"עד היום זה משבש לי את הראש": צעיר שהואשם לשווא באונס - מדבר

א', שזומן לחקירת משטרה לפני כשנתיים וחצי בחשד לביצוע אונס בבת שכבתו, הכחיש את ההאשמות והוכיח כי דובר אמת. הנערה שהתלוננה נגדו הודתה לבסוף בפני השוטרים כי אדם אחר ביצע בה את המעשה

זמן צפייה: 02:34

בחודש פברואר 2019, נקרא א', אז תלמיד תיכון, לחקירה במשטרה בגין האשמות על ביצוע אונס ברוטלי ב-נ', נערה בת גילו שלמדה עימו בשכבה והתלוננה כי ביצע בה את זממו בשטח בית הספר. בהמשך לכך, א' הכחיש את המיוחס לו.

"אני כולי בהלם, לא הבנתי מה רוצים ממני. אכלתי שוק של החיים", סיפר א', שעד היום מתקשה לשכוח את מה שעבר עליו לפני כשנתיים וחצי. "איך אני קשור באונס בכלל? הם התחילו לחקור אותי, אמרו לי שזה קרה בשעות של בית הספר ושאיימתי עליה, שאמרתי לה ש'אם היא תספר את זה למישהו, אני אבוא אליה עם האנשים הביתה ואפגע בה'".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן נגד הסגר: לא ברור אם זה גורם לירידה בתחלואה

ממונה הקורונה: אנשים יצטרכו להחליט – להיבדק כל יום או להתחס

אלפי קצינים פנו לגנץ: הקם ועדת חקירה לפרשת הצוללות

בהמשך לחקירה, הגיע א' לבית ספרו ונלקח לשיחה בפני סגל המורים. "הם התחילו לומר לי שהם יודעים ושמעו על מה קרה. המורות עשו לי מבטים כאילו אני איזה אנס" תיאר א', שנקרא כעבור חודש למשטרה לבדיקת פוליגרף. לדבריו, חוקר המשטרה שאל אותו האם היה בזמן הספציפי בחדר בבית הספר ואם ביצע מעשים מיניים או הכה אותה, והוא מצדו הכחיש את כל הטענות ונמצא דובר אמת.

חוקרי המשטרה אמרו בהמשך לנערה נ' כי דבריה אינם תואמים את הראיות. הנערה נשברה לבסוף בחקירתה והודתה כי הוטרדה מינית אך על ידי אדם אחר.

שנתיים וחצי לאחר ההתרחשויות, החליטו א' ומשפחתו להגיש תביעת לשון הרע בסך 300 אלף שקלים נגד הנערה ואמה, על הנזקים שהם סבורים שנגרמו לו. "פתאום אני נזכר בזה וזה משבש לי את כל הראש ומפריע לישון" סיפר א'.

בתגובה לטענותיו של א', עורך דינה של הנערה, אלעד פלג, אמר כי "חוקרי המשטרה הפעילו לחצים על הנערה כדי שתודה שבדתה את הטענות ולבסוף הפכו אותה למושא להשמצות".