פרשת הכדורגלנים: הפרקליטות השיבה התיק למשטרה להשלמות חקירה

כשלושה שבועות לאחר שקיבלה לידיה את הטיפול בפרשה שנחשפה בחדשות 13, הפרקליטות החזירה את התיק למשטרה. עומר אצילי ודור מיכה, החשודים בקיום יחסים עם בנות 15, צפויים להיחקר שוב

זמן צפייה: 01:10

פרשת הכדורגלנים והקטינות שנחשפה בחדשות 13: הפרקליטות החזירה היום (ראשון) את התיק למשטרה, לצורך השלמות חקירה. זאת, כשלושה שבועות לאחר שקיבלה אותו לידיה. עומר אצילי ודור מיכה, שחקני מכבי תל אביב החשודים שקיימו יחסי מין עם נערות בנות 15, צפויים להיחקר שוב.

ממשפחתה של אחת הנערות נמסר בתגובה להחלטה: "ידענו כי הפרסומים המגמתיים, כמו גם החגיגה בדבר סגירת התיק, היו מוקדמים מדי ונטולי בסיס. אנו יודעים את האמת והיא שהחשודים עברו עבירות חמורות, ואנו סמוכים ובטוחים כי הפרקליטות הורתה על השלמות חקירה על מנת שיועמדו לדין. נזכיר כי החשודים הודו במעשים עצמם אך טענו כי לא היו מודעים לגיל הצעיר של הנערות. כל מי שיראה את הנערות הקטינות יבין כי לא ניתן היה לטעות בגילן הצעיר".

לכל הכתבות בפרשת הכדורגלנים והקטינות

דור מיכה ועומר אצילי
דור מיכה ועומר אצילי | צילום: shutterstock

ביום שישי, כזכור, חודש וחצי לאחר שנחשפה הפרשה, הגיבו לראשונה שני שחקני מכבי תל אביב שמעורבים בפרשה. בפוסט שכתב דור מיכה באינסטגרם נכתב "למרות שאני רווק בן 28 והייתי משוכנע שמדובר בבגירות הייתי צריך לנהוג בזהירות יתר מתוקף היותי דמות מוכרת". גם עמיתו לקבוצה, עומר אצילי, בחר להתייחס לראשונה באינסטגרם, וכתב: "אני מתנצל על האירועים, שגיתי ברמה המוסרית".

הפוסט של דור מיכה: "ערכתי חשבון נפש כדי להבין איפה כשלתי בדרך"

כאמור, מיכה בחר להתייחס לפרשה ברשת החברתית, וכתב: "‎אלו שמכירים אותי יודעים שאני לא נוהג לשתף בחיי האישיים. אך זה לא סוד שעוברת עליי תקופה לא קלה אשר השפיעה גם על בני משפחתי. תקופה שטלטלה אותי נפשית, תקשורתית וכמובן במישור הספורטיבי. ‎אז החלטתי לשתף אתכם קצת ממה שעבר עליי בחודשים האחרונים".

מיכה המשיך: "‎לפני שלושה חודשים חוויתי פרידה קשה וכואבת מבת הזוג לאחר שש שנים וחצי של זוגיות ארוכה. כחלק מהצורך להתגבר על הפרידה מצאתי את עצמי מבלה יותר שלא כהרגלי. ‎חודש וחצי מאוחר יותר, נפלו עליי השמים עם חשיפת המקרה המדובר. באופן טבעי לאורך כל הדרך שמרתי על שתיקה, אך מחול השדים, השמועות וההכפשות לא פסקו ונדמה כי בית משפט השדה עבד שעות נוספות וכל זאת בזמן שהחקירה עדיין בעיצומה והפרטים אינם ידועים, דבר זה לא מנע את הרצון לחרוץ את דיני כאחרון הפושעים".

מתחם האימונים של מכבי תל אביב בקריית שלום
מתחם האימונים של מכבי תל אביב בקריית שלום | צילום: חדשות 13

הפוסט של עומר אצילי: "הייתי צריך להבין את משמעות הפרסום ולא לנהוג בקלות דעת ובטיפשות"

כאמור, גם אצילי בחר באינסטגרם כמקום שבו יתייחס ראשונה לפרשה שטלטלה את הכדורגל הישראלי: "שגיתי ברמה המוסרית", פתח את דבריו, והמשיך: "דבר ראשון פגעתי בחשוב לי מכל, באשתי היקרה. אבל זה עניין אישי שלנו לפתור ואין לנו כל כוונה לשתף בחיינו הפרטיים".

אצילי הוסיף כי "כולם יודעים שאני אוהב את הכדורגל, שהרי מדובר גם במקצוע שלי ובמקור פרנסתי, ועל כן הייתי צריך להבין את המשמעויות של הפרסום והחשיפה יותר טוב ולא לעשות את השטות הלא אחראית שעשיתי בקלות דעת ובטיפשות. אני מתנצל ומצטער בפני כל אלו שאוהבים ומעריכים אותי ואשר אכזבתי אותם. אני מתנצל בפני כל ילד או ילדה שנאלצו לשאול את ההורים שלהם מה קרה איתי ובפני כל הורה שנאלץ להסביר".

כזכור, בתחילת החודש, כחודש לאחר פרסום הפרשה, התירה המשטרה לפרסום את שמם של מיכה ואצילי כמי שמעורבים בפרשה. אצילי, בן ה-27, משחק במדי האלופה בשלוש העונות האחרונות. ואילו, מיכה, בן ה-28 גדל במכבי תל אביב ומשחק במדי הקבוצה הבוגרת בעשור האחרון. השניים, שנחשבים לבורג מרכזי בקבוצה, רשמו הופעות גם בנבחרת הלאומית.

מפרטי הפרשה עלה כי השניים קיימו יחסי מין עם נערות בנות פחות מ-16. מהחקירה עלה כי שתי התלמידות פגשו את השחקנים באירוע, ובשלב מסוים החליפו טלפונים. לאחר מכן השחקנים הזמינו מונית שתביא את הנערות מביתן לביתו של אחד מהם, שם הם קיימו יחסי מין. השחקנים נחקרו באזהרה, ושתי הקטינות נקראו למסור עדות. בשלב זה חומר החקירה נמצא בפרקליטות.