השוטר שירה למוות בטקה יואשם בגרימת מוות; "צפי לחידוש המחאות"

פרסום ראשון: מח"ש תודיע מחר על כוונתה להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד השוטר שירה למוות בצעיר. ההערכה במשטרה: הפגנות יוצאי אתיופיה עשויות להתחדש. משפחת טקה צפויה לעתור לבג"ץ

זמן צפייה: 03:03

פרסום ראשון: המחלקה לחקירת שוטרים תודיע מחר (שלישי) על כוונתה להגיש כתב אישום כפוף לשימוע נגד השוטר שירה למוות בסלומון טקה בסוף חודש יוני בגין גרימת מוות ברשלנות - כך נודע הערב לחדשות 13. השוטר לא יואשם בהריגה. משפחת טקה צפויה לעתור לבג"ץ. ראש מח"ש קרן בר מנחם תאובטח במשך כל שעות היממה בזמן הקרוב בעקבות רגישות המקרה.

גורמים במשטרה מעריכים הערב כי בעקבות החלטת מח"ש, מחאת יוצאי אתיופיה צפויה להתחדש. גורמים בכירים במחוז צפון: "יש בידינו מידע מודיעני, לפיו אם משפחת טקה לא תקבל מחר את החלטת מח"ש, יתקיימו שוב חסימות צירים והפגנות אלימות".

פרקליטה של משפחת טקה, ציון אמיר, מסר בתגובה לפרסום: "אנחנו נגיע מחר למשרדי מח"ש כדי לשמוע מה הם הטיעונים להחלטה ונוכל להבין אחר כך אם הממצאים מתיישבים עם טענות המשפחה. המשפחה גילתה איפוק לאורך כל הדרך. עם זאת, אנו משאירים לנו מקום לעתור לבג"ץ אם לא נסכים עם ההחלטה".

לעוד כתבות בנושא:

בפרקליטות שוקלים: סגירת תיק סלמון טקה – או אישום בגרימת מוות

בג"ץ דחה את בקשת משפחת טקה לעיין בחומרי חקירת מותו של סלומון

"סוג של נחמה שמקלה על האבל": אחותו של סלמון טקה עלתה לארץ

סלמון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה
סלמון טקה, נהרג על ידי שוטר בחיפה | צילום: חדשות 13

אבי יאלו, ממובילי מחאת יוצאי העדה האתיופית: "אנחנו נוכחים לראות שוב שמערכת אכיפת החוק לא באמת עושה צדק. האישום או הפחתתו מהמתה בקלות דעת לגרימת מוות ברשלנות, היא ניסיון לחפות על השוטר הזה. הקהילה מוחה כבר כמה חודשים נגד העוול שמבצעת משטרת ישראל נגד העדה. עכשיו, גם הפרקליטות ופרקליט המדינה שי ניצן החליטו לצופף שורות, ולא להוציא את הצדק לאור. לכן, הקהילה האתיופית תמשיך להיאבק עד שיהיה צדק".

מקורבי הקצין היורה מסרו כי "היה לנו ברור מהרגע הראשון - זה לא תיק הריגה, וגם לא תיק גרם מוות. זה לכל היותר תיק של בית דין משמעתי. מאמינים שהצדק יצא לאור".

הפגנות יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ
הפגנות יוצאי אתיופיה ברחבי הארץ | צילום: חדשות 13

כזכור, ביוני האחרון נורה למוות טקה, צעיר בן 19, על ידי שוטר בלבוש אזרחי בקריית חיים. הפרשה, שכאמור עודנה תחת חקירה, עוררה גל נרחב של מחאות ברחבי הארץ.

לפני כשבועים דחה בג"ץ את בקשת משפחתו של סלמון טקה לעיין בחומרי חקירת מותו. בדיון נקבע כי "עולה כי בעוונת העותרים להעמיד את חומר החקירה לבחירה עצמאית ולגבש מסקנות ביחס אליו. מטרה זו אינה יכולה להיחשב לאינטרס לגיטימי לעיון בחומרי חקירה".

"עניינים של העותרים אינו נופל בגדר המקרים החרידים בהם יש לאפשר עיון בחומרים", כך נכתב בהכרעה. עורך הדין של הקצין, יאיר נדשי: "אנו מברכים על החלטת בג"ץ שהתקבלה היום לפיה נדחתה עתירת הורי סלומון טקה. אני תקווה כי הלחץ הציבורי הכבד המופעל על מח"ש לא יגרום למח"ש ולעומדת בראשה לקבל החלטה שגויה בעניינו של מרשי".