פוענח רצח אם לחמישה בפתח ביתה ברמלה

על פי חשדות המשטרה, אינתיסאר אל-עיסאווי שהתה בחצר ביתה כאשר עֹמר אל-מוסראתי, צעיר בן 23 שהיה מסוכסך עם בנה של הנרצחת, ביצע ירי לכיוון בית המשפחה – ונמלט מהמקום על אופניים חשמליים

זמן צפייה: 01:46

צעיר בן 23, נעצר בחשד לרצח אינתיסאר אל-עיסאווי, אם לחמישה שנורתה למוות בחצר ביתה ברמלה בחודש מאי האחרון – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. על פי החשד, בליל 25 במאי, שהתה אל-עיסאווי בחצר ביתה כאשר החשוד, עֹמר אל-מוסראתי שהיה בסכסוך פלילי עם בנה של הנרצחת, הגיע למקום וביצע ירי לכיוון בית המשפחה.

מהירי נפצע באורח קל גבר בן 40 הגר בבית הסמוך, שנפגע מקליע בירכו. לאחר הירי נמלט אל-מוצראתי מהמקום כשהוא רכוב על אופניים חשמליים, והסתתר בדירה בלוד עד שאותר על ידי המשטרה. המקרה פוענח לאחר שהחוקרים הצליחו לאתר במצלמות האבטחה את החשוד בירי יוצא מביתו, רוכב על אופניו לעבר הבית, מבצע את הירי ונמלט מהמקום.

בתוך כך, התקיים היום כנס ראשון מסוגו לדיון בנושא האלימות הגואה, הפשיעה וריבוי מקרי הרצח בחברה הערבית בכפר קרע. בכנס פורסמו נתוני מרכז השלטון המקומי, שביוזמתו נערך הכנס, לפיהם ערבים ישראלים מעורבים ב-59% מעבירות הרצח, וב-55% מניסיונות הרצח. זאת, בעוד שיעורם באוכלוסייה הכללית הוא 20.9%. הנתון המדאיג ביותר שהעסיק את המשתתפים בכנס הוא ש-95% ממקרי הירי בישראל מתבצעים בחברה הערבית, כאשר כמעט כל שבוע מתבצע אירוע ירי במגזר הערבי.

עוד בחדשות 13:

אם לחמישה נורתה למוות ברמלה – ככל הנראה בשוגג

חשד לרצח ברמלה: גבר נורה למוות, אישה נוספת נפצעה

חשד לרצח ברמלה: גבר נורה למוות – הנסיבות בבדיקה

אינתיסאר אל-עיסאווי והחשוד ברצח
אינתיסאר אל-עיסאווי והחשוד ברצח | צילום: דוברות המשטרה

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין מכבים רעות אמר בפתח נאומו בכנס כי "לא ניתן שתתקיים מדינה בתוך מדינה בארץ ישראל ונפעל יחד עם המשטרה והמשרד לביטחון פנים כדי שכל תושב בכל יישוב ירגיש מוגן בביתו. כאשר משטרת ישראל רצתה ליישב את ארגוני הפשע היהודיים היא עשתה זאת. כאשר כולנו נלך ביחד מתוך תפיסה והבנה שכשאנחנו יחד נצליח להשפיע גם בחינוך ולחולל שינוי אמיתי".

צ'יקו אדרי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, נשא אף הוא דברים בכנס ואמר: "44% מההרוגים בשריפות הם מהמגזר, 33% מההרוגים בתאונות הדרכים הם מהמגזר הערבי. רק חמישים אחוזים מתקציב הרשויות מנוצל - אני קורא לראשי הרשויות לממש את כלל התקציבים".

 

חברי הכנסת של חד״ש בפגישה עם נשיא המדינה ריבלין בנוגע לקידום תוכנית למיגור אלימות בחברה הערבית
חברי הכנסת של חד״ש בפגישה עם נשיא המדינה ריבלין בנוגע לקידום תוכנית למיגור אלימות בחברה הערבית | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר נורה למוות עבד אל-סלאם ג'אבר, בן 55 מטייבה, לאחר שיצא מתפילה במסגד בעיר. הוא נפצע אנוש, וצוות רפואי קבע את מותו במקום. טרם ברור מה הרקע לאירוע. חוקרי משטרה הגיעו לזירה ופתחו בחקירת הירי.

כמה שעות לאחר מכן, נפצע קשה גבר בן 44 בפזורה הבדואית. הוא הובא למרפאה מקומית בשגב שלום, ומשם פונה ע"י צוות מד"א לבית החולים סורוקה.

במקביל, באותו הבוקר נפגשו חברי הכנסת של חד"ש עם נשיא המדינה ריבלין, בנוגע לקידום תוכנית למיגור אלימות בחברה הערבית. חברי הכנסת הציגו לריבלין מכתב הממוען לראש הממשלה נתניהו, שנחתם על ידי 65 ח"כים, ובו הם מבקשים מנתניהו לקדם תוכנית זו.