אסיר ביטחוני תקף סוהר בכלא עופר - ופצע אותו קל בצווארו

הסוהר פונה לביה"ח לקבל טיפול רפואי, לאחר שהותקף ע"י עצור המשתייך לחמאס. משרד ההסברה של האסירים הפלסטינים מסר כי היום יחלו צעדי מחאה "בתגובה לאמצעי הדיכוי של שב"ס מתחילת השנה"

כלא עופר
כלא עופר | צילום: החדשות 13

אסיר ביטחוני בבית הסוהר עופר המזוהה עם ארגון חמאס תקף היום (שני) סוהר ופצע אותו קל בצווארו. הסוהר פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי ובמקביל האירוע מטופל על ידי פיקוד בית הסוהר.

משרד ההסברה של האסירים הפלסטינים מסר כי היום יחלו צעדי מחאה, בתגובה ל"אמצעי הדיכוי אותם נוקט השב"ס כנגד האסירים הפלסטינים מאז תחילת השנה". התוקף הוא עצור עד תום הליכים בגין חברות בארגון לא מוכר, התקהלות, שירות לארגון בלתי חוקי והסתה.

אסירים תוקפים סוהרים בכלא רמון (ארכיון)
אסירים תוקפים סוהרים בכלא רמון (ארכיון) | צילום: חדשות 13

בחודש מרץ, אסירי חמאס דקרו שני סוהרים בכלא קציעות שבנגב במהלך התפרעות, אחד מהם, כלאי שגיא שילואן, נפצע בינוני מדקירה בצווארו ופונה במסוק לבית החולים סורוקה. סוהר נוסף נפצע קל. 12 אסירי חמאס נפצעו באירוע ופונו לבית החולים באמצעות מסוק. כוח מצדה, הכוח המיוחד של שירות בתי הסוהר, הגיע למקום והשתלט על האירוע. הרקע למתיחות - חסימת הקליטה בטלפונים הניידים כדי למנוע מהאסירים לתכנן פעולות טרור מתוך הכלא.

כאמור, 12 אסירים נפצעו, מתוכם שניים במצב קשה, אחד במצב קל-בינוני והיתר במצב קל. משב"ס נמסר כי במהלך פינוי אגף 4 לאגף 3, שני אסירים שנשארו אחרונים במתחם דקרו שני קצינים, האחד הוא מפקדת המשמרת, בדרגת כלאי, שנפצע בינוני. השני הוא קצין אגף המבצעים של המתחם. על פי דיווח פלסטיני, מבצעי הדקירות הם עודיי סאלם, תושב בית לחם ואסלאם ושאחי מג’נין. מ"מ נציב שב"ס, גונדר אשר וקנין, הגיע לבית החולים כדי לבקר את שילוא