3 שנים ו-9 חודשי מאסר נגזרו על מפיץ התמונות של שרון פרי

ביהמ"ש השלום בב"ש גזר מאסר בפועל ו-16 אלף ש"ח פיצויים על סאבר אבו עצא, תושב תל שבע בן 29, שהורשע בפרשת התמונות האינטימיות של העיתונאית. "מדובר ברוע ובניבזות"

זמן צפייה: 03:12

בית המשפט השלום בב"ש קבע היום (שני) את גזר דינו של הצעיר שהורשע בהפצת תמונותיה האינטימיות של העיתונאית שרון פרי. הוחלט כי סאבר אבו עצא, תושב תל שבע בן 29, ירצה שלוש שנים ו-9 חודשי מאסר בפועל וכמו כן יעניק פיצויים על סך 16 אלף שקלים לפרי. השופט דניאל בן טולילה קבע כי "מדובר ברוע ובניבזות".

מכתב האישום עלה כי אבו עצא פרץ לרכבה של העיתונאית ושדרנית הספורט, גנב את מכשיר הטלפון הנייד שלה, והעלה לרשתות החברתיות תמונות שנמצאו בו.
אבו עצא הואשם בעבירות של פגיעה בפרטיות והטרדה מינית באמצעות פרסום והפצה, פריצה לרכב, גניבה, חדירה לחומר מחשב כדי לבצע עבירה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והשמדת ראיה.

שרון פרי וסאבר אבו עצא
שרון פרי וסאבר אבו עצא | צילום: חדשות 13

עו״ד אסף בר יוסף מפרקליטות מחוז דרום מסר לאחר גזר הדין: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות במלואה והטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל משמעותי וכן פיצוי למתלוננת, תוך שהדגיש כי על בית המשפט לתת ידו למאבק של הפצת תמונות אינטימיות וזאת באמצעות ענישה מחמירה. בית המשפט קבע שהעובדה שהמתלוננת המשיכה בחייה, לא אמורה לפעולה לחובתה ויש להכיר בפגיעה הרבה שנגרמה לה בעקבות הפרסום".

כזכור, לפני כשבועיים מסר לראשונה את גרסתו בשיחה עם חדשות 13: "אני לא קשור, לא קשור בכלל לטלפון", אמר בשיחה מהכלא. "תפרו לי תיק, לא יודע איך תפרו אותו, המשטרה משקרת לשופט".

הסיפור החל בספטמבר 2016. פרי הגיעה לחוף אשדוד כדי לגלוש. כאשר היא חזרה לרכב שלה היא גילתה שהדברים שהניחה בו, כולל תיקה האישי והטלפון הנייד, נעלמו. בתוך כמה שעות תמונות העירום שלה הופצו ברשת. במחוז הדרומי של המשטרה ביצעו חקירה שהובילה לסאבר והוא נעצר.

זמן קצר לאחר שהמשפט החל, סאבר חמק לשוטרים מאחד הדיונים ונמלט לשטחים. "ברחתי כי צלמים רוצים לצלם אותי ואני לא מסכים, ביקשתי שלוש פעמים מהשופט, אמרתי לו שאני לא רוצה צלמים והוא לא הסכים".

סאבר הורשע, אך הוא טוען שתפרו לו תיק. "הלקוח שלי הוא לא זה שביצע את המעשה הזה", אמר עורך דינו אמיר נבון. "הלקוח שלי בסיפור הקפקאי הזה הוא בדואי שלא יודע קרוא וכתוב, שכל חייו רעה צאן".