הנער החשוד בירי ברובה אוויר: "פוליטיקה בכלל לא מעניינת אותי"

בן ה-16 העצור בחשד כי ירה לעבר פעילי כחול לבן, סיפר על ליל האירוע: "לא הוצאתי אפילו את הראש מהחלון, הוצאתי האקדח ויריתי למעלה". אביו תקף את גנץ: "לא חשב שאולי זה מעשה קונדס"

זמן צפייה: 03:31

ד', הנער בן ה-16 החשוד בירי רובה אוויר לעבר פעילים של מפלגת כחול לבן, ופציעתם של שניים קל, טען הערב (שני) בריאיון לחדשות 13 כי למעשיו לא היה רקע פוליטי: "זה בכלל לא מעניין אותי, אין לי אפילו זכות בחירה ואני לא יודע מתי הבחירות".

על הירי, אותו ביצע מחלון הרכב של דודו, ואותו הגדיר כמעשה קונדס, סיפר: "לא הסתכלתי, לא הוצאתי אפילו את הראש מהחלון. רק הוצאתי את האקדח ויריתי למעלה", לאחר הירי נמלטו השניים מהמקום, אך התגובות לא איחרו להגיע: "נכנסתי ללחץ, כולם התקשרו אלי ואמרו שיש פצועים ברחובות והיה מקרה של ירי וניסיון התנקשות. כשעצרו אותי שאלתי למה שמים אותי בתא מעצר ואוזקים אותי בידיים והרגליים. אמרו לי שאין מה לעשות, וזה הוראות מלמעלה".

התקרית תפסה תאוצה לאחר שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, התקשר לבכירים במשטרה. במשפחתו של החשוד תוקפים את גנץ על המהלך. "אתה מבקש שהעניין ייבדק ויטופל בחומרה, מבלי לחשוב שזה אולי מעשה קונדס של ילד עם אקדח צעצוע?", קרא ב', אביו של הנער. "איפה היית, אדוני בני גנץ, כשהאמנת שזה משחק של ילד? למה לא צעקת לשחרר את הילד?"

עוד בחדשות 13:

הירי ברובה אוויר בכנס כחול לבן: שני החשודים שוחררו למעצר בית

גנץ: סדיקת מדיניות העמימות מיותרת – אפשר לשלוח מסר בדרך אחרת

גנץ על חקירת ההדלפות: "לא היו ולא יהיו פיצולים בכחול לבן"

יאיר לפיד כנס כחול לבן רחובות
יאיר לפיד כנס כחול לבן רחובות | צילום: נטע גרינברג

"בושה", אמר אלון קריטי, עורך דינו של החשוד. "הרי ברור מלכתחילה שמדובר בצעצוע, בואו נשים את הדברים במקום ובפרופורציות. ילד בן 16 שיחק בצעצוע, שיחק אולי באופן לא ראוי, שצריך לתת עליו את הדעת, אבל אין פה עבירה פלילית".

אתמול שוחררו למעצר בית ד', בן ה-16, ודודו, צעיר בן 26. השניים חשודים כי הגיעו לכנס של מפלגת כחול לבן ברחובות, ביצעו ירי ברובה האוויר והביאו לפציעתם של שתי פעילות מטעם המפלגה ומטעם ממלא מקום ראש העיר זוהר בלום. לאחר התקרית, המשטרה איתרה את החשודים בראשון לציון. כשהכוחות הגיעו לצעירים, הם טענו כי עשו זאת בתור מעשה קונדס.

יו"ר כחול לבן בני גנץ מסר לאחר האירוע ברחובות: "מדובר באירוע חמור של ירי מרובה אוויר שפגע בשני אנשים פגיעות מאוד קלות, אבל אני מציע שלא נטשטש את החומרה, נמתין לחקירת המשטרה לא נמהר להסיק מסקנות. אבל אי אפשר להתעלם מהמגמה החמורה יש כאן אירוע שמאיזו שהיא סיבה אנשים משתמשים ברובה אוויר או משהו כזה ואנחנו נפגעים מזה, שבוע שעבר אחרי סיור שלי בתא פעיל כחול לבן שהוא במקרה קרוב משפחה שלי הלך ברחוב והותקף אנשים מנבלים את הפה, ככה נראית הסתה. אני קורא לראש הממשלה לצאת בקולו למנוע כל אלימות כל התלהמות וכל פעולה שיש בה בכדי ליצור עימותים. יש לנו ויכוח פוליטי, אנחנו שייכים לאותה חברה, לאותה מדינה. אני מאוד מקווה לשמוע מהמשטרה שלא היה פה שום דבר יותר מהותי. ככה המגמה הזו מתחילה, ואנחנו זוכרים איך היא נגמרה פעם קודמת. צריך לעצור מיד כל היבט של אלימות מילולית או פיזית".

תמונה מהפציעה של הפעיל
תמונה מהפציעה של הפעיל

יאיר לפיד מסר בתגובה לתקרית ברחובות: "לא ירתיעו אותנו ולא יפחידו אותנו. נמשיך להיאבק על שינוי המדינה מול האלימות וההסתה".

ראש העיר רחובות, רחמים מלול, מסר בתגובה לאירוע: "אני מגנה כל גילוי של אלימות וחוסר סובלנות בעיר רחובות, העיר שמהווה דוגמא וסמל לחיים בהרמוניה של כל מנעד הקשת הפוליטית. אנו סמוכים ובטוחים שהמשטרה תעשה את עבודתה נאמנה בחקירת המקרה, ושולחים ברכת רפואה שלימה לפצועים".