החשד לאונס קבוצתי בבי"ס בדרום: שני הנערים שעוכבו אמש - נעצרו

שני הקטינים החשודים באונס בת ה-14 מסרו את גרסתם ונכלאו. הם יובאו בהמשך היום לדיון בבית המשפט, שבו המשטרה תבקש להאריך את מעצרם. אביה: "הם חיכו שהיא תהיה לבד ואז משכו אותה למקלט"

זמן צפייה: 01:11

החשד לאונס קבוצתי בבית ספר בדרום: המשטרה עצרה הבוקר (ראשון) את שני הנערים שעוכבו אמש, בחשד לאונס בת ה-14, במסגרת הפרשה הקשה שפורסמה לראשונה בחדשות 13. השניים נחקרו ומסרו את גרסתם, ולאחר מכן נכלאו. בהמשך היום, יובאו לדיון בבית המשפט, שבו תבקש המשטרה להאריך את מעצרם. בד בבד, חקירת הפרשה נמשכת. כזכור, נער נוסף בן 16 נעצר אתמול בחשד למעורבות.

בתוך כך, הבוקר סיפר אביה בריאיון לאילה חסון ב-103FM על המקרה: "בפעם הראשונה אמרו לה 'בואי, אנחנו רוצים להראות לך איזה משהו', חיכו שהיא תהיה לבד ואז משכו אותה למקלט. היא לא מכירה את הבנים האלו, היא ילדה שקטה ומופנמת. אבל זה לא אמור לקרות - לא לילדה רעשנית ולא לילדה מופנמת". עוד סיפר האב כי "הילדה הייתה קשורה בזמן האונס ברגליה ובידיה והם שמו לה פלסטר על הפה". לדבריו, "אתמול היה שחזור בבית הספר שבו מצאו את החבלים איתם קשרו אותה ליד המקלט".

האזינו לריאיון המלא מתוך 103FM:

לעוד כתבות בנושא:

פרשת האונס הקבוצתי בדרום: שלושה חשודים נוספים עוכבו לחקירה

"לא מפסיקה לבכות": חשד לאונס קבוצתי של נערה בבית ספר בדרום

"את לא אוהבת אותי?": אישום בגין אונס בת 14 בעלת מוגבלויות

המקלט שבו על פי החשד בוצע האונס
המקלט שבו על פי החשד בוצע האונס | צילום: חדשות 13

אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, אמרה: "מקרה חמור וקשה זה של אונס קבוצתי הוא מזעזע ובמיוחד שקרה בתוך המקום שאמור להיות מוגן ובטוח. מדובר בנערה גיבורה שנאלצה להתמודד מול ארבעה נערים שלא הצליחו להשתיק אותה והיא גייסה תעצומות נפש וסיפרה להוריה. המקרה של האונס הקבוצתי מעיד על מחדל חמור שהתרחש בבית הספר. לא יעלה על הדעת שילדה נאנסת ואין אף גורם ששמע, ראה, או טרח להתקשר למשפחה. מקרה זה מחייב בדק בית מקיף מה קרה בתוך בית הספר וחייב לעורר קריאת השכמה במערכת. שר החינוך החדש שימונה חייב לחייב את בתי הספר להכניס סדנאות למיניות בריאה ומניעת אלימות מינית כדי שהתלמידות והתלמידים לא יחשפו".

אמש, כאמור, המשטרה עיכבה שלושה חשודים במעורבות באונס הקבוצתי של בת 14 בבית ספר בדרום הארץ. מעצרו של אחד החשודים הוארך ב-24 שעות, והשניים הנוספים, כאמור, נעצרו הבוקר. עו"ד אלכס גאוסקין שמייצג את הקטין מטעם הסניגוריה הציבורית ציין: "הוא מכחיש את כל החשדות ומסר גרסה מפורטת. מצער מאוד שבחקירה רגישה שבה מעורבים קטינים המשטרה בוחרת להדליף מידע מתוך החקירה".

מוקדם יותר אתמול המשטרה עימתה את אחד החשודים עם הנערה. החשוד הכחיש את המעשים המיוחסים לו, ולאחר מכן נלקחה הנערה למקלט בית הספר, שבו ביצעה שחזור של האונס ואף הצביעה על החבלים שהיו במקום שבהם נקשרה.

מהפרטים שהגיעו לידי חדשות 13 עולה כי אתמול חשפה הנערה בפני אביה את שעבר עליה בין כותלי בית הספר. בת ה-14 סיפרה כי "הם לקחו אותי למקלט בהפסקות, שניים נשארו לשמור בחוץ על הדלת, אחד אנס אותי והשני צילם".

אזיקים
אזיקים | צילום: דוברות המשטרה

אביה של הילדה אמר: "איך יכול להיות שדבר כזה קורה בשטח בית ספר ואף אחד לא רואה? איפה המורים? איפה המנהלת? הילדה מפורקת. מאז היא לא יוצאת מהחדר ולא מפסיקה לבכות". כמו כן, לידי חדשות 13 הגיעו הודעות אינסטגרם שנשלחו לנערה ביממה האחרונה, בהן תגובות קשות של תלמידים מבית הספר שלא מודעים להתפתחות שחלה בפרשה.

"הילדה הגיעה הביתה ביום שישי באחת וחצי ואמרה 'אבא, אני רוצה לדבר איתך, אנסו אותי בבית ספר'. שאלתי מה קרה והיא סיפרה לי שבמשך עשרה ימים קושרים אותה במקלט – שניים שומרים בחוץ, שניים בפנים, אחד אונס אותה והשני מצלם. זה היה פעמיים ביום בבית ספר גם, בשתי ההפסקות", הוסיף בשיחה עם חדשות 13. "שאלתי אותה למה היא לא סיפרה לי בפעם הראשונה, היא אמרה שאיימו עליה שירצחו אותה ואת אח שלה הקטן, ויפיצו את הסרטונים אם היא תספר. אני לא יודע איפה היו המורים והמנהלת, כבר שבוע הם לא עונים לי לטלפון. לא יודע איך דבר כזה קורה בתוך בית הספר".

מהמשטרה נמסר בתגובה לפרסום: "הוגשה תלונה ביום שישי במשטרה. נעשו פעולה חקירה. אותר חשוד, נעצר ויובא במהלך הערב לבית המשפט להארכת מעצרו. הנער בן 16, לא מוכר למשטרה ומכחיש את החשדות נגדו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בחקירת משטרה. המשרד עוקב מקרוב אחר הפרטים".

מהעירייה שבה אירע האירוע נמסר: "אנשי המקצוע מהמחלקה לשירותים חברתיים מעורבים ויגישו כל סיוע נדרש לנערה ולמשפחתה. העניין בחקירה ואנו סומכים על המשטרה שתעשה מלאכתה לחקר האמת ולמיצוי הדין".