אלופת ישראל לשעבר מואשמת בסרסרות: "העסיקה נשים במשך 13 שעות"

כתב אישום בגין הבאת אדם לידי זנות והלבנת הון הוגש נגד סבטלנה גנזדילוב, שייצגה את המדינה ב-3 אליפויות עולם באתלטיקה. "העסיקה נשים מדי יום לאורך חמש שנים, 6 ימים בשבוע - וניצלה אותן"

זמן צפייה: 03:44

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום בגין סרסרות, הבאת אדם לידי זנות, עבירות מס והלבנת הון נגד סבטלנה גנזדילוב, לשעבר אלופת ישראל באתלטיקה.

"גנזדילוב ניהלה במשך חמש שנים רשת בתי עסק לעיסוק בזנות, בדירות שונות ברחבי גוש דן והשרון, שבהן העסיקה נשים מהארץ ומחו"ל במתן שירותי מין", נכתב בכתב האישום. "היא העסיקה את הנשים במשמרות ארוכות של 13-12 שעות ברציפות, מדי יום, משך שישה ימים בשבוע - תוך שהיא לוקחת לעצמה חלק גדול מהכסף שהרוויחו הבנות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו בקבינט הקורונה: נשקול להגביל התקהלויות – אם נזדקק לכך

המלצרית שטוענת שבכיר לשעבר בפוליטיקה הטריד אותה – התלוננה

הקורונה בישראל: 183 נדבקים ביממה; מספר החולים הקשים קפץ ל-46

סבטלנה גנזדילוב, לשעבר אלופת ישראל באתלטיקה שמואשמת בסרסרות
סבטלנה גנזדילוב, לשעבר אלופת ישראל באתלטיקה שמואשמת בסרסרות

עוד עולה מכתב האישום כי אלופת ישראל לשעבר הביאה נשים ארצה ושילמה למתווכים 1000 דולר עמלה עבור כל אחת מהן. כמו כן, על פי האישומים, היא הרוויחה כחמישה מיליון שקלים מהפעלת בתי הבושת, והיא מואשמת גם שהסתירה את הסכומים כדי להלבין הון.

"מסוכנותה באה לידי ביטוי בכך שניהלה רשת בתי בושת, אשר פעלו ללא מורא מן החוק לאורך שנים, תוך שהיא גורפת רווחים המוערכים בסכומים של מיליוני שקלים", נכתב בבקשת המעצר. "כל זאת, כאשר היא מעסיקה את הנשים תוך קביעת תנאים לאופן אספקת שירותי המין, באופן של ניצול ושליטה כלפי הנשים".

נחשפה רשת סחר בנשים
נחשפה רשת סחר בנשים | צילום: דוברות המשטרה

גנזדילוב בת ה-50 כאמור, היא אתלטית לשעבר, שזכתה בשנת 2000 באליפות ישראל בקרב שבע. במקצוע זה היא גם מחזיקה בשיא הישראלי עד היום. כמו כן, זכתה באליפות ישראל בקפיצה לרחוק ובריצת 100 מטר משוכות. גנזדילוב ייצגה את ישראל שלוש פעמים באליפות העולם ופעמיים באליפות אירופה.

יו"ר נעמת מסרה בתגובה לכתב האישום כי "מדובר במעשים מזעזעים ובניצול השפל ביותר של הנשים המוחלשות ביותר. העבירות המיוחסות חמורות מאוד ואם בית המשפט יקבע כי אכן בוצעו, הציפייה היא לעונש כבד שיעביר מסר ברור".

כזכור, בתחילת החודש נעצרה גנזדילוב, יחד עם שבעה בני אדם נוספים, בהם בעלה, בחשד להפעלת רשת סחר בנשים באזור המרכז. היא נחשדה שהובילה את מסע פרסום גיוס הנשים, ניהלה את העובדים ואף הדריכה את הקורבנות בפועל כיצד לפעול.