פריצות, זריקות אבנים וירי: האיום היומיומי על אנשי מושב נבטים

בחצי השנה האחרונה חוו התושבים ביישוב שבנגב יותר מ-50 אירועים פליליים, כשהשיא הגיע בשבוע שעבר, בו היו 10 פריצות בלילה אחד. המשטרה טוענת כי הבעיה מוכרת, אך עד כה לא בוצעו מעצרים

זמן צפייה: 03:08

בחצי השנה האחרונה חוו תושבי מושב נבטים הסמוך לבאר שבע יותר מחמישים אירועים פליליים, פריצות וגניבות, בממוצע של שני אירועים בשבוע, בין היתר פריצות לבתים פרטיים, חיתוך גדר, ירי מאזור הוואדי, מארבים ותצפית על המושב ופריצה לרכבים. השיא הגיע בשבוע שעבר, כשהיו עשר פריצות בלילה אחד. המשטרה הגיעה, אבל התוצאה הייתה אפס מעצרים.

בשבועות האחרונים הפגיעה הופכת גם לפיזית. צעירים בדואים מהיישובים הסמוכים מגיעים עד לגדר, מחבלים בה, מסתתרים מאחורי הסוללה, וכשמגיעים אנשי הביטחון למקום הם רוגמים אותם באבנים.

רכב גנוב במושב נבטים

בבוקר נחשפו התושבים להיקף הנזק העצום שנגרם. ניפוץ של חלונות ביותר מעשרה כלי רכב. רכב אחד שהחשודים הצליחו להעביר מעבר לגדר, אך נעצרו על ידי תעלת נ"ט שהקימו התושבים. "מתישהו משהו יקרה, אבן אחת תפגע במישהו ולא ברכב", אמר אייל יהושע, תושב נבטים. "כדור תועה יכול חלילה לפגוע במישהו, משהו צריך להשתנות".

במושב טוענים כי במחוז הדרומי של המשטרה מודעים לבעיה. בשנה האחרונה גם הוקמה תחנת משטרה חדשה ביישוב הסמוך, ערוער, אבל גם אחרי רצף האירועים האחרונים השוטרים התקשו לשים יד על החשודים, והפריצות חוזרות על עצמן שוב ושוב.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "האירועים האחרונים נחקרים בימים אלו, ובמקביל הוחלט על תגבור האזור בפעילות משטרתית גלויה וסמויה וכן על בחינת מרכיבי הביטחון וההגנה ביישוב בשיתוף עם הרשות המקומית. אנו נמשיך לפעול כל העת לשמירה על שלומם ושלמות רכושם של תושבי האזור".