המפכ"ל בלוד: "פונה למנהיגי כל הדתות - הרגיעו את הרוחות"

בתום הערכת, שבתאי התייחס למהומות בערים המעורבות וטען כי "המשטרה פרוסה באופן חסר תקדים". על דבריו נגד בן גביר בשיחות סגורות: "יש גורמים פוליטיים שמתסיסים את השטח"

זמן צפייה: 06:16

המפכ"ל יעקב (קובי) שבתאי אמר הערב (שבת) במהלך ביקור בלוד: "אני קורא לכל המנהיגים באשר הם - הרגיעו את הרוחות, קראו לקירוב לבבות כדי להחזיר את הסדר על כנו. בעוד יומיים יגמרו כל האירועים ואנחנו נצטרך להמשיל לגור כאן ביחד. תהיו כתף את כתף".

זאת ועוד, התייחס המפכ"ל לשלאת חדשות 13 בנוגע לאיתמר בן גביר: "אמרתי זאת בכל הזדמנות ואני לא חוזר בי, יש גורמים מכל קצוות הקשת הפוליטית שתרמו את חלקם לסיטואציה שאנו נמצאים בה כרגע. אני לא נכנס לשם כזה או אחר, כל אחד יודע על מיע מדובר ותעשו את החשבון שלכם".

קובי שבתאי
מפכ''ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: חדשות 13

כתבות נוספות בחדשות 13 >>  

שרים בקבינט קוראים לסיום המבצע: "בנק המטרות מיצה את עצמו"

כ"ץ: "הצמרת המדינית והביטחונית מאוחדת ברצון להמשיך במבצע"

הערכה: מבצע שומר החומות יימשך לתוך השבוע הבא

עוד אמר המפכ"ל: "משטרת ישראל פרוסה בעצמה ובאופן חסר תקדים בכל רחבי הארץ מבחינת היקף הכוחות. יש למעלה מ-20 פלוגות מתגברות של מג"ב, כאשר אנחנו פרוסים בכל האזורים בהם היו אירועים חריגים". בהמשך, שלח מסר מאיים למפרי הסדר: "לכל אותם פורעי חוק, אנחנו נבוא איתם חשבון. אם זה בנושא הלינץ' או השחתת ציוד. עד כה הבאנו לדין את מרבית המבצעים של אותם אירועים".

בתוך כך, המשטרה קבעה הערב בוודאות כי אירוע השלכת בקבוק התבערה אמש אל תוך דירה בשכונת עג'מי ביפו כי הרקע הוא לאומני, זאת לאחר שתחילה חשבו שמדובר במפגעים יהודים. עוד עלה מחקירת המשטרה כי שני רעולי הפנים שהשליכו את בקבוק הבתערה היו ממוצא ערבי שטעו בזיהוי וכיוונו את הבקבוק לעבר בית יהודי. במשטרה טרם יודעים את זהותם את המפגעים.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2105152045' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_maykosub' duration='258']

בקת''ב ביפו
זירת אירוע הבקת''ב ביפו | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול בערב נזרק בקבוק תבערה את תוך חלון של דירה שבתוכה ישנו שישה ילדים. בקבוק התבערה פגע תחילה בפאטמה בת ה-10 שנכוותה קל, ובאחיה מוחמד בן ה-12 שנכווה בפניו וביתר ובכל חלקי גופו. בהמשך, מוחמד פונה לבית החולים איכילוב במצב בינוני, אך במהלך הלילה מצבו הידרדר והוא הוגדר כפצוע קשה. כמו כן, בבית סמוך שבו מתגוררים יהודים, נמצאו סימנים לבקבוק תבערה שלא נכנס לתוך המבנה.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2105152149' autoplay='0' credit='' desc='כאוס: תיעוד המהומות האלימות בלוד שהבעירו את המדינה' poster='' kid='1_fqg9iql6' duration='584']