יום אלים: חשד לרצח בכפר קאסם; ירי על בית ראש עיריית סחנין

רעולי פנים הגיעו לביתו של ד"ר ספואת אבו ריא, ששוהה כעת בחו"ל, וירו מספר כדורים. לא היו נפגעים אך נגרם נזק. שני חשודים, בני 22 ו-23, נעצרו • המשטרה פתחה בחקירת מותו של גבר בן 30

זמן צפייה: 01:44

רעולי פנים הגיעו הלילה (שבת) לביתו של ראש עיריית סחנין ד"ר ספואת אבו ריא, שנמצא בימים אלה בחו"ל, ירו מספר כדורים והציתו את רכבו. לא היו נפגעים אך נגרם נזק רב. המשטרה פתחה בחקירה, ומספר שעות לאחר האירוע עצרה שני צעירים בני 22 ו-23 החשודים במעורבות במעשה. במוצאי שבת הם יובאו לביהמ"ש השלום בחיפה לדיון בהארכת מעצרם. בעקבות הירי, מועצת סחנין קיימה הבוקר ישיבת חירום.

בתוך כך, גוהר אבו ג'אבר בן ה-30, תושב כפר קאסם, נורה הבוקר למוות בזמן שקנה לחם במאפייה במרכז העיר. במשטרה התקבל דיווח על קולות ירי, וכשהגיעו הכוחות לזירה הם איתרו גבר עם פצעי ירי כשהוא ללא הכרה. צוותי מד"א העניקו לו טיפול רפואי, אך לאחר זמן קצר נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה לנסיבות האירוע.

Whatsapp Image 2019 12 14 At 1
גוהר אבו ג'אבר בן ה-30, נורה למוות בכפר קאסם | צילום: חדשות 13

מפקד תחנת כפר קאסם, סנ"צ אסף דורון, סיפר: "היום בבוקר התקבל דיווח על אירוע ירי בכפר קאסם. כוחות שהגיעו למכולת בכפר זיהו גבר ירוי, כוחות ההצלה שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-20191214-1255' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה ' desc='מפקד משטרת תחנת כפר קאסם, סנ"צ אסף דורון' kid='1_9rcoya2y' duration='17'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"ילד תמים וחייכן – אנחנו בתדהמה": אבל בשפרעם לאחר רצח הנער

אישום: שוטרים הגיעו לבית בשל אלימות במשפחה – והותקפו

מרדף וירי באמצע הרחוב: תיעוד הרצח בכפר קרע

Whatsapp Image 2019 12 14 At 0
הוצת רכבו של ראש עיריית סחנין, פואת אבו ריא | צילום: חדשות 13
Whatsapp Image 2019 12 14 At 1
ישיבת חירום של עיריית סחנין בעקבות הירי לעבר ביתו של ראש העיר

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, התייחס לאירועים היום: "אחרי המחאה התקדמנו אל עבר תוכנית מערכתית למיגור האלימות אבל היא נדחתה בגלל הבחירות החוזרות. זאת התוצאה של ממשלה שמעדיפה להגן על העבריין העומד בראשה מאשר להגן על אזרחים בפני ארגוני פשיעה".

חבר הכנסת עופר כסיף מטעם הרשימה המשותפת הגיב גם הוא לאירועים האלימים: "הטרור שמפעילים ארגוני פשיעה נגד אזרחים ונבחרי ציבור ערבים רק הולך וגובר. והלילה שוב מתקפה נפשעת: רצח בכפר קאסם, וירי על ביתו של חברי ראש עיריית סחנין והצתת רכבו. שמענו הרבה הבטחות מהממשלה והמשטרה, אבל בפועל האלימות רק גוברת ונראה שארגוני הפשיעה לא מרגישים מאוימים כלל. על המשטרה למצות את הדין עם האחראים לרצח בכפר קאסם ולירי בסחנין".

ח"כ יוסף ג'בארין התייחס אף הוא לאירועים: "הלילה ירו עבריינים לעבר בית ראש עיריית סחנין, ד"ר ספואת אבו ריא, שבוע אחרי הירי לעבר ראש היישוב ג'דיידה מכר, סוהיל מלחם. הפשיעה גואה והמשטרה מפגינה חוסר אונים. דרעי וארדן צריכים לפעול נגד סכנת הפשיעה המאיימת על השלטון המקומי הערבי".

ח"כ ג'אבר עסאקלה: "הפגיעה במשפחתו ורכושו של ראש עיריית סכנין היא פגיעה בכל אחד ואחת מתושבי העיר, אנו מוקיעים בתוקף התנהגות מסוג זה, וקוראים לכלל התושבים להתאחד במאבק נגד תופעות זרות אלה, זוהי האחריות של כולנו לשמור על השקט והביטחון שלנו".

"אירועים מסוג זה זרים לעיר סכנין", המשיך ח"כ עסאקלה, "אבל לצערי כמו בשאר יישובי החברה הערבית, אוזלת ידה של המשטרה ומדיניות ההזנחה ארוכת השנים של ממשלות ישראל הביאו את החברה שלנו למצב בו יותר ממיליון אזרחים הם בני ערובה של כמה ארגוני פשע והנשק המשתולל ברחובותינו. ואני שואל עד מתי? לאיזה שפל תגיע הפשיעה בחברה כדי שמוסדות המדינה ירימו את הכפפה ויספקו רמה מינימלית של ביטחון לנבחרי הציבור ולאזרחים הערבים בכלל".

ביום שלישי בוצע ירי לעבר ביתו של ראש המועצה המקומית ג'דידה מכר שבצפון הארץ. מאבטח בן 28 נפצע קשה, וצוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו למרכז הרפואי גליל בנהריה.הוא עבר ניתוח, שבסיומו הועבר ליחידה לטיפול נמרץ, כשהוא במצב בינוני ויציב. היורה נמלט מהמקום, והמשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.

בשבוע שעבר נמצאה גופתו של עאדל חטיב בן ה-17 משפרעם בשטח פתוח בעיר, זאת לאחר שיום קודם לכן דווח על היעדרו. כוחות משטרה הוזעקו למקום, וחוקרים שהגיעו לזירה החלו באיסוף ממצאים. ארבעה צעירים עוכבו לחקירה, ונסיבות האירוע נבדקות.