ליאת בן ארי זומנה לחקירה בעירייה בשל חשד לחריגות בנייה

פרסום ראשון: התובעת בתיקי נתניהו והמשנה לפרקליט המדינה ובן זוגה יגיעו לעיריית ראש העין בעקבות תיק חריגות הבנייה בנכס שבבעלותם בעיר. החקירה תתקיים בעוד כמה ימים

זמן צפייה: 02:09

פרסום ראשון: ליאת בן ארי, התובעת בתיקי נתניהו והמשנה לפרקליט המדינה, זומנה יחד עם בעלה לחקירה בעיריית ראש העין בעקבות חשד לחריגות בנייה בנכס שבבעלותם בעיר.

עיריית ראש העין זימנה את השניים לחקירה בתחילת ספטמבר, אך בפרקליטות מכחישים וטוענים שהשניים טרם קיבלו זימון כזה. הוועדה המקומית תחליט אם להגיש כתב אישום, ואם לנקוט באיזה הליך.

בד בבד, הגיעה בן ארי עם מאבטחים לדיון על בנה בבית המשפט, התייחסה בתשובה לשאלת חדשות 13 לאיומים כלפיה ואמרה כי "אני לא מודאגת - הכול בסדר". בדיון אמרה בן ארי כי פעילת הימין שהפיצה דברי כזב על בנה אינה תמת לב: "בשבועיים שלושה האחרונים היא משמיצה את בני והתלוננה נגדו במשטרה - האירוע הזה ערער את שלוות נפשי, שלוות הנפש של בני ומשפחתי ולא מגיע לאף אחד יחס כזה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

בעקבות מידע על איומים: התובעת בתיק נתניהו תאובטח מסביב לשעון

היועמ"ש: אין עילה לבדיקה בנושא "התצהיר הכוזב" של ליאת בן ארי

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-crime-part-13411208' autoplay='0' credit='' desc='בן ארי מגיעה לביהמ"ש תחת אבטחה' kid='1_yayl928o' duration='20'']

מעיריית ראש העין נמסר: "עו"ד ליאת בן ארי ובן זוגה אביב שוויקי הוזמנו לחקירה שגרתית בחשד לחריגת בנייה בנכס הרשום על שמם בראש העין. מבדיקת הפיקוח העירוני עלה שבני הזוג פיצלו את הדירה שברשותם באמצעות דלת כניסה נפרדת, ללא כל תוספת בנייה".

"בני הזוג הגישו בקשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה לקבלת היתר לפיצול הדירה לאחר שפקח איתר את החריגה בשטח והנושא נמצא בהליך הסדרה. בעיריית ראש העין מטפלים בעשרות מקרים דומים מידי שנה, ובכל מקרה של חשד לחריגת בנייה, בעל הנכס מוזמן לחקירה. היועצים המשפטיים של העירייה והטועדה לתכנון ולבניה סבורים כי אין מניעה משפטית לאשר הבקשה בדומה לבקשות רבות ודומות אשר נדונו ואושרו ע"י הוועדה".

עו"ד ליאת בן ארי, הפרקליטה שמובילה את צוות החקירה של נתניהו
עו"ד ליאת בן ארי, הפרקליטה שמובילה את צוות החקירה של נתניהו | צילום: ynet

מוקדם יותר החודש פורסם כי בעקבות מידע מודיעיני שהגיע למשטרה, הוחלט לתגבר באופן משמעותי את האבטחה סביב עו"ד ליאת בן ארי. במשטרה החליטו לא לקחת סיכונים, ולהציב סביבה מאבטחים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. בנוסף, בביתה יותקנו אמצעים טכנולוגיים. עד כה היו אירועים נקודתיים שבהם נשמעו איומים כלפי הפרקליטה, אך כאמור מדובר בעליית מדרגה. בשבועיים האחרונים יש הפגנות ליד ביתה ומופצים סרטוני הסתה נגדה.

כזכור, באוקטובר האחרון היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר כי אין עילה לפתוח בבדיקה או בחקירה בעניין "התצהיר הכוזב" של בן ארי, זאת בתגובה לדרישת התנועה למשילות לפתוח בחקירה נגדה, בעקבות טענות על כך שבן ארי הגישה לכאורה בעבר תצהיר כוזב לבית הדין לעבודה.

"סוגיית ההלימה בין תצהירה של עו"ד בן ארי לבין תוכן השיחה הועלתה כבר בשנת 2016, ונבחנה בזמן אמת, בין היתר ע"י אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה - וכבר אז לא נמצא כי יש מקום להורות על נקיטת צעדים כלשהם כלפיה", כתב מנדלבליט. "תמוה הדבר מדוע דווקא בימים אלה שב ההליך המשפטי ההוא לשמש כלי ניגוח נגד הפרקליטה הבכירה, שכן נושא זה פורסם ברבים כבר בשנת 2016".