חשד לרצח ברמלה: גבר בן 48 נורה למוות ברכבו

צוות מד"א שהוזעק לשכונת ג'ואריש מצא את תושב העיר מחמוד מוגרבי במצב קריטי, ופינה אותו לביה"ח אסף הרופא - שם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע ועצרה שני חשודים

זמן צפייה: 00:13

מחמוד מוגרבי, תושב רמלה בן 48, נורה הלילה (שלישי) למוות ברכבו בשכונת ג'ואריש שבעיר. תחילה, צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום מצא אותו במצב אנוש, העניק לו טיפול רפואי ראשוני ופינה אותו לבית החולים אסף הרופא תוך ביצוע פעולות החייאה, אך שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו לאחר זמן קצר. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע ועצרה שני חשודים. בעקבות האירוע, כביש 444 נחסם לכיוון דרום מצומת כוח למשך כמה שעות. בתוך כך, צעיר כבן 20 נפצע בינוני כתוצאה מירי בטירה ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא.

פראמדיק מד"א עמית דקל סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו גבר יושב בתוך רכב מחוסר הכרה, הוא סבל מפצעי ירי בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו לבית חולים תוך פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

הערכת המשטרה: רצח בני הזוג בלקיה – נקמת דם

תוך שלוש שעות: חשד לרצח בשלושה מקרים שונים ברחבי הארץ

חשד לרצח ברהט: גבר כבן 30 נורה למוות בקטטה; אישה נפצעה קשה

הגבר שחוסל בהרצליה: עבריין שהורשע בניסיון לרצוח את אלי טביב

מחמוד מוגרבי שנורה למוות ברמלה
מחמוד מוגרבי שנורה למוות ברמלה | צילום: החדשות 13

עו"ד יגאל בן בנימין, המייצג את שני החשודים שנעצרו, מסר כי "מרשיי מכחישים כל קשר לאירוע הירי. מה עוד, שנעצרו רחוק ממקום האירוע וכלל אינם מכירים את הקורבן. היום, לאחר שיובאו להארכת מעצרם בבית משפט, נבקש מהיחידה החוקרת להצביע על הראיות הקושרות אותם לאירוע הירי, כפי שטוענים במשטרה".

עו''ד יגאל בן בנימין, המייצג את החשודים במעורבות ברצח בג'ואריש שברמלה
עו''ד יגאל בן בנימין, המייצג את החשודים במעורבות ברצח בג'ואריש שברמלה | צילום: ארקדי רסקין

כזכור, ביום רביעי, סולימן ועזיזה אל-רביד, בני זוג בשנות ה-40 לחייהם, נורו למוות לעיני בנם בן השמונה בעת שישבו ברכב חונה בכניסה ליישוב לקיה שבדרום הארץ. מותה של האישה נקבע במקום, ואילו הבעל פונה לבית החולים סורוקה, שם נקבע מותו. ביום חמישי הובאו השניים למנוחות.

על פי הערכת המשטרה, הרקע למקרה הוא נקמת דם בעקבות רצח שהתרחש לפני שנה בדיוק ביישוב. המשטרה עושה מאמצים בניסיון לאתר את הרכב שממנו נורו היריות שהרגו את הזוג. לדברי המשטרה, יש בידם את פרטי הרכב ובאמצעותו, כך הם מאמינים, יצליחו להגיע אל המעורבים במעשה.

הרכב שבו ישבו הזוג שנרצח בלקיה ובנם
הרכב שבו ישבו הזוג שנרצח בלקיה ובנם | צילום: חדשות 13

החובשים הבכירים במד"א אמיר אבו סיאם והיימן אבו קרן, שהגיעו למקום, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר ואישה מחוסרי הכרה עם פצעי ירי בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל לצערנו האישה הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. הגבר שנפצע באורח אנוש פונה לבית החולים כשהוא מחוסר הכרה".

באותו ערב, שירן דהרי בן ה-35 נורה למוות ברחוב צלע צפון שבהרצליה. דהרי הורשע על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב בניסיון חיסול בקיץ 2015 של אלי טביב, ששימש באותה התקופה כבעלים של בית"ר ירושלים. עליו ועל מעורב נוסף נגזרו שנתיים מאסר.

שירן דהרי
שירן דהרי

לאחר הירי, אזרחים שהיו סמוך לזירת האירוע ביצעו בדהרי פעולות החייאה בסיסיות בהדרכת מוקד מד"א, וכאשר צוותי הרפואה הגיעו הם המשיכו בניסיונות - אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו.