"אמצא מי הרוצח": אילנה ראדה מגייסת תמיכה בארה"ב למשפט חוזר

אמה של תאיר, שנרצחה לפני 13 שנים, תפגוש נציגי קהילות יהודיות אמריקניות ב-15 מדינות, בניסיון לפתוח מחדש את תיק החקירה. "אהיה בכל מקום, אגן על תאיר בחירוף נפש"

זמן צפייה: 04:50

רצח תאיר ראדה: אילנה ראדה, אמה של תאיר, יצאה השבוע למסע מחוף לחוף בארצות הברית בניסיון לרתום את הקהילה היהודית במדינה לתמיכה בפתיחת המשפט מחדש, 13 שנים לאחר שנרצחה בשירותי בית הספר נופי גולן בקצרין.

האם הסבירה את בחירתה לצאת למסע בעת שיחה עם נשות הקהילה היהודית במיאמי: "החלטתי לקום ולנער מעליי בכוח את כל הכאב והצער ולנסות למצוא את הרוצחים של תאיר. מבחינתי, זה אומר לחפש ולנבור בחומרים יחד עם צוות שהקמתי, כולם בהתנדבות מלאה". לדבריה של ראדה, ישנם פרטים בחקירה שלא קיבלו התייחסות ראויה על ידי המשטרה: "יש תלמידה שאמרה יום למחרת הרצח 'אני יודעת מי רצח את תאיר'".

לאחרונה פרסמה אילנה עצומה הקוראת לפתיחת המשפט מחדש, עליה חתמו כבר יותר מרבע מיליון בני אדם. כמו כן, היא התייחסה לגילויים החדשים שנחשפו בחדשות 13, לפיהם החומרים המפלילים על מחשבו של זדורוב היו שייכים לאדם אחר: "זה עוד סוג של פרט מוכמן (דבר שידוע רק לאדם שביצע את העבירה) שנופץ".

תאיר ראדה, שנרצחה בבית הספר בקצרין
תאיר ראדה, שנרצחה בבית הספר בקצרין | צילום: חדשות עשר

‪יחד עם העיתונאית שרון רופא אופיר, שכתבה את הספר ״תאיר, המסע של אילנה ראדה״, מגלה האם פרטים נוספים, שגם הם מהווים עילה לפתיחת המשפט מחדש, לדבריה: "מצאנו קלטת שהוקלטה בחדר החקירות. שני החוקרים שלא שמו לב כנראה שהם מוקלטים, דנו בכך שיש לזדורוב אליבי - הוא עמד בשער בית הספר בזמן הרצח. בהקלטה השניים אומרים: 'בוא נזיז אותו לשעה אחרת, ואז זה יתאים לנו בדיוק למה שאנחנו רוצים'".

אילנה ראדה
אילנה ראדה | צילום: חדשות 13

‪בעת המסע תעבור אילנה 15 מדינות בעשרה ימים. בסיומו היא תחזור לישראל כדי לנסות לגלות מי רצח את בתה: "אני אהיה בכל מקום, אחשוף את עצמי עד תום, אגן על תאיר בחירוף נפש ואהיה מוכנה לדעת הכול - עד שאמצא מי ולמה רצחו את תאיר".

מבדיקת מחשבו של זדורוב עולה: "לא חיפש סנאף או מאמרים אלימים"

ביום שישי פורסם בחדשות 13 כי בדוח חדש שהזמין פרקליטו של זדורוב מחברת שחזור המידע "טיק טק" נטען כי בניגוד לעמדת התביעה - רוצח תאיר ראדה לא חיפש במחשבו האישי תכנים פדופיליים, סרטים אלימים או מידע כיצד להרוג אדם.

כזכור, במהלך משפטו הוצגה על ידי התביעה היסטוריית הגלישה של זדורוב, שכללה סרטי "סנאף" (סרטים המתעדים אלימות ואף רצח), תכנים פדופיליים וכן הוראות כיצד להרוג אדם. בדוח חברת שחזור המידע נטען כי זדורוב לא צפה בסרטי סנאף, אלא חיפש את המילה ברשת במסגרת חיפושיו אחר מוזיקה - לאחר שהמילה הופיעה בקליפ של להקת "פוליס סקס" שבו צפה.

רומן זדורוב ותאיר ראדה
רומן זדורוב ותאיר ראדה | צילום: חדשות 13

את החומרים הפדופיליים שנמצאו על מחשבו של זדורוב, כך מעריכה חברת "טיק טק", הוריד בעליו הקודמים של המחשב, שהגיע אל רומן משומש. "החומרים הפדופיליים הורדו על ידי משתמש בשם 'דומיניק', בשנת 2005, שנה לפני שזדורוב הקים את המשתמש 'רומא', בו השתמש", נטען בדוח.

באשר למאמרים האלימים המסבירים כיצד להרוג, בחברה טוענים כי זדורוב הגיע אליהם בטעות וכלל לא קרא אותם. "זדורוב חיפש את המילה מוטורולה, דגם של טלפון שהיה ברשותו באותה תקופה", נטען בדוח. "המאמר המדובר היה בתוך פורום מסויים, שהמחבר שלו השתמש בכינוי מוטורולה. לאחר דקה וחצי זדורוב יצא משם, ואין סיכוי שקרא את המאמר".