עוקץ הטלגרם: מעצר החשוד בהפצת תמונות מיניות - ועדויות הנשים

קשה להעריך כמה נשים אמורות לנשום לרווחה לאחר שעובד עיריית חיפה החשוד הושם באזיקים. האתרים נסגרו, התמונות והסרטונים הוסרו מהרשת, אבל הפצע של הנפגעות נותר. "נשים פוגעות בעצמן"

זמן צפייה: 07:57

זה נשמע כמו סצנה מסרט אימה: עשרות נשים הוצפו בהצעות מגונות מגברים - לאחר שתמונותיהן האינטימיות הופצו בטלגרם ללא ידיעתן. לאט לאט התבררו ממדי העוקץ שהרס את חייהן של הנשים, שנוצלו מינית לעיני מאות אלפי גברים - ביניהם שמות מוכרים במשק ובפוליטיקה. השבוע, שלושה חודשים אחרי שעדויות הנשים הובאו בחדשות 13, הוארך מעצרו של עובד עיריית חיפה רונן שיך, שעל-פי החשד חלש על תעשיית המין בטלגרם. קשה להעריך כמה נשים אמורות לנשום לרווחה למראה התמונות של אנשים שעל פי החשד עומדים מאחורי קרוב ל-20 קבוצות "טלגרם" שבהן הפיצו וסחרו בתמונות וסרטונים אינטימיים - סוף-סוף באזיקים.

האתרים שהיו לזירת סחר נסגרו, התמונות והסרטונים הוסרו מהרשת ומאות אלפי המשתמשים קיבלו את הודעה על סגירת הקבוצות ופתיחת חקירה בשל חשד לעבירות פרטיות. צריך להבין מה עובר על נשים שמצאו את עצמן פתאום חשופות לגמרי, מועברות כמו סחורה בין טלפונים סלולריים. דנה שניידר, שתמונותיה הופצו בקבוצות:"פתאום אני מקבלת הודעה שמפיצים את התמונות שלי. היה לי איזה התקף חרדה". כמו מכסה של תעלת ביוב אינטרנטית שמתחתיה זורם כל הרפש, זו התחושה שמקבלים אחרי שצוללים לעומק של הקבוצות האלה. סוחרים בתמונות של קטינות, גולשים שמחפשים בטירוף את הסרטונים של הצעירה מקפריסין או את אלה של שחקני "מכבי תל אביב" עם הקטינות ובכמה מן הסרטונים שעולים שם ברור לגמרי שהצילום נעשה בכפייה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נקמה על המעצר: מקורבי החשודים בפרשת טלגרם הפיצו תמונות עירום

חשד: מאות תמונות עירום של נשים ונערות הופצו בטלגרם; 12 נעצרו

צעירה שתמונותיה הופצו בטלגרם: "כולם מנסים להפיל האשמה עלינו"

תמונות פורנוגרפיות של נשים שהופצו בטלגרם ללא ידיעתן | צילום: חדשות 13

על פי החשד, מאחורי רבות מהקבוצות האלה עומד כאמור רונן שיך, בחור צעיר, בקושי בן 30, עובד עיריית חיפה שאיש לרגע לא דמיין מה עשה אחרי שעות העבודה. מאשה אברבוך, עיתונאית המקום הכי חם בגיהנום, סיפרה כי "נתפסו ברשותו מאות כרטיסי סים, חמישה טלפונים. נלקח גם מחשב שלו". לצד החשוד המרכזי נעצרו שתי נשים שעל פי החשד סייעו לו. לטענת המשטרה, התמריץ בסוף היה כמובן כלכלי. ולנשים שעל גבן נבנה כל העסק הזה הייתה סיבה מצוינת לחגוג קצת השבוע.  לטענת אברבוך, "זה עניין של לשלוט, זה עניין של להפגין כוח, להפגין בעלות". מי שחשב לרגע שמדובר בתופעה שמזדחלת בשוליים, התבדה. הנשים שהגיעו השבוע להעיד במשטרה עודכנו שלאורך השנה האחרונה הגיעו מאות מתלוננות וכי מספר הגולשים בקבוצות הרבה יותר גדול מכמה עשרות אלפים.

הדיון בענייניו של שיך התנהל בהתאם לימי הקורונה והחשוד, בהתאם לחוקי הז'אנר, מצויד כבר עם כיפה שחורה וגדולה על הראש. ימים יגידו מה בית המשפט יחשוב על טיעוניו היצירתיים של עורך דינו, אבל מה שבטוח הוא שהמשתמשים עברו הלאה. המעצר של שיך לא מרתיע את היורשים. קבוצות חדשות, תמונות וסרטונים חדשים, עוד ועוד נשים שבעוד רגע יבינו מה עוללו להם ואת הנזק יגררו איתן במשך שנים. הבעיה הגדולה היא לא רק להגיע אל מי שמנהל את הקבוצות, אלא אל מאות אלפי הישראלים שמרגישים נוח להשתתף בזה, לבקש עוד סרטון של קטינה בת 13 ולקנח במשפט, "כיום, בגיל 12 הן כבר חולות מין". יובל גולד, שתמונותיה הופצו, ציינה כי "נשים פוגעות בעצמן, נשים לא יודעות איך לאכול את המצב הזה. מי נתן לך את הזכות ואת הרשות לבוא ולהחליט על הפרטיות שלי?".