אונס בת ה-11: הילדים החשודים נחקרו כחודש לאחר הגשת התלונה

כמה שבועות עברו עד שהמשטרה ביקשה ממשרד הרווחה לחקור את בני ה-12, במסגרת הפרשה שנחשפה בחדשות 13 - למרות שיכלו לתאם עדויות. על פי החשד, בזמן זה המשיכו החשודים להפיץ את תיעוד המקרה

זמן צפייה: 04:10

אונס בת ה-11: יממה חלפה מאז הפרסום בחדשות 13 על פרשת האונס הקבוצתי שבוצע בילדה בת 11 לכאורה, על ידי ארבעה ילדים בני 12 ו-13, והערב (שלישי) נחשף כי עבר כמעט חודש מרגע הגשת התלונה ועד שהמשטרה החלה לחקור אותה. ב-23 באפריל הוגשה על ידי ההורים תלונה במשטרה, וחלפו שבועות שלמים עד שהוגשה הבקשה למשרד הרווחה, שאישורו דרוש בחקירות ילדים. יום לאחר שהוגשה הבקשה כבר נחקר החשוד הראשון, ומספר ימים לאחר מכן נחקרו היתר.

בזמן שבין הגשת התלונה לחקירה, יכלו הילדים לשוחח ביניהם על האירועים ולתאם עדויות. כיוון שהארבעה לא נחקרו, לא מדובר בשיבוש חקירה ברמה הפלילית. בנוסף, בפרק הזמן הזה המשיכו הילדים על פי החשד להפיץ את הסרטון שבו תיעדו לכאורה את האונס. אם החשודים היו נחקרים כמה שבועות קודם לכן, ניתן היה למנוע את הפצת הסרטון ברמה שבה הופץ, ואולי לא היה מגיע לבני כיתתה של הילדה.

המשטרה העבירה את התיק לפרקליטות לפני שבוע וחצי ללא המלצה - ובשל גילם של החושדים הועבר אוטומטית לשירות המבחן, עובדים סוציאליים וקרימינולוגים שאחראים לטיפול בילדים ונערים שמבצעים עבירות מסוג זה. אותם אנשי מקצוע ייפגשו בשבועות הקרובים עם החשודים כדי להתרשם מהם, לבדוק אם הם לוקחים אחריות ומבינים את חומרת המעשים, ובסופו של דבר יעבירו המלצה לפרקליטות. התהליך עלול להימשך מספר שבועות.

לכתבות נוספות בנושא:

אם נפגעת האונס בת ה-11: "זה קרה בבית נטוש – היא פחדה לספר"

"לא מפסיקה לבכות": ארבעה בני 12 חשודים באונס קבוצתי של בת 11

מבנה נטוש
מבנה נטוש | צילום: החדשות 13

בריאיון ראשון עם אביו של החשוד המרכזי, הוא טוען כי לא בוצע אונס. "בתור אבא אני רואה את העניין הזה די בחומרה, כי גם אם המעשים נעשו והילדה רצתה את זה, עדיין זה מעשה לא ראוי ולא הייתי מצפה מהבן שלי שיתנהג בצורה כזאת. מדובר ברצון הילדה - והיא התנהגה בצורה לא ראויה". עוד הוסיף: "צר לי על הילדה הזו, שאני לא יודע איזה חינוך קיבלה".

כמו כן, האב גם לא מתרגש במיוחד מצילום והפצת הסרטון שבו נראים הילדים מבצעים בילדה מעשי סדום: "זה מעשה קונדס של ילדים, הם התלהבו בכיתה 'תראו מה עשינו'. כמה ילדים חשבו שזה איזשהו מעשה גבורה שהייתה ילדה שעשתה איתם את כל הדברים האלה, משחקי גדולים נקרא לזה".

עוד עולה, כי בן אחר שלו, אחיו של החשוד המרכזי, איים על חיי אימה של הקורבן: "את לא מכירה אותנו, המשטרה לא יעזרו לכם, הילדים שלנו גברים שככה עשו. אני אזרוק לך רימון לתוך הבית".

Rmgbvj
חשד לאונס קבוצתי

עו"ד הלל בבאייב, המייצג את משפחתה של הילדה, אמר: "ההורים באים בצעדי מחול ואומרים שזה הרצון שלה. לילדה בת 11 אין רצון, כשבאים חבורה של נערים עם כלי נשק ומאיימים עליה, אין פה שום רצון". בנוסף, להורי הילדה ביקורת חריפה על המשטרה, אחת החוקרות אף אמרה לאם לפני כמה שבועות כי לא יהיה כאן כתב אישום.

ל' בת ה-11, עברה על פי החשד לפני כשלושה חודשים התעללות מינית קשה על ידי קבוצת ילדים בני 13-12. ההתעללות החלה לאחר שהוזמנה על ידי ילדה אחרת למפגש חברתי. עד מהרה, התברר כי המפגש מתקיים במבנה נטוש, והיא נותרה לבדה עם קבוצת הילדים, שביצעו בה מעשי סדום בזה אחר זה. "היה להם סכין, והיא עשתה את מה שהם ביקשו ממנה", סיפרה אמה של ל'.

מהחשדות עולה כי במשך כמה ימים נאלצה הילדה להשתתף בארבעה מפגשים כאלה, בהם עברה התעללות מינית קשה שכללה לכאורה מעשי סדום שביצעו בה הבנים. שורת המעשים אף תועדה על ידי אחד הילדים, שהפיץ את הסרטון לחבריו. "נכנסתי לווטסאפ - והתעלפתי במקום" סיפר אביה.

אמה של הילדה בת ה-11 שנאנסה
אמה של הילדה בת ה-11 שנאנסה | צילום: חדשות 13

הילדים המעורבים במעשה נחקרו במשטרה, אך בשל גילם הצעיר שוחררו כעבור זמן קצר ואף חזרו ללימודים בבית הספר. חייה של הילדה, לעומת זאת – התרסקו. לבית הספר היא לא חזרה מאז, וכיום היא שוהה במרכז לבריאות הנפש, שם אובחנה עם פוסט טראומה ומצב דיסוציאטיבי. העובדת הסוציאלית קבעה כי ל' עברה אונס והיא שרויה בסיכון מאוד גבוה. "היא במצב נפשי מעורער מאוד, בוכה כל יום", סיפר האב. "היא לא מבינה למה היא צריכה להיות כלואה בזמן שהנערים חופשיים".