צעירה שתמונותיה הופצו בטלגרם: "כולם מנסים להפיל האשמה עלינו"

יובל גולד, שצילומים אינטימיים שלה הודלפו ללא ידיעתה ברשתות החברתיות, אמרה בריאיון לחדשות עם יעקב אילון: "אחרי התלונה במשטרה – במשך 5 חודשים הרגשתי שלאף אחד לא אכפת מהמצוקה שלנו"

זמן צפייה: 02:57

לאחר מעצר 12 חשודים בהפצת תמונות אינטימיות של נשים ברשת הטלגרם, סיפרה הערב (רביעי) יובל גולד, שתמונותיה הופצו, על ההתמודדות עם הפרשה. "לפני חמישה חודשים מישהי שלחה לי צילום מסך של תיקייה שלמה של חומרים שיש עלי, דברים שלא חשבתי שיופצו", אמרה בריאיון לחדשות עם יעקב אילון. "באותו רגע לא ידעתי מה אני אמורה לעשות. בסופו של דבר הלכתי למשטרה והגשתי תלונה, ובמשך חמישה חודשים לא קרה כלום. הרגשתי שלאף אחד לא אכפת מהמצוקה שלנו".

גולד סיפרה כי על אף שהיא זאת שבוצע הפשע, שדינו עד חמש שנות מאסר, חלקים רבים בציבור רואים בה את האשמה למה שקרה לה. "לאנשים יש מה להגיד על כל דבר. אם מישהי שלחה תמונות לבן הזוג שלה, והן הודלפו, והיו המון נשים שזה קרה להן, זאת אשמתן. וגם אם זה תמונות שנשארו אצלך בטלפון", אמרה. "עצם זה שמפנים את ההאשמה אלינו, זה החלק השגוי".

הצעירה שלקחה חלק במחאה שהתקיימה הקיץ בתל אביב, קראה לנשים אחרות שנמצאות בסיטואציה דומה: "לא להישבר. להבין שלא אנחנו אלו שאשמות. כולם יבואו וינסו להפיל את האשמה עלייך: למה צילמת, למה שלחת, איך את מתלבשת. אף אחד לא עוצר ושואל למה הם מפיצים. אז לאגור את הכוחות ולהבין שלא את זאת שחטאת, אלא זאת שעשו לה את העוול ומגיעה לה עזרה".

עוד בחדשות 13:

חשד: מאות תמונות עירום של נשים ונערות הופצו בטלגרם; 12 נעצרו

תמונותיה האינטימיות הופצו ברשת: "מסתכלים עלינו רק בתור גוף"

אונס בת ה-13 בדרום: חשוד נוסף זומן לחקירה

יובל גולד, תמונות אינטימיות שלה הופצו בטלגרם
יובל גולד, תמונות אינטימיות שלה הופצו בטלגרם | צילום: חדשות 13

בשעות הבוקר עצרה משטרת תל אביב עצרה 12 בני אדם בחשד שהפיצו תמונות עירום וסרטונים של מאות נשים ונערות בטלגרם - ללא ידיעתן או הסכמתן. כך פורסם לראשונה בחדשות 13. התמונות פורסמו בקבוצות, שבהן חברים אלפי משתמשים. בין היתר, לפי החשד, נשים תועדו בתאי הלבשה בקניונים ומקומות ציבורים - וצולמו ללא ידיעתן.

לאחר חקירה סמויה בימ"ר תל אביב, פשטה הבוקר המשטרה על בתי 12 החשודים, בגילי 30-17, עצרו אותם והחרימו מחשבים שהיו ברשותם, וכן תפסו חפצים נוספים שעשויים להוות ראיות נגדם.

קבוצת טלגרם בה נשלחו תכנים אינטמיים
קבוצת טלגרם בה נשלחו תכנים אינטמיים | צילום: חדשות 13

הגבר החשוד בניהול אחת מקבוצות הטלגרם הוא מאבטח במוסד רפואי. עצור אחר, קצין משוחרר מצה"ל, חשוד בהפצת תמונות עירום שלו עם בת זוגו, טען בחקירתו כי "פרצו לי לענן, לא אני הפצתי את התמונות".

עו"ד שי רודה, המייצג את החשוד בניהול אחת הקבוצות בטלגרם מסר בתגובה: "מרשי נחקר בחשד לניהול קבוצה בטלגרם, מכחיש את החשד המיוחס לו, וטוען כי לא צפה בחלק מהסרטונים שהעביר, ובסרטונים שהעביר, לא ניתן להבין שצולמו תוך פגיעה הפרטיות".