שברו השמשה באלה וירו אל הרכב: 4 יואשמו ברצח בקלנסווה • תיעוד

ברקע המחאה במגזר הערבי: בתיעוד נראה צעיר שובר את חלון המכונית של עבד א-לטיף קאסם, ולאחר מכן מגיח חשוד נוסף ויורה לעברו. הרקע לאירוע הוא ככל הנראה סכסוך קודם בין הצדדים

זמן צפייה: 00:46

הצהרת תובע הוגשה ביום חמישי נגד ארבעה בני אדם בחשד שרצחו את עבד א-לטיף קאסם לפני חודש בקלנסווה – כך הותר לפרסום היום (ראשון).

בתיעוד הרצח ניתן לראות את איהאב קחמן בן ה-26 מנפץ את שמשת הרכב של א-לטיף קאסם, ולאחריו הגיע מוחמד קחמן בן ה-24, יחד עם שני חשודים נוספים, ויורה לעברו. לאחר הירי, בן ה-24 נמלט לשטחי הרשות הפלסטינית עם שני החשודים הנוספים באמצעות רכב של אחד מהם. כשבועיים לאחר מכן, הם הסגירו את עצמם במחסום טול כרם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"לא נולדנו כדי למות": רבבות מחו נגד האלימות בחברה הערבית

בשל האלימות בחברה הערבית: הרשימה המשותפת תחרים השבעת הכנסת

"נלחמים על הזכות לחיים": נמשך המאבק נגד האלימות במגזר הערבי

אחד החשודים יורה לעבר לעבר הקורבן
אחד החשודים יורה לעבר לעבר הקורבן | צילום: דוברות המשטרה

כשהחשוד הגיע לרכב, היכה בו עם האלה ושבר את השמשה הימנית. הקורבן ניסה להימלט מהמקום והחשוד שבר גם את השמשה האחורית. חשוד נוסף שהיה במקום הוציא מחגורת מכנסיו אקדח וירה כמה כדורים לכיוון הרכב. כתב אישום יוגש נגד היורה בגין עבירת רצח ונגד שלושה החשודים הנוספים בגין עבירות אחרות.

מהמשטרה נמסר כי מדובר בפענוח ה-31 בעבירות רצח במגזר הערבי. מאז תחילת השנה נהרגו 70 אזרחים ערבים באירועים פליליים.

אתמול (שבת) דנה ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי בצעדים להמשך המחאה על העלייה במקרי האלימות בחברה הערבית. בדיון נקבע כי ביום חמישי הקרוב תצאנה שתי שיירות מכוניות אל משרדי הממשלה בירושלים - ממג'ד אל-כרום שבצפון ומצומת שוקת בדרום.

הפגנה בכביש 65
הפגנה בכביש 65 | צילום: חדשות 13
צעדי המחאה יימשכו גם בשבועות שלאחר מכן. ב-15.10 בשעה 7:00 תתקיים הפגנה ארצית מול מטה המשטרה במחוז הצפון בנצרת. ב- 21.10 בשעה 17:00 תערך הפגנה ארצית מול מטה המשטרה במחוז המרכז ברמלה. וביום ראשון ה-27.10 יפתחו מנהיגי הציבור הערבי בשביתת רעב מול קריית הממשלה שבירושלים.

בסוף השבוע האחרון השתתפו מאות בני אדם במחאה נגד האלימות בחברה הערבית במספר מוקדים ברחבי הארץ. ביום שישי מתפללים רבים יצאו עם סיום התפילות במסגדים לכמה מוקדי הפגנות בצפון הארץ, וקראו, בין היתר, "הדם של הילדים שלנו לא זול", "כדי שהילדים שלי לא ימותו", וכן קריאות נגד המשטרה.

המפגינים הרבים חסמו לסירוגין כמה כבישים בצפון, בהם כביש 65, כביש 85 וצירים נוספים, הסמוכים ליישובים שבהם מתרחשות ההפגנות, כשבמקביל, הכווינה המשטרה את התנועה.