המשטרה פשטה על 14 בתי עסק המקושרים לארגון הפשע של מולנר

הכוחות בשיתוף גורמים נוספים פשטו על עסקים באזור ת"א, עצרו חשודים והחרימו סמים וכסף מזומן. בנוסף, הושמדו מאות ק"ג של בשר פג תוקף באטליז שקשור לעבריין בגבעתיים

ניידת משטרה
ניידת משטרה | צילום: בוצ'צ'ו

כוחות משטרה ואכיפה אזרחית פשטו היום (שני) על 14 בתי עסק שמקושרים בעקיפין לארגון הפשיעה של העבריין הבכיר עמיר מולנר. במהלך הפעילות עוכבו מספר חשודים ונערכו חיפושים בבתיהם של חברים הקשורים בארגון. בפשיטה נתפסו סמים ומזומן בסך של כ-70 אלף שקלים. בנוסף, נמצאו ליקויים תברואתיים חמורים באיטליז שקשור לארגון בגבעתיים.

במסגרת הפשיטה הושמדו 371 ק"ג בשר ועוף שאוחסנו בתנאים ירודים וחלקם אף נמצא פג תוקף. ליקויי תברואה נוספים נמצאו בעסק לממכר דגים בקרית אונו והובילו להשמדתם של 27 ק"ג דגים פגי תוקף, ובבית קפה באזור תעשייה בבני ברק.

במבצע נטלו חלק, בין השאר, היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל), פרקליטות מחוז תל אביב, משרד הבריאות והרופא הווטרינר המחוזי, רשות המיסים, כבאות, המוסד לביטוח לאומי, המרכז לגביית קנסות, מנהל הבטיחות בגז והיחידה הארצית לפיקוח על הבניה. בעלי העסקים שנבדקו נלקחו לחקירה.

הבשר שנתפס בפשיטה
הבשר שנתפס בפשיטה | צילום: דוברות המשטרה

בחודש שעבר פשטו חוקרי משטרה ופקחי תברואה על מסעדת "עזרא ובניו" שבאזור, שיפודייה מוכרת שפועלת כבר ארבעה עשורים, והשמידו 130 קילוגרם בשר, בטענה כי אינו ראוי למאכל אדם. כמו כן, ציינו הפקחים את הלכלוך הרב במטבח וטענו כי ישנן חריגות בנייה במקום.

בעלי העסק טענו כי נטפלים אליהם ומנסים לסגור את במקום כדי לאפשר בנייה באזור. "בכל יום אוכלים קרוב לאלף איש. אם אין תלונה ואין הרעלה ואין כלום, למה שיהיו בעיות?" טען עזרא חנה בריאיון לחדשות 13. "אני מקפיד על הבשר. אני מקבל, אני עושה, אני מסדר הכול. חשבונות, בשר והסחורה - זה עליי".

בנוגע לטענות על לכלוך במטבח, אמר חנה כי "עובדים, מה לעשות? זה לא בית מרקחת. עובדים. מה? לא יתלכלך? אפילו אישה בבית עושה, לא מתלכלך לה? מה לעשות?".

מסעדת ''עזרא ובניו''
מסעדת ''עזרא ובניו'' | צילום: החדשות 13

גם בנו, שאול, טוען כי טענות המשטרה אינן מוצדקות. "המטרה שלהם היא לסגור פה את העסק, שאז יוכלו לבנות בכיף ובנחת. חד משמעית, לסגור את המקום ואז יש להם אור ירוק. הם יכולים לבנות, לעשות מה שרוצים, אין 'עזרא ובניו'", אמר שאול. "כל עוד 'עזרא ובניו' בשטח, עם 80 הנכדים שלו ו-11 הילדים שלו, הם לא יכולים לעשות לו כלום".

מפרקליטו של מולנר, רונן רב, נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מתגלה שוב במערומיה. כשאזרח מנסה לעמוד על זכויותיו הבסיסיות בכך שהוא פונה לבית המשפט לשם עשיית צדק - משטרת ישראל עורכת מסע נקם אשר מזכיר משטרים אפלים. קשה לחשוב שהעיתוי הוא מקרי. משטרת ישראל צריכה לברך על כך שאזרח שמרגיש שנפגע פונה לבית המשפט, וכל זאת בדרכים לגיטמיות. איזה עוד אלטרנטיבות יש לאזרח?"