הבכיר שנעצר בחשד לשוחד: ראש עיריית אור עקיבא יעקב אדרי

הותר לפרסום: אדרי, שכיהן בעבר כשר הבריאות, נעצר יחד עם 3 נוספים בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים. בדיון אמר השופט כי "החשוד עומד לכאורה בראש ההיררכיה העבריינית". מעצרו הוארך ב-6 ימים

זמן צפייה: 01:36

הותר לפרסום: הבכיר שנעצר הבוקר (שלישי) בחשד לשוחד, מרמה והפרת אמונים הוא יעקב אדרי, ראש עיריית אור עקיבא, שכיהן בעברו כשר הבריאות, שר העלייה והקליטה והשר לפיתוח הנגב והגליל. מעצרו הוארך בשישה ימים. בעת הדיון בעניינו, אמר עליו השופט גיא אבנון כי "החשוד עומד, לכאורה, בראש ההיררכיה העבריינית בגין סדרת מעשים שבוצעו לאורך תקופה ממושכת".

עורכי הדין שחר חצרוני, תמיר סננס ויהלי שפרלינג, המייצגים את אדרי, מסרו בתגובה: "מרשנו מכחיש כל קשר לחשד כנגדו, אנחנו סמוכים ובטוחים כי ישוחרר בקרוב לביתו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הבכיר הפלסטיני סאיב עריקאת מת בגיל 65 אחרי שחלה בקורונה

אחרי נתק ממושך: נתניהו וגנץ צפויים לערוך פגישה פוליטית

בג"ץ דחה את עתירת החיילות לשרת בסיירות עד לפרסום מסקנות צה"ל

יעקב אדרי, ראש עיריית אור יהודה
יעקב אדרי, ראש עיריית אור יהודה | צילום: חדשות 13

יחד עם אדרי נעצרו שלושה נוספים ועוכבו לחקירה עוד תשעה בני אדם, זאת לאחר שהיחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 פתחה בחקירה גלויה. את החקירה ליוותה פרקליטות מיסוי וכלכלה מחוז תל אביב והרשות למימון הלבנת הון ומימון טרור במשרד המשפטים.

על פי החשד, בעלי התפקידים השונים, במסגרת תחום אחריותם, פעלו על מנת לקדם מכרזים והיתרים שבאחריות הרשות המקומית, וזאת בתמורה ללקיחת טובות הנאה כספיות, בניגוד לחוק ותוך פגיעה באינטרס הציבורי. בין האישומים בהם מעורבים החשודים: מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר בנסיבות מחמירות ועבירות על פי חוק איסור הלבנת הון.