מטפל בהוסטל בשרון נעצר בחשד לביצוע מעשה מגונה בחוסה

על פי החשד, הצעיר בשנות ה-20 לחייו נצפה מבצע עבירות מין חמורות בדייר כבן 30 בתחומי המרכז הטיפולי. מחר צפויה להיות מוגשת נגדו הצהרת תובע לקראת כתב אישום

זמן צפייה: 01:49

צעיר בן 20 העובד כמטפל בהוסטל בצפון השרון נעצר בשבוע שעבר בחשד כי ביצע מעשה מגוננה בחוסה. על פי החשד, המטפל נצפה מבצע בחוסה, בשנות ה-30 לחייו, עבירות מין חמורות. המשטרה בוחנת ממצאים שנאספו במקום וכן חוות דעת מקצועיות של גורמי הרווחה המעורבים בטיפול במקרה. מחר צפויה להיות מוגשת נגד החשוד הצהרת תובע לקראת כתב אישום – והמשטרה תבקש להשאירו במעצר עד תום ההליכים.

מוקדם יותר היום הורה בית המשפט המחוזי בנצרת לשחרר למעצר בית את המטפל הסיעודי אוראל ברבי, בן 31 מעכו, החשוד בהתעללות בנכה צה"ל בן 45 מצפת. זאת, למרות התנגדות נחרצת של המשטרה והפרקליטות - ושורה של סרטוני מצלמות אבטחה המתעדים את התקיפות. גורם במשטרה אמר לחדשות 13 כי "אנו שוקלים לערער לעליון על ההחלטה, נתייעץ עם הפרקליטות".

כזכור, לפני כשבוע וחצי נעצר ברבי בחשד שהתעלל והיכה נכה צה"ל סיעודי שבו הוא מטפל. בסרטון ממצלמות האבטחה נראה המטפל עומד מעל ד' שמרותק למיטתו, ללא יכולת להתלונן או לצעוק לעזרה - ומכה אותו פעם אחר פעם.

לכתבות נוספות בנושא >>

נדחה ערעור החשוד בתקיפת חוסה: "תקף 11 פעמים באותו היום"

ללא יכולת להזעיק עזרה: מטפל חשוד שהתעלל בנכה צה"ל • תיעוד

המטפל מכה נכה צה''ל סיעודי
המטפל מכה נכה צה''ל סיעודי | צילום: החדשות 13

ד' נפצע לפני כעשרים שנים בתאונת דרכים בזמן שירות מילואים, ומאז, הוא מוגדר נכה צה"ל סיעודי. הוא מרותק למיטתו ונזקק למטפל מסביב לשעון. לפני כשבועיים גילו אחיו את ההתעללות שעבר אחיהם הנכה, אחרי שתועדה במצלמת אבטחה בביתו שבצפת.

"מאחורי הדלת מסתבר שאחי עבר התעללות של מטפל, ממש מאחורי גבינו", סיפר מאור דהן, אחיו של הנכה. "מי שנשלח לטפל באחי בשליחות החברה שזכתה במכרז של משרד הביטחון הוא עבריין. הם היו צריכים לגלות את זה, מספיק לכתוב את שמו בגוגל כדי לקבל את כל הפרטים של ההרשעות שלו. אנשים חסרי ישע נופלים פעם אחר פעם להתעללות של אנשים רעים".

זו אינה הפעם הראשונה שד' מותקף. בעבר, התעלל בו אח סיעודי שנשלח למאסר בפועל, ובידי חוקרי המשטרה עוד סרטי צילום רבים שנחקרים כעת. החשש במשפחתו של ד' הוא שההתעללות האכזרית הזו הייתה סדרתית ונמשכה לאורך שבועות בהם יקירם סבל והושפל ולא יכול היה אפילו לספר להם על כך.

המטפל הזר החשוד בהכאת הקשיש
המטפל הזר החשוד בהכאת הקשיש | צילום: משטרה

ביום שישי עצרה המשטרה גבר כבן 60 שעבד כמטפל בבית החולים השיקומי רעות שבתל אביב, לאחר שעל פי החשד תקף מטופל כבן 90 וגרם למותו. החשוד נתפס בתנב"ג לפני שניסה לעזוב את הארץ. ביום שבת הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו.

מחקירה ראשונית עלה כי המטפל נקרא להגיע לסייע לקשיש מאחר ואינו חש בטוב, ולפי אחת מן העדויות היכה אותו. המטופל, שחש ברע כבר משעות הערב המוקדמות יותר, הועבר לטיפול בבית החולים איכילוב, אך היום בבוקר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. העובד הושעה מיידית מעבודתו, ובמקביל הגיש המוסד הרפואי תלונה נגד העובד במשטרה, שם החלו לחקור אם עולה קשר בין מותו של הקשיש לאירוע התקיפה.