תמה חקירת "טלגראס": מסתמן - כתבי אישום יוגשו נגד 22 חשודים

המשטרה סיימה את חקירת רשת הסחר בסמים בשווי מאות מיליוני שקלים, שמופעלת דרך יישומון "טלגרם". החקירה התקיימה בשיתוף רשויות אכיפה בארה"ב, גרמניה, אוקראינה ומדינות נוספות

זמן צפייה: 00:25

הסתיימה חקירת "טלגראס", רשת סחר בסמים המופעלת דרך יישומון "טלגרם". המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי נמצאה תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד 22 מהעצורים בפרשה, וכי הוגשה נגדם הצהרת תובע. חשוד נוסף בפרשה נעצר באוקראינה ובימים אלה מתקיים הליך הסגרתו לישראל.

על פי חקירת המשטרה, החשודים היו חברים בארגון שהפעיל פלטפורמה למכירת סמים דרך יישומון הטלגרם. על פי החשד נמכרו במסגרת פעילות הארגון בישראל סמים בשווי מאות מיליוני שקלים, ובמשקל כולל של עשרות טונות.

במסגרת החקירה נגבו עדויות של 90 מעורבים, 50 מהם נחקרו באזהרה. חלקם חשודים בניהול ארגון פשיעה ואחרים בחברות בארגון. 33 חשודים נעצרו ונכלאו לפרקי זמן שונים, נגד 22 מתוכם, כאמור, צפוי להיות מוגש כתב אישום. פעולות חקירה נוספות בוצעו בשיתוף רשויות האכיפה בארצות הברית, גרמניה, אוקראינה, רומניה, צרפת והולנד. וכן נאספו ונותחו חומרי חקירה רבים, לרבות של החשודים, וחומרי מחשב אחרים.

עוד בחדשות 13:

"אותם מחירים ואותה זמינות"; למרות "הפלת" הטלגראס הסחר נמשך

תפסו חשודים בפריצה; וגילו מעבדת סמים • תיעוד ממצלמות המשטרה

עם 160 אלף כדורי אקסטזי: שני ישראלים נעצרו על יאכטה ביוון

מבנה ארגון טלגראס
מבנה ארגון טלגראס | צילום: דוברות המשטרה

לפני כחודש נעצרו 42 בני אדם בחשד שניהלו רשת סמים ענקית, שמכרה עשרות טונות של סחורה בשווי מאות מיליוני שקלים. זאת, באמצעות אפליקציית המסרים טלגרם. בין העצורים, על פי החשד, ראש הארגון, שלושת סגניו ובכירים נוספים ברשת. העצורים חשודים בניהול וארגון פשיעה, סחר בסמים, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות נוספות.

על פי החשד, חברי הארגון מכרו לאלפי אנשים כמויות גדולות מאוד של חשיש ומריחואנה, ואף סמים קשים, בהם קוקאין, אקסטזי ו-MDMA. על פי החשד, העובדים קיבלו את שכרם במזומן, בביטוקין או אף באמצעות קבלת סמים. מהמשטרה נמסר כי "השם 'טלגראס' נועד להטעות, לתת תחושה שגראס זה תמים. הרבה קטינים הגיעו לפלטפורמה בשביל הגראס ויצאו עם mdma. לא אכפת להם מקטינים".

התכתבויות בטלגראס
התכתבויות בטלגראס | צילום: חדשות 13

יחידת להב 433 של המשטרה וימ"ר צפון חקרו את הפרשה במשך מספר חודשים באופן סמוי, עד שהפכה גלויה. בין היתר, נעצרו חשודים גם בחו"ל, בשיתוף פעולה עם הרשויות בארה"ב, אוקראינה וגרמניה. בין העצורים, דמות מוכרת בתחום הסמים ב"טלגראס", שמקום משובו בחו"ל. המשטרה הצליחה לחשוף את חברי הארגון, למרות שמשתמשי האפליקציה אנונימיים. לדברי החוקרים, מדובר באחת התשתיות "המשמעותיות והמרכזיות לסחר בסמים מסוכנים בישראל".