חשד: עורכת דין גבתה מאות אלפי שקלים מלקוחות – ונעלמה

אל יחידת ההונאה של המשטרה הגיעו תלונות ממספר אנשים שטוענים כי פרקליטה לקחה מהם סכומי כסף גבוהים להשקעה. לטענתם, לאחר שאבדו עקבותיה, הגיע לידיהם מידע כי אשפזה עצמה במוסד פסיכיאטרי

 משטרת מחוז ת"א
משטרת מחוז ת"א | צילום: חדשות 13

דיווחים הגיעו למחלקת ההונאה של מחוז מרכז, לפיהם עורכת דין גבתה עשרות עד מאות אלפי שקלים להשקעה - ונעלמה. לטענת המתלוננים, לאחר שנעלמה עם סכומי הכסף הגבוהים, הגיעו לידיהם מידע כי עורכת הדין אשפזה את עצמה במוסד פסיכיאטרי.

עורכי הדין עדי כרמלי ואריק חכים, המייצגים את המתלוננים, מסרו: "לידי עורכת הדין הועברו על ידי הלקוחה שלי סך של 436 אלף שקלים בחשבון נאמנות שנפתח על שמה ואשר היו אמורים להוות בעסקת מכר ובעסקת רכישה את התשלומים שלפני קבלת החזקה. בימים האחרונים הולכות ומתחזקות החשדות ואיתם החששות שמא עורכת הדין ששימשה כנאמנה לכספים הללו שלחה ידה בכספים ורוקנה את חשבונות הנאמנות. הוגשה תלונה למפלג הונאה ונעשים ניסיונות קדחתניים לאתר את עורכת הדין שכאילו נעלמה מן האדמה".

עו״ד עדי כרמלי
עו״ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

עוד אמרו עורכי הדין כי "מדובר במספר רב של לקוחות שסמכו על עורכת הדין שנכשלה בחובת הנאמנות שלה בכספי הלקוחות דבר המביא לפגיעה ממשית במקצוע ובציבור וכולי תקווה שמשטרת ישראל המשמשת כזרוע אכיפת החוק תדע להביא לדין את מי שצריך ושהרשות השופטת תספק משפט צדק".

עורך הדין אריק חכים
עורך הדין אריק חכים | צילום: גיא קרן

לפני כשבועיים, הרשות להגנת הצרכן הטילה קנס חריג בסך שמונה מיליון שקלים על חברת "הום סייל" שבבעלות משה רוזן, ששיווקה לקשישים באגרסיביות דרך הטלפון מוצרים שונים במחיר גבוה במאות אחוזים מהמחיר הממוצע בשוק. כך לדוגמה, סט סירים של "נעמן", שנמכר ברשת בכ-500 שקלים, נמכר ב-2,000 שקלים. שואב אבק שמחירו בשוק 1,990 שקלים, נמכר ב-3,500 שקלים.

בחקירה סמויה שביצעה הרשות להגנת הצרכן, נמצא כי "החברה הציגה לצרכנים מצג לפיו הם חייבים לכאורה סכומי כסף לחברה, בעוד שהחוב הנטען - לא היה קיים", לדברי אניטה יצחק, ראש אגף החקירות ברשות לסחר הוגן. "כשצרכנים ביקשו מסמכים ל'חובות' האלה - לא רק שלא הציגו בפניהם דבר, אלא איימו עליהם כי יתבעו אותם וינהלו נגדם הליכים". יצחק העידה על רוזן כי "מדובר בבחור צעיר ושנון מאוד, ששם לו למטרה להגיע לכסף קל על חשבון הקשישים במדינת ישראל".

מוצרים באלפי שקלים, שנמכרו לקשישים בשיטת הטלמרקטינג
מוצרים באלפי שקלים, שנמכרו לקשישים בשיטת הטלמרקטינג | צילום: חדשות 13

בין הקשישים שנפלו קורבן לתאוות הבצע של החברות נמצאת מרים משה בת ה-78. היא קיבלה שיחות טלפון חוזרות ונשנות מחברות שכלל לא הכירה, בהן הצליחו אנשי המכירות הממולחים לפתות אותה לרכוש מוצרים רבים שאין לה צורך בהם במאות אלפי שקלים.

"שיחת המכירה תמיד נפתחת במילים 'מגיעה לך מתנה'", סיפרה מרים. "שאלתי 'על מה?' והשיבו לי: 'מגיע לך. תני לנו את פרטי כרטיס האשראי רק כדי לוודא שזו את', ואכן נתתי - בתמימות שכזו". מרים רכשה מצלמה שאינה יודעת להפעיל, גריל שהיא לא משתמשת בו, שואב אבק רובוטי שנשאר בקופסא ועוד עשרות מוצרים, עבורם שילמה סכום עצום של 209,000 שקלים.