תיק ליצמן: היועמ"ש יבחן את המשך כהונת סגן שר הבריאות בתפקידו

ברקע המלצת המשטרה להגיש כתב אישום נגד ליצמן, אמר גורם משפטי לחדשות 13 כי לא ייתכן שימשיך בתפקידו כאשר מתחתיו עובדים עדי תביעה מרכזיים. "המצב שבו פקידים חשופים להשפעות אינו נורמלי"

זמן צפייה: 01:00

ברקע המלצת המשטרה הבוקר (שלישי) להגיש כתב אישום בגין שוחד נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שואלים כעת בלשכת היועץ המשפטי לממשלה האם ייתכן שסגן שר ימשיך בתפקידו, כאשר מתחתיו עובדים עדי תביעה מרכזיים בתיק. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בוחן את השאלה הזו ברצינות, ועליו למצוא פתרונות למצב.

גורמים משפטיים אמרו לחדשות 13 כי: "היועמ"ש חייב למנוע מליצמן לכהן במשרד הבריאות. לא ייתכן שפקידים בכירים שהם עדי תביעה בתיק יחששו שיבולע להם ויהיו חשופים להשפעות. זה מצב לא נורמלי ולא נכון".

כזכור, משטרה הודיעה הבוקר כי היא ממליצה להעמיד לדין את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בגין עבירות מרמה והפרת אמונים והדחה בעדות בפרשת הפדופילית מלכה לייפר, כמו גם בגין עברות הפרת אמונים והצעת שוחד בפרשת בית העסק לממכר מזון. החקירה בפרשת מלכה לייפר החלה לאחר תחקיר משנת 2017 של ינון מילס בתוכנית "המגזין" שבו נחשפו הפרטים על הימלטותה לישראל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ליצמן בעבירות מרמה והצעת שוחד

תחקיר "המקור": כך פעל ליצמן לביטול הצו נגד המסעדה הקבועה

עובדת משרד הבריאות: "ליצמן צעק, איים והציע לעלות את שכרנו"

המעדנייה עבורה התערב על פי החשד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן
המעדנייה עבורה התערב על פי החשד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן | צילום: חדשות 13

תוכנית "המקור" ערכה תחקיר על פרשה זו וחשפה גילויים חדשים בתיק. בין היתר, עלה כי ליצמן ולשכתו הפעילו לכאורה לחצים על פסיכיאטרים ממשלתיים שכפופים לו כדי לטעון שהיא אינה כשירה נפשית לעמוד לדין, ביניהם הפסיכיאטר המחוזי של ירושלים, שנחקר באזהרה בפרשה בחשד ששינוי חוות דעתו בנושא נבע מלחצים של ליצמן. פסיכיאטרית נוספת שבדקה את לייפר כל חודש וקבעה שאינה כשירה לעמוד לדין, העידה בפני צוות "המקור" כי הייתה נתונה ללחצים בעניין מצד המנהלים שלה.

במקביל, ליצמן חשוד שהציע שוחד לעובדים במשרד הבריאות כדי שלא יסגרו מעדניה בירושלים שחביבה עליו והתגלו בה בעיות תברואה קשות -  פרשה שנחשפה לראשונה בתוכנית "המקור" בחדשות 13. כאמור, הבוקר הודיעה המשטרה הודיעה כי היא ממליצה להעמיד לדין את ליצמן, בעקבות התערבות פסולה לכאורה של השר בניסיון להשפיע על הדרגים המקצועיים במשרדו לטובת בית עסק שבעליו מקורב אליו, וזאת כדי למנוע את הליכי סגירתו בעקבות ממצאי תברואה חמורים.

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן | צילום: רויטרס

עובדת במשרד הבריאות שנכחה בפגישה שבה על פי המשטרה הציע סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שוחד לעובדי המשרד, טענה היום כי צעק ואיים על הנוכחים, ואז הציע להעלות את שכרם. לדברי העובדת, ליצמן הציע את ההצעה שלו בפורום רחב של עובדי משרד הבריאות, שנדרשו להגיע בבהילות לאותה מעדנייה שהוא כל כך אוהב בירושלים. העובדים כולם זומנו להעיד במשטרה. הם סיפרו שהיו המומים מהצעקות ומהאיומים שליצמן השמיע כלפיהם. העובדים שלא נענו להצעתו - נפגעו.

צילום: חדשות 13