בשל התפתחות משמעותית בחקירה: גופת נאווה אלימלך הוצאה מהקבר

הותר לפרסום: לאחר בחינה מחודשת של התיק, ביהמ"ש אישר למשטרה לנתח מחדש את גופת הילדה שנרצחה ב-1982 - והיא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר. אחיה לחדשות 13: "מתפללים כבר 37 שנה"

זמן צפייה: 05:07

הותר לפרסום: בית המשפט אישר הערב (ראשון) למשטרה להוציא מהקבר את גופתה של הילדה נאווה אלימלך, שנרצחה בשנת 1982 - בשל התפתחות משמעותית בחקירה. הגופה הוצאה לצורך ביצוע פעולות חקירה נוספות, לאחר בחינה מחודשת של תיק החקירה ושל הממצאים שנאספו במהלך השנים בתיק. הוצאת הגופה התבצעה לפני זמן קצר בתיאום עם משפחת המנוחה, והיא הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

יעקב, אחיה של נאוה אלימלך, אמר לחדשות 13: "אנחנו רק יודעים שפתחו את המצבה היום. אנחנו מתפללים יום יום, מתפללים 37 שנה".

פרשת הרצח ומציאת הגופה של אלימלך זעזעו המדינה בתחילת שנות השמונים. אלימלך, שהייתה בת 12 בלבד, יצאה בצהרי ה-20 במארס 1982 מבית הוריה שבבת ים לבית חברתה. היא השאירה פתק להוריה ובו כתבה: "לאמא ואבא ולכל המשפחה. אני הולכת לטייל, אל תדאגו, אני אחזור הביתה. אני אוהבת אתכם מאוד".

לאחר שהתברר כי לא הגיעה לביתה של חברתה, החלו החיפושים אחריה, תחילה על ידי בני משפחתה ובהמשך גם על ידי המשטרה. ביום העשירי לחיפושים מצאו מתעמלים בחוף הים בהרצליה את ראשה של הילדה ארוז בשקית ניילון. חלקי גוף נוספים שלה, גם הם בשקיות, נתגלו סמוך לחוף תל ברוך שבתל אביב. פתולוג שבדק את חלקי הגופה קבע כי הרצח בוצע עוד ביום היעלמותה. 

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בינה מלאכותית, נהיגה אוטונומית: כך ייראה רכב העתיד של צה"ל

נתניהו לשגריר שטען שהושפל בנתב"ג: "העדה הדרוזית יקרה לליבנו"

רפי פרץ ישתתף באירוע ההוקרה עבור "הרב של תג מחיר"

נאווה אלימלך
נאווה אלימלך

לאחר הרצח, הקימה המשטרה צוות חקירה מיוחד שמנה כ-40 חוקרים ופעל כמה חודשים. החקירה הוגדרה כ"סבוכה במיוחד", כיוון שלא היה בידי החוקרים קצה חוט באשר לזירת הרצח וכלי הרצח. הצוות זימן לחקירה עשרות חשודים ברמות שונות, אך הפרשה לא נפתרה. במסגרת החקירה, נשלחו חלקים מגופתה של הנרצחת למעבדה בלונדון, בניסיון לזהות את הכלי שבו בוצע הרצח. ביוני 1983, הודעה המשטרה כי חקירת הרצח נתקלה במבוי סתום.

לאחר מציאת גופתה של אלימלך, כלבי גישוש משטרתיים שהריחו בגדים שלבשה, הובילו לביתו של תושב בת ים בשם דוד לוי, שם נמצאו תמונות שלה ושל חברותיה שצילם. במקום נערך חיפוש משטרתי אך לא נמצאו ממצאים נוספים. לוי, שהיה מצלם בנות מבית הספר "גורדון" בעירום - הורשע בפדופיליה וריצה עונש מאסר. ב-1998 עצרה המשטרה את עמוס ויהודה שלף כחשודים במעשה, אך שחררה אותם מחוסר ראיות. 

נאווה אלימלך
נאווה אלימלך | צילום: חדשות 13

כמו כן, נבדק גם חשד כי הרקע לרצח הוא לאומני. בינואר 1983, נעצר תושב עזה בחשד לביצוע המעשה, אך שוחרר מחוסר ראיות. זמן קצר לאחר מכן, טען הרמטכ"ל דאז רפאל איתן שהמעשה בוצע על רקע לאומני כמבחן כניסה לארגון טרור.