בדרך לעבודה, הוא נתקל בנרקומנים שמתעוררים לצד באנגים על ספסלים ציבוריים. הוא החליט שנמאס לו והחל לתעד הכל בקבוצת פייסבוק שנקראת "דרום תל אביב בקריז". יואב ברקאי, שגר ברחוב הרכבת סיפר על המראות הקשים שהוא רואה: "אנחנו עוברים פה סיוט יום-יומי. זאת תחנת הסמים הכי גדולה בעיר. יש פה נייס גיא והרואין. מכל קצוות הארץ מגיעים לפה נרקומנים".

נצ"מ חיים בובליל, מפקד מרחב יפתח במשטרה, סיפר על המציאות המורכבת: "נרקומן שזרוק על הרצפה לא מבצע עבירה פלילית. אנו כשוטרים צריכים לטפל ברף הגבוה של הסחר בסמים, בסוחרים". המשטרה, נחושה ככל שתהיה, לא מצליחה למגר את הסמים שבדרום ת"א במשך שנים. הנרקומנים והנרקומניות המודרניים צורכים סמים סינתטיים. מנה אחת של "נייס גיא" עולה שמונה שקלים בתי המשפט משחררים סוחרים פעם אחר פעם בגלל הקושי להגדיר משפטית את הסמים הסינתטיים "סמים".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "בחודש האחרון מבצעת העירייה, בשיתוף עם המשטרה, פעילות חסרת תקדים בהיקפה בשכונת נווה שאנן על מנת למגר את תופעת הסמים הסינתטיים והשלכותיה. העירייה פועלת בנחישות אך בהקפדה במטרה להחזיר את החיים בשכונה למסלולם".