פרשת הכדורגלנים והקטינות: "על בעלי מכבי ת"א להשעות השחקנים"

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית התייחסה לפרשה שנחשפה בחדשות 13 ואמרה כי "מדובר בניצול מיני קיצוני של קטינות". ממכבי ת"א נמסר: "עוקבים אחר ההתפתחויות"

זמן צפייה: 05:10

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, התייחסה היום (חמישי) לפרשת הכדורגלנים והקטינות שהתפרסמה אמש בחדשות 13 ואמר כי "על הבעלים של מכבי תל אביב להשעות לאלתר את שני השחקנים החשודים בבעילה אסורה בהסכמה עד אשר העניין יתברר".

עוד הוסיפה כי "על פניו מדובר בניצול מיני קיצוני של קטינות ע"י שחקנים מוכרים ונערצים שהם מושא להערצה של רבים כולל צעירות וקטינות". ממכבי תל אביב נמסר כי "המועדון מודע לפרסומים באמצעי התקשורת ועוקב אחר ההתפתחויות. בשלב זה לא נגיב מעבר לתגובה זו".

גם יו"ר ויצו העולמית אניטה פרידמן התייחס לפרשה ואמרה כי "מדובר בפרשה חמורה אשר לצערנו לא הראשונה וגם לא האחרונה. הגיע הזמן שידוענים יפסיקו לתרץ שלא ידעו מה גילה של צעירה, וישאו באחריות. לא עולה על הדעת שגברים בוגרים יקיימו יחסים עם קטינות ויתנערו מאשמה".

"אנו דורשות שמשטרת ישראל תנהל חקירה מקיפה, מהירה ועניינית כדי למצות את הדין עם השחקנים ולהעביר את המסר המתבקש, שוב ושוב שניצול מעמד של גברים כלפי נערות צעירות, הוא פסול ואינו חוקי", המשיכה, "אנו מצפות ממנהלת הליגות להתנער בפומבי מהמעשה ולהפעיל תכניות הסברה בקרב כלל השחקנים למניעת הישנותם של אירועים חמורים כאלה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

תלונה: שני שחקני ליגת העל בכדורגל קיימו יחסי מין עם קטינות

בעקבות חשיפת פרשת הכדורגלנים והקטינות: המשטרה פתחה בבדיקה

אוהדי מכבי תל אביב
אוהדי מכבי תל אביב | צילום: רויטרס

יו"ר נעמת התייחס אף היא למקרה ושיגרה מכתב לבעלי מכבי ת"א, ובו דרישה להשעיה מידית של שחקני מכבי תל אביב אשר בעניינם מתנהלת בדיקה. "מדובר בעבירות לכאורה חמורות ביותר", ציינה. "לנוכח המצב ועד למיצוי פעולות המשטרה בנידון, אני פונה אליך בדרישה להשעות את השחקנים המעורבים לכאורה".

יו"ר נעמת הוסיפה כי על בעלי מכבי ת"א להעביר מסר ברור וחד משמעי נוכח הפרשה: "מדובר במסר ערכי וחשוב שעל ראשי קבוצת מכבי תל אביב ועל כל הנוגעים בדבר להעביר לציבור הישראלי בכלל, ובפרט לבנות שעלולות להוות מטרה למעשים הדומים לאלו שנעשו, לכאורה".

בנוסף, הזהירה יו"ר נעמת מפני תופעות של הכפשה שיכוונו נגד הקטינות. "אני גם קוראת לכם להשמיע קולכם אל מול כל תופעה של השמצה, הכפשה או התקפה שעלולה להתעורר כלפי הקטינות שבלב הפרשה – ניסיוננו מלמד כי פעמים רבות אותן בנות הופכות מטרה למתקפות מרושעות ברשתות החברתיות ומחוצה להן", סיכמה פאר.

כאמור, אתמול נחשף כי נבדקת תלונה, שלפיה שני שחקני כדורגל בכירים בליגת העל קיימו יחסי מין עם קטינות בנות פחות מ-16. התלונה הגיעה למועדון של מכבי תל אביב בכדורגל, שבו משחקים שני הספורטאים הבכירים, וגם לבית הספר התיכון שבו לומדות הנערות.

כזכור, מוקדם יותר היום פורסם כי בעקבות חשיפת הפרשה, המשטרה פתחה בבדיקה. במקביל, דווח ב"ידיעות אחרונות" כי הספורטאים סיפרו בשיחות עם קרוביהם שהם "לא ידעו שהן קטינות - הן סיפרו לנו משהו אחר". ממכבי תל אביב נמסר בתגובה לפרסום כי "המועדון מודע לפרסומים באמצעי התקשורת ועוקב אחר ההתפתחויות. בשלב זה לא נגיב מעבר לתגובה זו".

עוד דווח בעיתון כי הנערות לא רצו להתלונן על המקרה במשטרה, וחברותיהן ללימודים היו אלו שהעבירו את התלונה לבית הספר, שדיווח על כך למועדון הבכיר. הנהלת מכבי תל אביב עוד לא נקטה צעדים בעניין, כאשר שני השחקנים הגיעו אתמול לאימון כרגיל וגילו על הפרשה דרך התקשורת. הספורטאים סיפרו לחבריהם כי פגשו את הקטינות במסיבה לפני יותר מחודש ואף הספיקו לנתק עמן קשר מאז.

לפי הדיווח, הארבעה התכתבו דרך ברשתות החברתיות אינסטגרם וואטסאפ, כאשר אחד מהכדורגלנים שלח לאחת מהנערות תמונה שלו ושל חברו וכתב "מתי דאבל דייט?". כמו כן, השתיים התכבתו ביניהן ושוחחו על יחסי המין שקיימו עם השחקנים. אחת מהן אף צילמה את עצמה בדירתו של אחד הספורטאים. שר התרבות והספורט חילי טרופר הגיב בתוכנית של אודי סגל וקרן מרציאנו בגל"צ על חשיפת חדשות 13, ואמר כי "לא הייתי רוצה ששחקנים שעשו דבר כזה ישחקו בקבוצה שאני אוהד".