מות התינוקת מאשקלון: האם שוחררה לביתה ללא תנאים מגבילים

בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור עורך דינה של האם, וקבע כי לא קיים חשד סביר שתבצע עבירה מחוץ למעצר. זאת, לאחר שהבוקר נקבע מות בתה, שלפי החשד נפגעה ע"י בן זוגה

זמן צפייה: 01:06

בית המשפט המחוזי קיבל היום (רביעי) את ערעורה של האם שבתה התינוקת מתה לאחר שעל פי החשד נפגעה על ידי בן זוגה, ושחרר אותה לביתה ללא תנאים מקבילים. זאת, בטענה כי לא קיים חשד סביר שהיא תבצע עבירה מחוץ למעצר.

כאמור, מוקדם יותר היום, התינוקת בת ה-11 חודשים, שעל פי החשד עברה התעללות בביתה באשקלון על ידי אמה ובן זוגה הפלסטיני זיאד אעביד, מתה מפצעיה בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. מהמרכז הרפואי נמסר כי "חרף המאמצים להשאירה בחיים נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה". מהמשטרה נמסר כי אעביד חשוד בגרימת מוות. גופתה תישלח לנתיחה שלאחר המוות.

לכתבות נוספות בנושא >>

נקבע מות התינוקת שלפי החשד הוכתה ע"י בן הזוג של אמה באשקלון

החשוד המרכזי בהזנחת התינוקת באשקלון: "היא נפלה לי מהידיים"

"הכה אותה כי כעס על אמה": הוארך מעצר החשוד בפגיעה בתינוקת

בית הפעוטה באשקלון
בית הפעוטה באשקלון | צילום: חדשות 13

אמה של התינוקת עודכנה על מות בתה. היא הגישה באמצעות עורך דינה, יעקב פלומו מטעם הסנגוריה הציבור, בקשה לראות את בתה לפני הנתיחה, וקיבלה אישור לכך.

בעקבות מותה של התינוקת הודיעה עיריית אשקלון כי צוותים סוציאליים מטעם אגף הרווחה והשירותים החברתיים ימשיכו להעניק סיוע ותמיכה למשפחה. מהעירייה נמסר כי "אנו סומכים ידינו על רשויות החוק שיבצעו את עבודתם על הצד הטוב ביותר וימצו את הדין עם מבצעי המעשה הטראגי".

אתמול, האריך בית המשפט בחמישה ימים את מעצרו של אעביד, בן ה-21. נציג המשטרה בדיון אמר כי לפי החשד, הוא הכה את התינוקת כי כעס על אמא שלה. מהמשטרה נמסר כי הוא חשוד בתקיפת חסר ישע, נטישה ושהייה בלתי חוקית. מעצרה של האם הוארך ביומיים. במהלך הדיון קבע השופט כי לזיאד מיוחסות עבירות של תקיפת חסר ישע וחבלה, הזנחת קטין ועבירות אלימות כלפי בת זוג. החשוד התגורר בחודשים האחרונים עם אמה של התינוקת, הוא הורשע בגין שהייה שלא כחוק בישראל בעבר.

היחידה לטיפול נמרץ ילדים, סורוקה
היחידה לטיפול נמרץ ילדים, סורוקה | צילום: חדשות 13

נציג המשטרה בדיון אמר שהתינוקת סובלת משברים בגולגולת. לדבריו, מדובר ככל הנראה במסכת התעללות, הכוללת גם התעללות שעברה בעבר. מהדיון עולה כי החשוד פנה לשכנים שיזעיקו אמבולנס, ועזב רק אחרי שהשכנים הגיעו וטיפלו בה. עוד מסר נציג המשטרה כי בן זוגה של האם הכיר את התינוקת כמה חודשים ושמר עליה כמה פעמים. המשטרה חושדת שהוא תקף את בת הזוג כמה פעמים לאחרונה. המשטרה הוסיפה כי האם חשודה בהזנחת קטין, התעללות והלנת שוהה בלתי חוקי.

עו"ד יוסי דגה, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את אעביד, אמר כי "הוא נמצא במצב נפשי קשה, אך משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. על פי גרסתו לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בתינוקת ולגרום לה לנזק. חשוב להדגיש כי הוא לא נטש את התינוקת ודאג שתקבל טיפול רפואי. אנו ממתינים שהמשטרה תבדוק את גרסתו".