הישראליות שעצורות בפרו בחשד להברחת סמים: "חוששות לחיינו"

כשסמדר לקחה את שני אחייניה לדרום אמריקה, היא אמרה להוריהם שהיא רוצה "לפנק אותם", ואף הציעה לחברתה להצטרף. כעת, במשפחתה מתקשים להאמין שהצעירה תכננה את העסקה - וסיכנה את בני משפחתה

זמן צפייה: 14:54

לפני עשרה ימים שתי צעירות ישראליות נתפסו בשדה התעופה צ׳אבס שבלימה פרו עם ארבע מזוודות שבתוכן הוסלקו 28 קילוגרמים של קוקאין. גם במזוודות של הילד בן התשע ואחותו בת העשר שטסו עם הצעירות נתפס סם מסוג קוקאין. אך המעצר לא היה אקראי -  מישהו הלשין למשטרת פרו על ההברחה והמשטרה עקבה אחריהן מהמלון לשדה התעופה. הן נעצרו בשדה התעופה, נתפסו על חם, ועכשיו סמדר והודיה עצורות בלימה בתנאים קשים.

סמדר זוהר מקריית גת בת 27 טסה למדריד, ולקחה איתה אחייניה בני ה-9 ו-10. להורי הילדים אמרה שהיא רוצה לפנק את האחיינים האהובים עליה, ורוצה לגמול להורים שלהם. עוד היא צירפה לנסיעה את ידידתה הודיה מונסנגו בת ה-24 כדי שתעזור לה עם הילדים. כשהתבררו הנסיבות החלקיות לפחות של המעצר - ההלם היה גדול. "העוול הכי גדול שעשיתי זה שלא ביקשתי ממנה מידע מפורט על לאן היא הולכת", הסביר ב', אבי הילדים שטסו לפרו עם סמדר, "אם היא הייתה שואלת אם אני מסכים שיסעו לפרו הייתי אומר לה לא. אני ארגנטינאי, אני יודע מה יש במדינות האלה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

אם מכורה לסמים ואח חשוד ברצח: הקשיים של המתעמלת הטובה בעולם

בעזרת שני סוכנים סמויים: נעצרו 24 חשודים בסחר נשק וסמים

כך נעצרה כנופיה שתכננה להבריח סמים לכלא באמצעות סוהר • תיעוד

סמדר והודיה שנעצרו בפרו
סמדר והודיה שנעצרו בפרו | צילום: חדשות 13

בארץ, להורי האחיינים לא היה מושג על הנסיעה הלא צפוייה. "נודע לי שהיא נוסעת לפרו דרך אפליקציה", סיפר אבי הילדים. גם האחים של הודיה שמספרים שמדובר בבחורה עם יכולת שכלית גבולית, לא הבינו כלל מה קרה שם ומשוכנעים שמישהו טמן לה פח. המסע חזרה הביתה החל, אבל בשדה התעופה צ׳אבס נעצרו השתיים. במזוודה של סמדר היו 21 קילוגרמים. עוד שבעה ק"ג היו מוסתרים במזוודות של הודיה ושל שני האחים הקטנים. פרו היא מדינת עולם שלישי, אבל שדה התעופה חורחה צ׳אבס שבלימה הוא אחד המאובטחים והמתוחכמים בעולם.

כעת, בארץ, המשפחות של הודיה וסמדר בפאניקה. הודיה כבר אמרה שתשים קץ לחייה. "המצב שלה לא טוב, היא לא מפסיקה לבכות", סיפר מאור מונסונגו, אחיה של הודיה. המצב של סמדר מסובך אף יותר. החוקרים חושדים שהיא הגיעה לפרו ברציפות עם קרוב משפחה שלה מישראל בחודשים מאי ויוני. לפרואנים יש מידע מהטלפון הנייד שלה מהכניסות המתועדות לפרו, ויש בידיהם תיעוד של כסף שעבר מישראל דרך "ווסטרן יוניון" לקניית הסמים. והמכה הגדולה - סמדר לא נתפסה באקראי. משטרת פרו עקבה אחריהן, מרגע שהמזוודות הגיעו למלון שלה ועד שניסתה לצאת מפרו עם הודיה והילדים. מישהו הלשין מראש על עסקת הסמים הזו.