הרצח בהרי י-ם: "הגבר הגיע לדלת עם תינוקת - וביקש שאקח אותה"

א', שכנתה של מיכל סלה, סיפרה שבעלה של המנוחה דפק בדלת דירתה לאחר שדקר אותה וסיפר שהשניים ניסו להתאבד. "הילדה לא בכתה – היא רצתה להיות בידיים". מעצרו הוארך עד ליום חמישי

זמן צפייה: 02:55

הרצח בהרי ירושלים: א', שכנתה של מיכל סלה שנרצחה אמש (חמישי) בבית זית, ככל הנראה על ידי בעלה, סיפרה הבוקר לחדשות 13 כי לאחר המקרה הגיע בעלה של סלה לדירתה, כשבתו התינוקת בידיו, ויבקש ממנה לקחת אותה. סלע תובא למנוחות ב-15:30 בבית העלמין בבית זית. מהמשטרה נמסר כי מעצרו הוארך עד ליום חמישי.

"שמעתי דפיקות בדלת, פתחתי אותה וראיתי כבר מחזיק בתינוקת, כשהוא נשען על הקיר, והוא אמר לי: 'אני צריך עזרה. תביאי לי כוס מים וקחי את הילדה'", סיפרה השכנה. "שאלתי אותו מה קרה והוא סיפר לי שהוא ואשתו ניסו להתאבד". "נכנסתי הביתה עם הילדה, התקשרתי למשטרה, והם יצרו קשר עם מד"א", הוסיפה א'. "הכנסתי את הילדה טיפלתי בה. ילדה נחמדה ושמחה, רחצנו אותה". "הילדה לא בכתה – היא רצתה להיות בידיים", הוסיף בעלה של א', ג'.

"הגבר היה פצוע, אבל נראה בסדר גמור מבחינת שיח, הוא לא היה נראה נסער או מבולבל, אלא אדם במצוקה שמבקש עזרה. לאט לאט הבנתי שהוא איבד את ההכרה", הוסיפה השכנה. "לא הכרנו את הזוג. אני חושבת שראיתי את הבחורה (מיכל) כמה פעמים, בחורה מקסימה. התרשמתי ממנה. אבל אותו אני לא זוכרת שראיתי אף פעם, ולא את התינוקת".

לעוד כתבות בנושא:

עובדת סוציאלית, אם לתינוקת: מיכל סלה נרצחה על ידי בעלה

חשד: גבר רצח את אשתו סמוך לירושלים – וניסה להתאבד

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191004-1213' autoplay='0' credit='' desc='ג′, שכן של מיכל סלה' kid='1_u5y01a91' duration='183'']

בתוך כך, מעצרו של הבעל החשוד ברצח הוארך בשבוע. עורך דינו עידן גלמיאלי מסר כי "מדובר בטרגדיה נוראית. החשוד מאושפז בבית החולים במצב קשה כשהוא מורדם ומונשם, ולכן בשלב זה גרסתו לא נשמעה. לאחר שמצבו הרפואי ישתפר נוכל ללמוד את גרסתו להשתלשלות האירועים ולבחון את המשך צעדינו".

אחותה של מיכל, לילי בן עמי, אמרה הבוקר כי "מיכל נקטפה מאיתנו באכזריות כשהיא בת 32 בלבד". "היא אדם שכל חייו הוא רק נתינה ועזרה לזולת, עבדה עם נפגעי נפש, קשישים ונוער בסיכון", סיפרה לילי. "היא רק רצתה לתת ולעזור. ילדה יפיפיה מבפנים ומבחוץ, ילדה של אושר ושמחה. האסון הזה חוצה מעמדות וקבוצות, ואם זה קרה אנחנו צריכים לשים סימני שאלה לגבי המדיניות של המדינה, איך אנחנו עוצרים את האלימות הזאת? אם זה קרה לנו זה יכול לקרות לכולם".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20191004-1305' autoplay='0' credit='' desc='אחותה של מיכל סופדת לה' kid='1_cksqhred' duration='97'']

הבוקר, כאמור, הותר לפרסום כי מיכל סלה, עובדת סוציאלית בת 32 מבית זית, היא האישה שנרצחה על ידי בעלה בביתם. על פי החשד הבעל, ששמו עדיין אסור בפרסום, דקר אותה למוות ואז ניסה להתאבד בעצמו, כל זאת ככל הנראה לעיני בתם התינוקת בת השמונה חודשים.

מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא
מיכל סלה, הנרצחת מהיישוב בית זית | צילום: באדיבות המשפחה

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי מסיבה לא ברורה, הבעל דקר את מיכל למוות בדירתם המשותפת, לאחר מכן דקר את עצמו מספר רב של פעמים. לאחר מכן הרים את התינוקת, לקח אותה לשכנים – והתמוטט. הוא פונה לבית החולים במצב קשה. עוד נמסר, כי לא היו דיווחים לרשויות הרווחה על תלונות קודמות.

"שמעתי מלא רעש", סיפרה אחת השכנות, "אף פעם לא שמעתי רעש כזה. עליתי למעלה לקומה השנייה הסתכלתי מתוך החלון הקטן שבדלת רק לראות מה קורה וראיתי שיש מישהו על הרצפה ושמד"א נמצאים שם. פתחתי את הדלת, ויצאתי כדי להסתכל לראות מה קורה, ביקשתי ממד"א שיגידו לי ואמרו לי 'תיכנסי פנימה'".

מיכל סלה, הנרצחת מהיישוב בית זית
מיכל סלה, הנרצחת מיישוב מוצא | צילום: באדיבות המשפחה

"ראיתי אותו עם סימנים על הצוואר ומלא דקירות על הבטן. זה היה מאוד קשה לראות", הוסיפה, "שמעתי את השכן שלי, שאצלו קרה כל המקרה, מספר, אני חושבת שהוא אמר, ש'אנחנו רוצים להתאבד'. הוא הביא את התינוקת לבעלת הבית שלנו ואז שמעתי על מה שקרה".

מיכל הייתה הילדה הרביעית למשפחה בת שישה ילדים, והכירה את בעלה, החשוד ברצח, במסגרת עבודתם עם נוער בסיכון בירושלים. משפחתה ספדה לה." לפני הרבה מאד שנים מיכל אמרה לי שהיא יודעת מה התפקיד שלה בעולם - לשמח אנשים", סיפרה אמה, דניאל סלה, "שנים אחר כך היא בחרה במקצוע שדרכו תוכל לעזור לזולת להביא אור ושמחה לעולם".

מיכל סלה, מהיישוב בית זית
''רצתה לשמח אנשים''. מיכל סלה ז''ל | צילום: חדשות 13

לילי בן עמי, אחותה של מיכל, סיפרה: "אחותי האהובה היתה טובת לב, מלאת נתינה, יצירתית, יפה מבחוץ ומבפנים. בכל שיחה עם כל אדם קרוב או רחוק- היא מיד  התגייסה לעזור מכל הלב ולתת מחכמתה ומעצותיה הטובות. אמש הלכתי איתה לסדנת נשים רוחנית במושב, בתומה היא ניגשה למנחה והציעה לה דרכים להגדיל את קהלי היעד שלה ולפתוח למשל סדנאות גם לגברים ולזוגות".

"למיכלי היה לב זהב", אמרה ליאת סלה פרידמן, אחות נוספת, "היתה לה יכולת יוצאת דופן להבין את הפנים של אנשים. היא תמיד בחרה בעבודות של נתינה ועזרה לאחר. היא עבדה עם פגועי נפש, נוער בסיכון, קשישים ועוד."

נגה סלה, אחותה הצעירה של מיכל, אמרה כי "בכל יומולדת היא היתה כותבת לי מכתב עם ציטוטים מעצימים. אחד המשפטים שהיא כתבה לי מלווה אותי כל חיי והוא 'המסע הזה טומן בתוכו אור צבע וטוב, רק קחי וחייכי'. מיכל האמינה שחיוך אמיתי יכול לשנות עולמות של אדם. היא היתה הכל בשבילי. נלקחה לי חתיכה מהנשמה שלעולם לא תחזור".