משפחות ההרוגים מאסון נחל צפית למנדלבליט: סרב להצעת המגשרת

משפחותיהם של 9 הנערות והנער שמתו בשטיפון פנו ליועמ"ש ולפרקליטות וביקשו שלא יסכימו לקבל ההצעה לפיה יובל כאהן ואביב ברדיצ'ב יודו בגרימת מוות ברשלנות. "הליך שלא מתאים לאסון נורא כזה"

זמן צפייה: 01:47

משפחות ההרוגים מאסון נחל צפית פנו היום (שישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולפרקליטות וביקשו מהם לדחות את הצעת המגשרת בתיק, לפיה מנהל המכינה יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב, הנאשמים בהמתה בקלות דעת, יודו בגרימת מוות ברשלנות. על הצעת הגישור פורסם לראשונה בחדשות 13.

"אין להעלות על הדעת כי האסון החמור שקיפח את חייהם של תשע נערות ונער יסתכם בסעיף האישום הקל ביותר בחוק העונשין", כתבו המשפחות. "זהו בדיוק המקרה המחייב את המדינה לדחות בשתי ידיים שיקולי חיסכון מדומה בזמן או ביעילות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חמישה ישראלים מתו מקורונה ביממה האחרונה – 499 נדבקו

אחרי הביקורת: נדחה הדיון בוועדת הכספים על ההטבות לראש הממשלה

טרגדיה באילת: משפחה התהפכה עם סירה – הסבתא נהרגה

הרוגי האסון השיטפון בערבה
הרוגי האסון השיטפון בערבה | צילום: החדשות 13

עו"ד ציון אמיר המייצג את ברדיצ'ב ועורך הדין אורי קורב, המייצג את כאהן, מסרו בתגובה כי "כידוע הליך הגישור הוא חסוי ואין לנו כל כוונה להתייחס לתכניו. הגישור מתקדם ומתקיים כסדרו באופן מקצועי ביותר ואנו מאמינים שיתרום לקידום ההליך. כל ני סיון להתייחס בשלב זה לתוכן הליך הגישור אינו ראוי. אשר לבקשת ההורים השכולים להישמע בפני המגשרת - הרי שחרף הכללים הנוהגים בעניין - ניתנה הסכמתנו העקרונית לכך שההורים ייפגשו עם המגשרת, ואפשר שהדבר ייעשה בהמשך הליך הגישור. חשוב לנו לשוב ולהדגיש גם היום כי הבטיחות היתה בראש מעייניהם של יובל ואביב והם פעלו להבטחת בטחונם של חניכי המכינה - נושא שעמד תמיד לנגד עיניהם".

ציון אמיר מתוך פנים אמיתיות
עו''ד ציון אמיר | צילום: חדשות 13

אתמול, כאמור, נשיאת בית המשפט המחוזי הציעה לכאהן וברדיצ'ב להודות בגרימת מוות ברשלנות. התיק של השניים מתנהל בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, ולפני שבועיים החל הליך גישור בין הצדדים, שם, כאמור, הציעה הנשיאה לשניים להודות בסעיף שהעונש המקסימלי בגינו הוא עד 3 שנים, בניגוד לסעיף שבו הם מואשמים כעת - שהעונש עליו הוא עד 12 שנים. על הצדדים להשיב לשופטת בתוך שבועיים.

כזוכר, האסון אירע ב-26 באפריל 2018, אז תלמידי המכינה הקדם צבאית בני ציון, יצאו לטיול גיבוש בנחל צפית - למרות התחזיות והאזהרות על מזג האוויר הצפוי, ונקלעו בדרכם לשיטפון. עשרה מהם - תשע נערות ונער אחד, מצאו את מותם בטיול לאחר שנסחפו עם הזרם. נגד ראש המכינה יובל כהאן ונגד ונגד אביב ברדיצ'ב, לשעבר מנהל התוכנית החינוכית של המכינה, הוגש כתב אישום המייחס להם עבירות של המתה בקלות דעת וגרימת חבלה חמורה.