ויכוח אלים בדרום ת"א עורר סערה גזענית נגד זרים • תיעוד

וידאו מזירת אירוע שבו נדקר גבר בן 60 הופץ ברשתות החברתיות, בין השאר ע"י פעילת הימין שפי פז, ועורר תגובות קשות בשל השמועות כי התוקף היה מבקש מקלט – אלא שהמעורבים היו ישראלים

זמן צפייה: 02:46

ויכוח אלים שהתקיים בין שני גברים באזור התחנה המרכזית בתל אביב, שתועד ושותף אתמול (שלישי) ברשתות החברתיות, הוביל לתגובות גזעניות נגד מבקשי מקלט ועובדים זרים. זאת על אף ששני המעורבים באירוע היו ישראלים.

בשעות הצהריים ביום שני נדקר בצווארו אלי בנאי בן ה-60 בסמוך לתחנה המרכזית בעיר. עוברי אורח קרקעו את הדוקר, בעטו בו והניחו עליו כיסא כדי לעצור אותו. השניים נפצעו קל עד בינוני. "צעקתי 'תביאו מגבות, תביאו לי מים!' על מנת לספוג לו את הדם. הגוף שלי התחיל לרעוד והבנתי את הגדולה של הרגע, שהצלתי חיים של בן אדם", שחזרה רווית, עדת ראייה לתקרית שהגישה לבנאי סיוע רפואי ראשוני. "מזל שעשיתי קורס בעזרה ראשונה".

עוד בחדשות 13:

חשד לניסיון חיסול ברמאללה: מקורב למשפחת פשע נפצע אנוש מירי

"דן" תפצה נערים ממוצא אתיופי – שנהגת סירבה להעלותם לאוטובוס

פקידים, נהגים ומתווכים: נחשפה רשת של סחר בנשים בגוש דן

זירת הדקירה בדרום תל אביב
זירת הדקירה בדרום תל אביב | צילום: חדשות 13

בשעות שלאחר האירוע, תיעוד של הזירה הופץ ברשתות החברתיות, ושותף בין היתר על ידי פעילת הימין שפי פז. רבים הבינו שמדובר היה באירוע שוד על ידי מבקש מקלט או עובד זר, ששדד ישראלי, והרשת הוצפה בקריאות גזעניות.

לאחר שפורסמה הערכת המשטרה כי ככל הנראה מדובר בוויכוח בין שני ישראלים שיצא מכלל שליטה, בו היה מעורב מכור לסמים, התנצלה פז והפנתה את האצבע המאשימה כלפי המשטרה: "תחילתה של הטעות בזיהוי נמצאת בהודעת הדוברות של מד"א, שדיברה על נתין זר. אבל השאלה שצריכה להישאל עכשיו במלוא חומרתה היא למה המשטרה הסתירה את זהותו במשך שעות ארוכות ונתנה לשמועות להתגלגל באין מפריע?"

לפני כשבועיים נשדד באותו אזור קשיש בן 84, על ידי ישראלי מבת ים, שנעצר זמן קצר לאחר מכן. כמעט בכל יום מתרחש באזור זה אירוע אלים או עבירה, ולאחרונה הוקמה שם תחנת משטרה. פרויקטים נדל"ניים מחליפים את הבניינים המתקלפים של רחוב פין כחלק מהמהלך לשיקום האזור, אך עדיין מדובר בבור הניקוז המרכזי אליו מתנקזת פשיעת הרחוב הישראלית, מקום שבו הרשויות לא מצליחות לפעול במשך שנים. "חמי ניצל בנס, הוא היה יכול למות", אמרה אושרית בנאי, כלתו של הפצוע. "למה מחכים? שמישהו ימות בתל אביב ואז יתעוררו?"