החשד לאונס נערה בשפלה: כל החשודים שוחררו ממעצר הבית

בוטלו התנאים המגבילים שהוטלו על תשעת הנערים, החשודים כי הזמינו לבת ה-14 מוניות לביתם ושם ביצעו את המעשים בכמה מקרים שונים. צו שהוטל על הפרשה אוסר לפרסם את הסיבה לכך

זמן צפייה: 02:14

החשד לאונס קבוצתי השפלה: בית המשפט ביטל היום (שלישי) את התנאים המגבילים על תשעת הנערים החשודים שאנסו כמה פעמים בת 14, ושחרר אותם ממעצר הבית שבו שהו. זאת, כשבוע לאחר שמעצר הבית הוארך ב-30 יום. צו שהוטל על הפרשה אוסר לפרסם את הסיבה לשחרור החשודים.

כזכור, המשטרה חושדת כי הקטינים שלחו לנערה מוניות כדי להביא אותה לביתם – ושם ביצעו את המעשים בכמה מקרים שונים. בת ה-14 ככל הנראה הכירה את אחד החשודים באינסטגרם, הוא הכיר אותה לחבריו ואלה יזמו את המפגשים. יתר הפרטים בפרשה אסורים לפרסום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

רה"מ עונה לסער: "ההצעה למנות אותי לנשיא – יישור קו עם השמאל"

"זו לא תאונה – זה רצח": הוארך מעצר הנהג הדורס מהתאונה בשרון

שוב: ישראלים עוכבו בשדה התעופה ברוסיה – משרד החוץ בודק • צפו

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

לפני כשבוע, כאמור, בית משפט השלום בראשון לציון צמצם את ההגבלות על שבעה מהנערים, וקבע כי ירצו מעצר בית לילי בלבד, לתקופה של שלושים יום. על קטין נוסף הוטל מעצר בית למשך שבועיים.

יום קודם לכן, הותר לפרסום כי צוות חקירה מיוחד עצר תשעה קטינים בגילי 16-15 בחודש שעבר בחשד לאונס נערה בת 14 באזור השפלה. עורך הדין של אחד הנערים אמר לחדשות 13 כי "מדובר בפרשה רגישה מאוד, והדבר הנכון זה להשאיר אותה בדלתות סגורות".

אזיקים
אזיקים | צילום: רויטרס

מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, אורית סוליציאנו, מסרה בתגובה כי "מקרה האונס הקבוצתי שהתרחש במרכז הארץ 'הנורמטיבי', שבו תשעה נערים שונים בוחרים ליזום ולהשתתף בהתעללות בנערה פעם אחר פעם, ואפילו אחד לא מציע לעצור, ואפילו לא מבין שעומדת מולו בת אדם בדיוק כמוהו, הוא מזעזע באכזריותו". "זה תמרור אזהרה זועק, שדורש התייחסות דחופה של כל הגורמים שאחראים על בני ובנות הנוער שלנו. זה הזמן לדבר עם הילדים, הילדות, הנערים והנערות שלנו, ולדאוג שיקבלו את היסודות למיניות הדדית ומיטיבה, לזיהוי רצון, והסכמה, והבנה של סיטואציות פוגעניות. כי שום סיפור כזה הוא לא גזירת גורל".

מנכ"לית עמותת כולן ברכה ברד מסרה בתגובה: "הזדעזענו לשמוע על עוד מקרה של אלימות מינית קשה ועל קו ההגנה המיושן שמתמקד בנפגעת ובהתנהגות שלה. אין הצדקה לפגיעה מינית, ואין אישה או נערה שמבקשת שיפגעו בה. האינסטגרם ושאר הרשתות החברתיות לא מכריחות אף אחד לפגוע, והגיע הזמן שנחנך את הילדים שלנו למינית הדדית ובריאה במקום להמשיך ולתת לגיטימצה לאלימות. אנחנו מאמינות לנפגעת ועומדות לצידה, ומקוות שהמערכת לא תאכזב אותה ותעניש את מי שפגעו בה".