אמה של נאווה אלימלך לחדשות 13: "מוכנה לעשות הכול עבור צדק"

מזל אלימלך שבתה נרצחה ב-1982 התייחסה להחלטת המשטרה להוציא את גופתה מהקבר בשל התפתחות בחקירה: "עד היום אני מחכה שהיא תכנס הביתה, לפתוח לה את הדלת". אחיה: "מקווה שהרוצח יימצא"

זמן צפייה: 01:56

מזל אלימלך, אמה של נאווה אלימלך שנרצחה בשנת 1982 ואתמול הותר לפרסום שגופתה הוצאה מהקבר בשל התפתחות משמעותית בחקירה, אמרה היום (שני) לחדשות 13 שהיא "מוכנה לעשות כל מה שאפשר כדי להגיע לצדק". עוד הוסיפה שנאווה "הייתה ילדה תמימה, לא יצאה, מבית הספר באה ישר הבייתה. עד היום אני מחכה שהיא תכנס הבייתה ולפתוח לה את הדלת".

"כל השנים אני שואלת למה הבת שלי הייתה צריכה ליפול בידי נבלה כזאת, מפלצת", המשיכה מזל, "אני רוצה לדעת רק מי עשה את זה, לפני שיקחו אותי לקבר על ידה. החלום שלי זה שהצדק של נאווה יצא לאור, ושל כל הילדים, הנשים, והבנות שנרצחו בדם קר. זה החלום שלי. אני מקווה שהפעם זה יגמר אחרת, והצדק יצא לאור. אני ישנה עם זה ואני קמה עם זה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190805-1614' autoplay='0' credit='' desc='אמה של נאווה אלימלך' kid='1_mkrvb371' duration='240'']

אמה של אווה אלימלך
אמה של אווה אלימלך

"אני לא כועסת על המשטרה, אני לא יכולה לכעוס עליהם", הוסיפה מזל, "הם השתדלו לעשות כל מה שהם יכלו. אני כועסת על הממשלה שלא הכירה בי. אני עברתי שואה בישראל ואף אחד לא מכיר בי".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בשל התפתחות משמעותית בחקירה: גופת נאווה אלימלך הוצאה מהקבר

רוצח וחוטף הילד אורון ירדן משך את בקשתו לשחרור מוקדם מהכלא

רוצחו של הילד אורון ירדן יבקש שחרור מוקדם – המשפחה מתנגדת

נאווה אלימלך
נאווה אלימלך | צילום: חדשות 13

אחיה של נאווה, יעקב אלימלך, היה בן 27 כשאחותו הצעירה נרצחה. בריאיון לאמנון לוי סיפר כי הייתה התלבטות בנוגע לפתיחת הקבר לאחר שנים רבות כל כך: "אמא הסכימה שיפתחו את הקבר. החלטנו לאפשר זאת לאחר ששאלנו רב שמתמחה בסוגיות הללו. הוא הבטיח כי יהיה נוכח במקום ויוודא שלא יחולל הקבר".

לדבריו, הוא זוכר היטב את המראות המזוויעים אליהם נחשפו לאחר שנאווה אלימלך נרצחה. תחילה הם לא ידעו על מצב הגופה והעובדה שהיא בותרה נגלתה להם רק לאחר שזומנו על ידי המשטרה לזהות אותה: "אמרו לנו שאנחנו רק צריכים לזהות את העגילים של אחותי וזה מה שחשבנו שאנחנו הולכים לגלות ואז ראינו גופה שלמה. ידענו שהירא נרצחה אבל לא ידענו שזה הגיע למצב הזה".

בני המשפחה תולים תקווה בכך שהחקירה המחודשת תוביל לגילויים חדשים ולאיתור זהותו של הרוצח. "אני מקווה שבזכות הטכנולוגיה שקיימת היום, יצליחו להוציא DNA", אמר. "כרגע אנחנו לא יודעים הרבה, אמרו לנו שעדיף שנדע כמה שפחות. אנחנו חיים את זה יום-יום במשך 37 שנה - זה לא אנושי לעשות דבר כזה. אני מקווה שהבן אדם הזה עוד בחיים ושהמשטרה תצליח להגיע לחקר האמת והרוצח הזה יימצא".

[brightcove_iframe video_id='programs-6-with-amnon-levi-articles-20190805-1812' autoplay='0' credit='' desc='יעקב אלימלך, אחיה של נאווה אלימלך' kid='1_ao68smnt' duration='323'']

אתמול הותר לפרסום שבית המשפט אישר למשטרה להוציא מהקבר את גופתה של הילדה נאווה אלימלך, שנרצחה בשנת 1982 - בשל התפתחות משמעותית בחקירה. הגופה הוצאה לצורך ביצוע פעולות חקירה נוספות, לאחר בחינה מחודשת של תיק החקירה ושל הממצאים שנאספו במהלך השנים בתיק. הוצאת הגופה התבצעה לפני זמן קצר בתיאום עם משפחת המנוחה, והיא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

יעקב, אחיה של נאוה אלימלך, אמר לחדשות 13: "אנחנו רק יודעים שפתחו את המצבה היום. אנחנו מתפללים יום יום, מתפללים 37 שנה".

פרשת הרצח ומציאת הגופה של אלימלך זעזעו המדינה בתחילת שנות השמונים. אלימלך, שהייתה בת 12 בלבד, יצאה בצהרי ה-20 במארס 1982 מבית הוריה שבבת ים לבית חברתה. היא השאירה פתק להוריה ובו כתבה: "לאמא ואבא ולכל המשפחה. אני הולכת לטייל, אל תדאגו, אני אחזור הביתה. אני אוהבת אתכם מאוד".

לאחר שהתברר כי לא הגיעה לביתה של חברתה, החלו החיפושים אחריה, תחילה על ידי בני משפחתה ובהמשך גם על ידי המשטרה. ביום העשירי לחיפושים מצאו מתעמלים בחוף הים בהרצליה את ראשה של הילדה ארוז בשקית ניילון. חלקי גוף נוספים שלה, גם הם בשקיות, נתגלו סמוך לחוף תל ברוך שבתל אביב. פתולוג שבדק את חלקי הגופה קבע כי הרצח בוצע עוד ביום היעלמותה.