נתניהו בתגובה לאיומים על השופטת ברון: "יש לגלות אפס סבלנות"

רה"מ התייחס בישיבת הממשלה למכתב האיומים שקיבלה שופטת העליון, שעליו פורסם בחדשות 13, ואמר: "אני קורא למשטרה לפעול במהירות ובעוצמה כדי להדביר את נגע ההסתה - אין לו מקום בקרבנו"

זמן צפייה: 05:52

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) למכתב האיומים האנונימי שקיבלה השופטת ענת ברון, ואמר: "יש לגלות אפס סבלנות כלפי כל מי שמאיים ברצח על שופטים ונבחרי ציבור כאחד. רק החודש הגשתי במשטרה שלוש תלונות על איומים ברצח נגדי ונגד בני משפחתי. אני קורא למשטרה לפעול במהירות ובעוצמה כדי להדביר את נגע ההסתה - אין לו מקום בקרבנו".

כזכור, הבוקר פורסם בחדשות 13 כי ברון, שופטת בית המשפט העליון, הגישה תלונה במשטרה בעקבות מכתב איומים אנונימי שהגיע לביתה שבתל אביב, ובו נכתב "צפי לעונש". "קיבלתי איומים מפורשמים על חיי", אמרה ברון. המשטרה פתחה בחקירה. בעקבות האיומים, הוצמדה אבטחה לברון.

מוקדם יותר, שר המשפטים אבי ניסנקורן וראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחסו לנושא. "האיום - תוצאה ישירה של ההסתה שמגיעה מנתניהו", טען לפיד, "זה על שמו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הפרקליטות דורשת: 15 חודשי מאסר בפועל למשה איבגי

שופטת עליון קיבלה מכתב איום: "צפי לעונש"; אבטחה הוצמדה לה

שר המדע אישר מינוי המדענית שפסל קודמו – שנטען שתמכה בסרבנות

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
נתניהו בפתח ישיבת הממשלה | צילום: לע''מ

ברון, בת 66, מכהנת כשופט בעליון מאז ינואר 2015, והיא צפויה להמשיך בתפקידה שלוש שנים נוספות. היא כיהנה לאחרונה בהרכב המורחב בבג"ץ, שדן בעתירות נגד הטלת המנדט על נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני.

מהרשות השופטת נמסר כי "משמר בתי המשפט הגיש תלונה למשטרה בעקבות מכתב איום שנשלח לשופטת בית המשפט העליון ענת ברון. העניין מצוי בחקירה ומשכך לא נוכל להוסיף בעת הזו".

"מכתב האיום שנשלח אל ברון, על תוכנו השפל, הוא תוצאה ישירה של הסתה נמשכת ושלוחת רסן נגד הרשות השופטת ושופטיה. נסיונות להלך אימים על שופטי ישראל לא ירתיעו אותם והם ימשיכו לבצע את מלאכתם ללא מורא", לשון ההודעה.

שופטת העליון ענת ברון
שופטת העליון ענת ברון | צילום: לע''מ