"ירו בקורבן לעיני משפחתו": שני צעירים מואשמים ברצח בכפר קרע

בני דודים בשנות ה-20 לחייהם מואשמים כי החליטו לרצוח את קאסם מסעוד ג'אוי בן ה-37, עקב סכסוך משפחות. "ארבו סמוך לביתו כשהם רעולי פנים, וכשנמלט - אחד מהם ירה לעברו 10 כדורים"

זמן צפייה: 00:30

בית המשפט המחוזי בחיפה הגיש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד שני תושבי כפר קרע בשנות ה-20 לחייהם, בגין רצח קאסם מסעוד ג'אוי בן ה-37 לפני כחודשיים על רקע סכסוך משפחות בכפר. חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב מנשה, בשיתוף היחידה המרכזית במחוז חוף, פענחו את המקרה.

מכתב האישום עולה כי ברקע הסכסוך האלים בין המשפחות, אחמד מסרי בן ה-20 ומוחמד זחאלקה בן ה-27, בני דודים, החליטו להרוג את ג'אוי והצטיידו בשלושה כלי נשק.

עוד בחדשות 13:

חשד לרצח בצפון: גבר בן 37 נורה למוות בכפר קרע

כתב אישום: ניסו לרצוח עדת תביעה בתיק רצח – כשילדיה ברכבה

חשד לרצח בצפון: גבר כבן 60 נורה למוות בכביש 85

הירי בכפר קרע
הירי בכפר קרע

ביום הרצח, ב-26 באוקטובר, הנאשמים סיירו בשעות הערב בקרבת ביתו של ג'אוי והמתינו שיגיע למקום. החל מהשעה 22:47, השניים ארבו לג'אוי בסמוך לביתו כשהם רעולי פנים. בשעה 23:21, ג'אוי הגיע עם רכבו לביתו, כשלצידו יושבת אשתו ובמושב האחורי שני ילדיו הקטנים ואחיין. כשהנרצח ירד מהרכב, השניים התקדמו לעברו עם רכבם, חסמו את האוטו של ג'אוי וירדו מהרכב עם הנשקים. ג'אוי הבחין במתרחש והחלט להימלט מהמקום בריצה.

זחאלקה החל לרוץ אחריו, ומסרי והמעורב השלישי נשארו לי הרכב כשהם מאיימים עם הנשק על בני המשפחה. זחאלקה רדף אחרי ג'אוי וירה לעברו חמישה כדורים. ג'אוי נפל על הכביש, הצליח לקום ולהמשיך במנוסה, אך זחאלקה התקדם לעברו וירה בו חמישה כדורים נוספים. ג'אוי נפגע אנושות, הובהל לבית החולים הלל יפה - שם לאחר פעולות החייאה הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

Whatsapp Image 2019 10 13 At 1
פיצוץ מכונית בכביש 65 | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד שני צעירים מיפו, בגין ניסיון רצח של עדת ראייה לרצח נוסף שבו השניים נאשמים. אח נוסף וחברם נאשמים בקשירת קשר לביצוע רצח וביצוע עבירות נוספות.

תחילת המקרה בחודש דצמבר 2018, כאשר נרצח אשרף אבו קאעוד בן ה-42 בפתח חנות הממתקים שלו ברחוב יפת שביפו. בחודש מארס 2019 פוענח הרצח, והוגש נגד פאדי עדס בן ה-27 וזאהר ביאדסה בן ה-21 כתב אישום, לפיו רצחו את הגבר בשל ויכוח על תיקון דלת החנות.

חודשים לאחר הרצח, כך על פי כתב האישום, ניסו השניים לחסל עדת ראייה שהפכה לעדת תביעה מרכזית בתיק הרצח. ג'מיל ועודי עדס, אחיהם של אחד הנאשמים, עקבו אחר העדה במשך תקופה – בחודש אוקטובר האחרון הצמידו מטען חבלה לרכבה. שני האחים נסעו אחרי רכבה של האישה, ולאחר כמה שעות הפעילו את המטען. האישה שנסעה ברכב עם שני ילדיה בני ה-4 והשנתיים, אמה ואדם נוסף, נפצעו קל ונזקקו לקבלת טיפול רפואי.