חשד לרצח בדרום: בת 70 נורתה למוות; בעלה נמלט ואותר לאחר מרדף

נבדק החשד כי בן הזוג ירה בה למוות בביתם שבתלמי אליהו - וברח. בתום מרדף הוא אותר לאחר שהתהפך עם רכבו, ומצבו קל. במכוניתו נמצאו נשק וכדורים. השניים היו בהליכי גירושים

זמן צפייה: 02:14

לכל אישה יש שם: אישה כבת 70 נמצאה הערב (ראשון) בביתה שבתלמי אליהו, בעוטף עזה, כשהיא ירויה וללא רוח חיים. צוות מד"א הגיע למקום ובתום בדיקה רפואית נאלץ לקבוע את מותה. נבדק החשד כי בעלה ירה בה למוות ונמלט מהמקום. השניים מצויים בהליכי גירושים.

המשטרה פתחה בחקירת האירוע ובחיפוש אחר בעלה של האישה, בן 65, רופא במקצועו המחזיק ברישיון לנשק. בתום מרדף הוא אותר לאחר שהתהפך עם רכבו. הוא פונה לבית החולים סורוקה כשמצבו קל. הנשק והכדורים אותרו ברכב.

עוד בחדשות 13:

אלימות נגד נשים: עלייה של 160% בפניות למוקד הסיוע בחמש שנים

לישון עם האויב: נשים שניצלו מרצח ע"י בני זוגן – שוברות שתיקה

הותר לפרסום: החשוד ברצח אשתו בקריות – מקסים טל בן ה-29

הזירה בה נורתה אישה כבת 50 ביישוב תלמי אליהו
הזירה בה נורתה אישה כבת 50 ביישוב תלמי אליהו | צילום: חדשות 13

פראמדיק מד"א, יצחק כהן, שהגיע לזירת הירי סיפר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות המשטרה ונכנסו לבית. הפצועה הייתה מחוסרת הכרה וללא סימני חיים, ולאחר בדיקות רפואיות לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

שכני המשפחה סיפרו: "היא הייתה אישה נאהבת. לא שמענו על סכסוכים, מדובר במשפחה שקטה. לא היה ידוע לנו על שום מריבה ביניהם". שכנה נוספת סיפרה: "היא הייתה אמורה לבוא אליי, היא לא באה אז צלצלתי והיא לא ענתה לי. באתי וראיתי את הכלה שם והבנתי. הם בסיכסוך גירושים בחודשים האחרונים".

ריקי פרץ, ראש צוות חירום וחוסן ביישוב, אמרה: "אנחנו כואבים והמומים, זה אירוע חריג. אנחנו כאן כדי לתמוך במשפחה, הילדים שלהם מודעים למה שקרה". עוד סיפרה: "מדובר באנשים נורמטביים, הם לא היו מוכרים כל כך באזור, הייתה להם חבורה מצומצמת של חברים והם שמרו על פרטיות. הם עברו למושב לפני שבע שנים, מדובר בנישואים שניים של האישה".

הזירה בה נורתה אישה כבת 50 ביישוב תלמי אליהו
הזירה בה נורתה אישה כבת 50 ביישוב תלמי אליהו | צילום: חדשות 13

מהמועצה האזורית אשכול נמסר: "בכאב רב אנו מעדכנים על מותה של תושבת המועצה בתוך ביתה, ככל הנראה בנסיבות פליליות. האירוע אינו על רקע לאומני ונמצא בחקירת המשטרה. הצוותים ימשיכו במתן סיוע למשפחה וליישוב ככל שידרש".

יו"ר נעמ"ת, חגית פאר: "נשים ממשיכות להירצח וממשלת ישראל נותרת אדישה. תקציבים לשתי מערכות בחירות יש בשפע - תקציב לתכנית חירום למאבק באלימות נגד נשים אין. הקבינט התכנס היום לדיון של ארבע שעות על האיום מעזה, מתי יגיע היום בו הממשלה תקדיש כינוס חירום מיוחד שכזה לאיומים הפנימיים?".

מקסים טל, חשוד ברצח אשתו מריה טל ז״ל
מקסים טל, חשוד ברצח אשתו מריה טל ז״ל | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בקריות בחמישה ימים את מעצרו של מקסים טל בן ה-29 מקריית ביאליק, החשוד ברצח אשתו מריה. זו הפעם החמישית שבה מוארך מעצרו. טל עדיין מכחיש את המיוחס לו וטוען כי זוגתו התאבדה.

השופט אמר במהלך הדיון כי "החשד נגד טל התחזק בשלבים המתקדמים של החקירה", וכי גם המניע לרצח לכאורה התחזק. כמו כן, הוסיף השופט שגרסאות מד"א אינן תומכות בגרסת החשוד וכי קיימות שאלות בנוגע לאופן הדיווח על האירוע. "אני סבור שניתן להאיץ את קבלת את הדוח הפתולוגי, שהינו ראייה מרכזית, שטרם התקבלה", אמר השופט.

לפני כשבועיים פורסם שהגיעו לידי המשטרה עדויות לפיהן, כחודש לפני מקרה הרצח, טל הפר את צו ההרחקה שהוטל עליו – וחזר לביתו למרות איסור בית המשפט. גורמים במשטרה אמרו כי "החשוד היה אובססיבי כלפי אשתו אך היא לא התלוננה בזמן אמת. נבדק אם ויכוח על החזקת ילדיהם היה המניע לרצח".