המשטרה משכה את הערעור: הגננת מ"גן הזוועות" שוחררה למעצר בית

בהתאם להחלטת בית המשפט, ליטל ברסי, בעלת הגן שבו תועדו יותר מ-200 מקרי התעללות בפעוטות, תשוחרר בתנאים מגבילים. המשטרה חזרה בה מהערעור חרף הביקורת שהשמיעה אתמול על ההחלטה

זמן צפייה: 04:17

פרשת "גן הזוועות" שנחשפה בחדשות 13: בעלת הגן שבו תועדו יותר מ-200 מקרי התעללות בפעוטות, ליטל ברסי, שוחררה היום (חמישי) למעצר בית. זאת, לאחר שהמשטרה החליטה למשוך את הערעור על החלטת בית המשפט לשחרר אותה בתנאים מגבילים.

בד בבד, הנשיא ריבלין התייחס לפרשה ואמר: "נרדמנו בשמירה, הילדים שלנו הם בבת עינינו. אנחנו חייבים להבטיח שאנו מגינים על הילדים שלנו ושומרים עליהם מכל משמר. זה הזמן לחשוב מחדש על הפיקוח והשמירה שאנחנו מעניקים לילדינו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בועטת בראש הפעוט ומכה עם מגב: התיעוד מגן הזוועות ברמלה נחשף

Khyvvc

אמש, במשטרה מתחו ביקורת על החלטת השופטת לשחרר את ברסי, שחשודה גם היא בהתעללות בפעוטות. לטענת המשטרה, השופטת לא הבינה את התיק ואת עצם מעורבותה של ברסי בפרשה. לדברי גורמים במשטרה, הגננת היא זו שהנחתה להרביץ ולהתאכזר לילדים, ולכן היא חייבת להישאר במעצר.

אתמול, כזכור, בית משפט השלום בראשון לציון התיר לפרסום את הסרטונים ממצלמת האבטחה בגן ברמלה, שבו על פי החשד כאמור הצוות התעלל באופן תדיר בפעוטות. מהתיעוד עולות תמונות קשות של מקרי אלימות חוזרים ונשנים כלפי הפעוטות. בד בבד, הצהרת תובע הוגשה נגד הגננת ובעלה וכמה סייעות בגן.

באחד הסרטונים נראית אחת הסייעות בועטת בראשו של פעוט, בתיעוד אחר הסייעת מכה פעוט באמצעות מגב. מהסרטונים עולה כי בהזדמנויות שונות נשות הצוות נהגו כלפי הילדים באגרסיביות, סטרו להם, גררו אותם על הרצפה, הטיחו אותם במזרונים, וזרקו חפצים לעבר ראשם.

תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה
תיעוד ההתעללות ב''גן הזוועות'' ברמלה

בסרטון אחר מתועדת תחרות מזעזעת בין הסייעות - במסגרתה הן זורקות מגבונים על ראשיהם של הילדים וצוחקות תוך כדי המעשה. כל אחת מהן בתורה זרקה חבילת מגבונים לעבר ראש של אחד הפעוטות.

מאוחר יותר, מאות הורים הפגינו בתל אביב. המוחים חסמו את צומת עזריאלי ודרשו להחמיר את הענישה נגד הגננת והסייעות, שהתעללו בפעוטות בגן. כמו כן, המפגינים ביקשו להגביר את הפיקוח של המדינה על הגנים כדי למנוע מקרים דומים.