המשטרה מזהירה: עלייה ניכרת בהונאות סחיטה מקוונות על רקע מיני

חל גידול במספר התלונות שהוגשו על דרישת כופר בדואר האלקטרוני. בין היתר נכתב לנסחטים כי המחשב או הנייד שלהם נפרץ וכי הוא כלל תמונות וסרטונים אינטימיים – שיפורסמו אם לא ישולם סכום כסף

סייבר, רשתות חברתיות, האקרים
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

המשטרה פרסמה היום (שלישי) אזהרה בדבר עלייה ניכרת בהונאות סחיטה מקוונת על רקע מיני, שנעשות בעיקר באמצעות הודעות מייל. לאחרונה, כך אומרים במשטרה, חל גידול במספר התלונות המתקבלות בעניין הודעות המתקבלות הדורשות כופר באמצעות הדואר האלקטרוני.

מבדיקת מקרים שהתרחשו עד כה, ניתן לזהות דפוס פעולה עיקרי. תחילה, הקורבן מקבל הודעת דוא"ל שנשלחה בדיוור ובה נטען כי חדרו לתוך המחשב או הטלפון שלו. בהודעה נטען כי תכנים אישיים אודות הקורבן, כולל תמונות וסרטונים אינטימיים שלו, יפורסמו אם לא ישלם כופר, בדרך כלל במטבעות דיגטליים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצעד הדגלים אושר; הרמטכ"ל למפקדי היחידות: היערכו ללחימה בעזה

עקב איומי חמאס ברקע מצעד הדגלים: צה"ל פרס סוללות כיפת ברזל

סער מתכוון לפצל את תפקיד היועמ"ש – עוד לפני פרישת מנדלבליט

סחיטה, הטרדה מינית
הודעת סחיטה לדוגמה שהתקבלה במייל | צילום: משטרת ישראל

לעיתים, לטקסט מצורפים גם נתונים אישיים של הקורבן דוגמת סיסמאות ישנות ממאגרי מידע שנפרצו ודלפו לרשת - דבר המחזק כביכול את האפשרות שאכן אירעה פריצה למחשבכם. ברוב המוחלט של המקרים, לפי המשטרה, מדובר בהודעת דואר זבל שיש להתעלם ממנה.

במשטרה מדגישים שולח ההודעה פועל ב"שיטת מצליח" וכי אם אין בידי הנסחטים אינדיקציות המעידות על כך שאכן המחשב או הטלפון נפרץ - יש להניח כי מי ששלח את ההודעה אינו מחזיק במידע אישי.