תקרית בי-ם: אדם בעל חזות חרדית תקף את ח"כ מאיר פרוש ליד ביתו

לפי החשד, אדם בעל חזות חרדית רכוב על קורקינט ניגש אל הח"כ שיצא מביתו, שאל לגבי זהותו, ומשהשיב לו בחיוב - הוא התנפל עליו עד שלבסוף הצליח הח"כ להדוף אותו. פרוש לא נזקק לטיפול רפואי

זמן צפייה: 01:09

תקרית חריגה בירושלים: אדם בעל חזות חרדית ורכוב על קורקינט תקף היום (שני) את חבר הכנסת מאיר פרוש מיהדות התורה ליד ביתו. על הפי החשד, האדם ניגש אל הח"כ, שאל לגבי זהותו, ומשהשיב לו בחיוב - החשוד התנפל עליו עד שלבסוף ח"כ פרוש הצליח להדוף אותו. הח"כ לא היה זקוק לטיפול רפואי. לפי המשטרה, שתי דמויות חשודות נמלטו מהזירה, וכעת מתבצעות סריקות ואיסוף ממצאים מהזירה.

בהמשך לאירוע התקיפה, ח"כ יעקב ליצמן כתב: "מזועזע מתקיפתו האלימה נגד ח"כ הרב מאיר פרוש בידי פורעים מסוכנים בירושלים. מדובר בשפל חדש ומסוכן וחציית קו אדום. על המשטרה לפעול במהירות ולשים ידה על התוקפים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. לא מתקבל על הדעת ולא ייתכן שאיש ציבור יותקף, ייפגע או ירגיש מאויים בשל כל סיבה שהיא".

מאיר פרוש מקים לשכת מחאה מול כלא מעשיהו
מאיר פרוש | צילום: חדשות 13

גם ח"כ ישראל אייכלר התקשר לח"כ פרוש: "כך החלו גלי הרציחות במגזר הערבי, כאשר חשבו שהאלימות בתוך המגזר היא ענין פנימי וכי מדובר בכמה 'משוגעים'. האחריות מוטלת על כולנו לגדוע את הפשיעה, בעודה באיבה", אמר ח"כ אייכלר". בנוסף, קרא אייכלר לכל ראשי הציבור החרדי לגנות בכל תוקף את התקיפה האלימה הבוקר. "על המשטרה לצוד במהרה את התוקפים שאך בנס לא הצליחו לבצע את זממם. אלימות היא דבר מסוכן כנגד כל אזרח, ולא רק כנגד שליחי הציבור".

גם יו"ר הכנסת, מיקי לוי, הגיב לתקפיה של פרוש: "מזועזע עד עמקי נשמתי מהתקיפה המכוערת והאלימה של חבר הכנסת פרוש. שוחחתי עם חבר הכנסת פורוש כדי לשאול לשלומו ולקבל פרטים באשר לאירוע. לאחר מכן שוחחתי עם מפקד מחוז ירושלים ודנתי עימו בדרכים לתפוס את התוקפים והודיתי לו על הנחישות והרצינות שבה המשטרה תופסת את האירוע החמור.
תקיפת אנשי ציבור היא מעשה הרסני לדמוקרטיה וכך צריך להתייחס אליה".

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, אמר בתגובה:" מביש ומזעזע שבערב יום הכיפורים תוקפים את ח"כ מאיר פרוש. אני קורא לנפתלי בנט לגנות ולהוקיע את התקיפה, כמו שבטוח היה מוציא הודעת גינוי אילו היה מדובר באיש ציבור מהשמאל. יחד עם זאת, אני סמוך ובטוח כי משטרת ירושלים תגיע במהירות לתוקף ותנהג בו ביד קשה".

גם נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם ח"כ פרוש לאחר שהותק: "אלימות כנגד כל אדם, ובוודאי נגד שליחי ונבחרי ציבור, היא חציית קו אדום, ועלינו להתייחס לכך במלוא החומרה. הזעזוע כפול שאירוע כזה מתרחש רגע לפני יום כיפור. אני סמוך ובטוח שמערכת אכיפת החוק תאתר את התוקפים ותמצה עמם את הדין בהקדם".