באיומי נשק: אדם רעול פנים שדד עובד בתחנת דלק בטמרה • תיעוד

בסרטון שתיעד את האירוע ניתן לראות אדם בלתי מזוהה ניגש למתדלק, מנופף לעברו באקדח, לוקח ממנו כסף - ונמלט מהמקום. תושב העיר בן 29 נעצר בחשד למעורבות במעשה ונלקח לחקירה

זמן צפייה: 00:12

שוד מזוין בוצע אמש (ראשון) בתחנת דלק בעיר טמרה שבגליל. בתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות אדם רעול פנים ניגש למתדלק, מנופף לעברו בנשק, לוקח ממנו סכום כסף - ונמלט מהמקום. באירוע נוסף, אלמונים ירו לעבר רכבים בחניית ביתו של ראש עיריית טמרה סוהיל דיאב.

הבוקר נעצר חשוד במעורבות בשוד. החשוד, תושב טמרה בן 29, נעצר בביתו בתום סריקות נרחבות שביצעו השוטרים והובא לחקירה. היום הוא יובא לבית משפט השלום בעכו לדיון בבקשה להאריך את מעצרו.

מוקדם יותר באותו יום, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומ"מ המפכ"ל מוטי כהן וסיכם עימו על הקצאת כוחות נוספים והגברת האכיפה כדי להמשיך להיאבק בתופעת האלימות המגזר הערבי.

לכתבות נוספות בנושא: 

"נלחמים על הזכות לחיים": נמשך המאבק נגד האלימות במגזר הערבי

האלימות בחברה הערבית: "חוסר הביטחון גורם למאבקי כוח פנימיים"

"דם ילדינו אינו זול": מאות מוחים נגד האלימות במגזר הערבי

שוד בתחנת דלק בטמרה
שוד בתחנת דלק בטמרה | צילום: חדשות 13

נתניהו קרא להנהגת הציבור הערבי לנהוג באחריות ולשתף פעולה עם הרשויות במטרה להביא לשינוי מהותי במצב. כמו כן, רה"מ קורא לציבור להימנע מהפעלת כל סוג של אלימות במסגרת המחאה. לדבריו, "על כולנו לפעול באחריות ובשיתוף פעולה כדי להילחם באלימות".

ברשימה המשותפת הגיבו לדברי ראש הממשלה. יו"ר המפלגה, איימן עודה, אמר: "המבחן של כל ההצהרות הוא החלטת ממשלה לתוכנית מערכתית למאבק באלימות, ושתתחיל ליישם אותה לאלתר. לא ייתכן ש-20% מהאוכלוסייה חייבים לשבור את הכלים ולחסום כבישים כדי שהממשלה תתחיל לטפל בבעיה שגובה את חייהם של חפים מפשע כבר שנים ארוכות. אני קורא למשטרה לנהוג במפגינים כאזרחים ולא אויבים. נעשה כל מה שנדרש כדי לחיות בחברה ללא נשק".

יו"ר הסיעה, אחמד טיבי, הגיב אף הוא ואמר: "בוקר טוב אליהו. אחרי ימים של שתיקה מול מעשי רצח והפגנות בכל הארץ נזכר נתניהו להוציא הודעה כדי לצאת ידי חובה. נפגשנו איתו, ראשי המשותפת, בשנת 2015 והוא הבטיח הרים וגבעות וכמובן שכח לקיים. נתניהו כראש ממשלה אחראי על שפיכות הדמים והשתוללות הנשק והכנופיות אבל אפשר לומר כי המחאה של הציבור מתחילה לגעת גם במי שחשבו שאנו חצר אחורית ודמנו סמוק פחות".