הישראלים שנפגעו מאקדח הטייזר של המשטרה: "הגוף שלי שרף"

הנשק, שעלול לגרום לנזק מוחי ולמוות, נכנס לשימוש בארגון לפני כעשור. בזמן שבעולם השימוש בו פוחת, בישראל נרשמה בשנים האחרונות עלייה של 60% במספר האזרחים שחושמלו • "מחושמלים", חלק א'

זמן צפייה: 10:39

לפני עשור, המשטרה הכניסה לשימוש נגד אזרחים את הטייזר - אקדח ההלם ששולח זרם חשמלי. מאז, השימוש בו הולך וגובר. כ-500 אזרחים מחושמלים בכל שנה ורבים מהם נשארים עם טראומה לכל החיים. ליאב רביבו, צעירה מראשון לציון לפני גיוס, חזרה עם חבר שלה מבילוי לילי, ומצאה את עצמה מחושמלת על ידי שוטר צבאי מכיוון שלא התייצבה לבקו"ם.

ליאב סיפרה על הרגע בו איבדה הכרה בעקבות החשמול: "בן הזוג שלי אמר לי שפרפרתי באוויר ונפלתי על הרצפה. לאחר שהתעוררתי, הרגשתי כאילו לוקחים את הראש ושורפים לי אותו". ליאב סיפרה כי הרופא שבחן אותה לאחר האירוע אמר כי היא "חיה בנס".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"לקחו לי אוצרות": הורי הילדים שנספו בשריפה מספרים על הטרגדיה

כרמל מעודה ביקשה להשתחרר ממעצרה אחת לשבוע – לטובת טיפול נפשי

עובדת בגן ילדים הורידה את תמונת רה"מ מהקיר – ותזומן לבירור

Atumfm
הדמיית יריה בטייזר

אריק שקלובסקי הוא תקליטן שחווה מקרה דומה, כאשר בעקבות תלונה של שכנים, שוטרים הגיעו למסיבת יום הולדת פרטית שתקלט בה, בבריכת השחייה במושב גן נר. הוא סיפר כי ארבעה שוטרים נהגו בו באלימות, וחשמלו אותו באקדח המסוכן. "הרגשתי ששורף לי הגוף, מההלם החשמלי הראש שלי הוטח ברצפה"

עו"ד אן סוצ'יו, מהאגודה לזכויות האזרח, אמרה כי בניגוד למדינות העולם, בהן השימוש באקדח יותר ויותר מרוסן בשנים האחרונות, בישראל דווקא נרשמת עלייה של 60 אחוזים בשימוש בו. פרופ' אבינועם רכס, מומחה לנוירולוגיה הסביר על הסכנות שבאקדח הטייזר: "ישנם מקרים של אנשים ששברו את עצמות הפנים, את האף ואת הגולגולת. עצם הנפילה יכול לגרום לנזק נוסף. הזרם שהאקדח שולח יכול לגרום להפרעות קצב קטלניות ולמוות".

מהמשטרה נמסר בתגובה לכתבה: "תפקוד השוטרים באירועים בראשון לציון ובנצרת נבדק על ידי מח"ש והוחלט שאין מקום לנקוט נגדם צעדים פליליים או משמעתיים. התקליטן במסיבה תקף את השוטרים באלימות קשה והתנגד לחיפוש סמים על גופו. על פי החשד, הוא היה תחת השפעת סמים ובמהלך מעצרו נדרשו השוטרים להפעיל כוח תוך שימוש באמצעים לריסונו".