חשד לרצח כפול בנגב: 2 גברים נורו למוות בתל שבע; מהומות במקום

צוותי מד"א נאלצו לקבוע את מותם של ג'לאל ומוחמד אבו טאהא, בני דודים מהיישוב. היורה נמלט והמשטרה פתחה בסריקות לאיתורו. לאחר האירוע פרצו מהומות במקום, שבהם נופצו שמשות של אמבולנס

זמן צפייה: 01:19

האלימות בחברה הערבית: שני בני דודים מתל שבע שבנגב, ג'לאל ומוחמד אבו טאהא, נורו אמש (שני) למוות במועצה המקומית. צוות מד"א שהגיע למקום בעקבות דיווח על שניים שנמצאו מחוסרי הכרה ברכב, מצא אותם ללא סימני חיים ונאלץ לקבוע את מותם. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע ופתחה בסריקות לאיתור היורה שנמלט מהזירה.

לאחר הרצח פרצו מהומות בכניסה לתל שבע. במהלך העימותים נפגע האמבולנס שהגיע למקום ושמשותיו נופצו. מפקד המחוז, ניצב יורם סופר, הגיע לזירה. מפרטים ראשונים עולה כי הירי בוצע כנקמה על סכסוך עבר בין היורה לאחד מיושבי הרכב. השניים קרובי משפחה של שופט מבאר שבע.

חובש מד"א סאלם אעסם סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שני גברים ברכב, כשהם סובלים מפציעות ירי בגופם. הם היו מחוסרי הכרה, ללא סימני חיים, ולאחר בדיקה רפואית נקבע מותם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

במחאה על האלימות: הנהגת החברה הערבית פתחה בשביתת רעב

האלימות בחברה הערבית נמשכת: בן 28 נפצע בינוני מירי בשעב

גנץ נפגש עם עודה וטיבי: "נידונו סוגיות החשובות לחברה הערבית"

ג'לאל אבו טאהא, מוחמד אבו טאהא, הנרצחים בתל שבע
ג'לאל אבו טאהא, מוחמד אבו טאהא, הנרצחים בתל שבע | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר נודע כי טהא אל-עמורי בן ה-16 מלוד, האח הצעיר של מוחמד בן ה-30 שלפני כחמישה חודשים הואשם ברצח אחותם נג'לאא, היה אמור להעיד במשפט המתנהל בפרשה - אך מיום שני שעבר אבדו עקבותיו. אל-עמורי נראה לאחרונה ברחוב סטרומה בלוד. גובהו כ-1.78 מטרים, מבנה גופו רזה, שיערו שחור ועיניו חומות. המשטרה מבקשת את עזרת הציבור באיתורו.

נג'לאא נרצחה בחודש אפריל וגופתה נמצאה לאחר כמה ימים באזור תל חדיד הסמוך ליער בן שמן. מחקירת המשטרה עלה כי מדובר ברצח שאירע לאחר שהתעורר כעס רב בקרב משפחתה של המנוחה בשל אורח חייה, ובשל העובדה כי בחרה לבלות ימים ארוכים מחוץ לבית המשפחה.

זירת האירוע שבה התקיים על פי החשד רצח כפול בתל שבע
זירת האירוע שבה נורו למוות שני בני אדם בתל שבע | צילום: דוברות מד''א

בתחילת השבוע פתחה הנהגת הציבור הערבי בשביתת רעב בת שלושה ימים מול משרדו של ראש הממשלה נתניהו, במחאה "על אוזלת היד מצד המשטרה והממשלה בטיפול בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית". ועדת המעקב העליונה לענייני הציבור הערבי מסרה כי הפשיעה והאלימות גבו את חייהם של 1395 אזרחים ואזרחיות מתחילת שנת 2000 ו-79 אזרחים ואזרחיות מתחילת השנה.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה במאהל מסרה ועדת המעקב כי "אוהל מחאה זה בא לזעוק את זעקתם של האזרחים הערבים בדרישה להכריז על מצב חירום ותוכנית ממשלתית מפורטת שתכלול החלטה ממשלתית למאבק באלימות ובפשיעה ולהקצות את המשאבים הדרושים לכך ולאסוף את הנשק ולמנוע את זרימתו ליישובים הערבים, עם לוח זמנים ברור ומזורז".

יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה הפנה במהלך מסיבת העיתונאים את האצבע המאשימה כלפי הרשויות, ואמר: "אנחנו כאן כדי להטיל את האחריות על הפשיעה המשתוללת ברחובותינו על ראש הממשלה והממשלה. הנשק מגיע מהצבא וחסינות הפושעים מגיעה מהמשטרה".